PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سونی از حذف 10000 شغل خبر می‌دهد!



Mohammad
24-09-2005, 13:51
شرکت سونی به‌تازگی اعلام کرده‌است که قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها، تجدید‌ساختار‌هایی را در بخش‌های تولید وسایل اکترونیکی خود، به‌وجود آورد. در ادامه‌ی این برنامه، این شرکت از حذف 10000 شغل و تعدادی از مدل‌های محصولات خود در طی چند سال آینده خبر داده‌است.

سونی که قبلا سود خالصی برابر با 90 میلیون دلار تا پایان سال مالی جاری‌اش پیش‌بینی کرده‌بود، اکنون اعلام کرده‌است که در این دوره 90 میلیون دلار زیان خالص خواهد‌داشت‌. بنا‌بر گفته‌ی مسئولان این شرکت، هزینه‌های تجدید‌ساختار که مربوط به برنامه‌های حذف مشاغل و سازماندهی مجدد ‌است، مسبب این امر خواهند بود. با این وجود این شرکت هنوز هم مانند گذشته درآمدی برابر 62 میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده‌است.

شرکت سونی با هدف کاهش هزینه‌ها تا 1.8 میلیون دلار تا پایان سال مالی‌اش در 2007، از حذف یا کوچک‌شدن 15 واحد کسب‌و‌کار که سود‌دهی کافی ندارند، همچنین کاهش تعداد مراکز تولیدی از 65 به 54 عدد و حذف 20 درصد از مدل‌های محصولات‌اش خبر داده است.

گفتنی‌است که این تغییرات مستلزم از بین رفتن 10000 شغل است که بنا بر گفته‌ی رییس این شرکت نیمی از آنها از کادر اداری و شعبات مرکزی خواهند بود. سونی همچنین اعلام کرده‌است که 4000 شغل در ژاپن حذف خواهد‌شد.

در نهایت، سونی در ادامه‌ی تجدید‌ساختار بخش الکتونیکی‌اش، تمام امید خود را به Cell معطوف کرده‌است. Cell ریز پردازنده‌ای است که این شرکت به همراه شرکت‌های IBM و Toshiba طراحی کرده‌است و انتظار می‌رود که در آینده در ساخت بازی‌های ویدئویی، مورد استفاده قرار گیرد.