PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با ويژگي‌هاي Tablet PCها آشنا شويد



keylogger-A
05-10-2007, 10:07
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اشاره :
بي‌اغراق مي‌توان نوت‌بوك‌هاي سري Tablet PC را مظلوم‌ترين عضو خانواده نوت‌بوك‌ها در ايران دانست. اين محصولات كه بيشتر در مصارف تجاري و اطلاع رساني كاربرد دارند، به علت قيمت بالا چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. البته اين محصولات با وجود اين نقايص، داراي مزاياي مناسبي هستند كه باعث شده است هنوز در بين محصولات متنوع سري‌هاي ديگر نوت‌بوك محبوبيت خاصي داشته باشند. به‌همين علت قصد داريم در اين نوشتار نگاهي اجمالي به بعضي از ويژگي‌هاي اين سري از نوت‌بوك‌ها ‌ بيندازيم و در ادامه مدل‌هايي از آن‌ها را مورد بررسي قرار دهيم.



ويژگي‌هاي نوت بوك سري Tablet PC
قلم الكترونيكي
يكي از تفاوت‌هاي عمده نوت‌بوك‌هاي سري Tablet PC با ديگر رقباي خود، وجود قلم الكترونيكي است كه امكان مديريت آسان و دسترسي سريع به امكانات سيستم‌عامل را بدون نياز به كيبورد و ماوس ميسر مي‌سازد. با وجود اين قابليت، كاربر قادر خواهد بود متن‌ها و نوشته‌ها را با دست‌خط خود در كامپيوتر ذخيره كند. البته اين امكان براي زبان فارسي با نصب نرم افزارهايي كه از اين قابليت پشتيباني كنند، قابل استفاده است. در حالت استاندارد كاربر مجبور خواهد بود متن‌هاي خود را به صورت انگليسي بنويسد.
صفحه‌نمايش متحرك
دومين تفاوت عمده اين نوع نوت‌بوك‌ها كه كاملاً مفهوم Tablet PC را براي كاربر تداعي مي‌كند، قابليت چرخش صفحه‌نمايش آن است. وجود اين قابليت علاوه بر امكان جابه‌جايي آسان نوت‌بوك، در استفاده بهتر از قلم الكترونيكي نيز ميسر است؛ زيرا در صورتي‌كه كاربر حالت صفحه‌نمايش نوت‌بوك را تغيير بدهد (بچرخاند)، دقيقاً فضاي كلي نوت‌بوك به يك صفحه‌نمايش دوازده يا چهارده اينچي تبديل خواهد شد كه اين ويژگي در نوت‌بوك‌هاي ديگر ديده نمي‌شود.
وزن پايين
از ديگر ويژگي‌هاي اين نوت‌بوك‌ها، وزن پايين آن‌ها است كه اين مسئله آن‌ها را به انتخابي مناسب براي خبرنگاران و كاربراني مانند مديران و تجار تبديل كرده است. نوت‌بوك‌هاي سري Tablet PC از لحاظ وزني بعد از رقباي سبك وزن خود (نوت‌بوك‌هاي Ultra Portable) قرار مي‌گيرند. پس با اين وجود، حداكثر وزني كه كاربر با خريد اين نوع نوت‌بوك‌ها تحمل خواهد كرد، حدود 2/‌1 تا دو كيلوگرم است.
سيستم عامل خاص
شركت مايكروسافت براي مديريت آسان امكانات در نوت‌بوك‌هاي Tablet PC، نسخه‌ خاصي از ويندوز اكس‌پي را با نام Tablet PC Edition به بازار عرضه كرد. اين نسخه كه به طور خاص براي اين نوع نوت‌بوك‌ها طراحي شده است، داراي امكاناتي مانند نرم‌افزار مديريت قلم الكترونيكي Microsoft OneNote براي نوشتن و ذخيره دست‌نوشته‌ها است.

البته در مورد ويستا اين موضوع كمي فرق مي‌كند؛ زيرا شركت مايكروسافت نسخه خاصي از اين سيستم‌عامل را براي نوت‌بوك‌هاي Tablet PC ارائه نكرده است و در عوض امكانات مختلفي را در نسخه‌هاي پيشرفته‌ ويستا قرار داده است تا كاربر با نصب آن از قابليت‌هاي اين نوع نوت‌بوك استفاده كند. (به طور كلي با نصب نسخه‌هاي پيشرفته سيستم‌عامل ويستا مانند نسخه Premier به راحتي مي‌توانيد از امكانات و قابليت هاي اين نوت‌بوك در سيستم‌عامل ويستا استفاده كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بررسي نوت بوك‌هاي Tablet PC
نوت بوك‌هاي شركت Toshiba
شركت توشيبا نوت‌بوك‌هاي سري Tablet PC خود را با نام اختصاري Portege به بازار عرضه مي‌كند تا با اين روش امكان تشخيص آسان‌تر اين نوت‌بوك را به كاربر بدهد. به طوركلي اين نوع نوت بوك بر اساس امكانات به دو گروه تقسيم مي‌شود: ‌سري M و ‌سري R.
نوت‌بوك‌هاي Portege سري M
اين سري از نوت‌بوك‌هاي Tablet PC شركت توشيبا در مقايسه با مدل R از پردازنده‌هاي قدرتمندتري برخوردارند كه اين مسئله آن را به انتخابي مناسب براي كاربردهاي پيشرفته تبديل كرده است. از ويژگي‌هاي بارز اين سري مي‌توان به كارايي بالا و عمر باتري مناسب آن اشاره كرد. علاوه بر اين، وجود فناوري پيشرفته Easy Guard در اين سري از محصولات كارايي و قابليت‌هاي آن را در مصارف مختلف افزايش داده است. اين نوع نوت‌بوك با سيستم‌عامل اكس‌پي و ويستا عرضه مي گردد.
مشخصات كلي نوت بوك‌هاي سري M

>‌‌‌پردازنده: Duo T5500-T5600-T7200Core
>‌‌‌حافظه: 1GB DDR2 533/667
>‌‌‌صفحه نمايش:12.1WXGA
>‌‌‌كارت گرافيكي: Intel GMA950 128 MB
>‌‌‌هاردديسك: 60GB SATA
>‌‌‌امكانات ارتباطي: Wireless LAN- Bluetooth Version 2
نوت‌بوك‌هاي Portege سري R
اين سري از نوت‌بوك‌هاي شركت توشيبا در دو مدل R200 و R400 به بازار عرضه مي‌شود كه در مجموع مدل R400 آن از قابليت‌ها و امكانات بيشتري برخوردار است. نوت‌بوك‌هاي سري R400 مجهز به پردازنده‌هاي كم‌مصرف Core Duo سري U2500 شركت اينتل هستند كه اين مسئله باعث افزايش چشمگير عمر باتري آن شده است. علاوه بر اين، شركت توشيبا در اين نوت‌بوك از سيستم پيشرفته بي‌سيم مجتمع به نام EVDO استفاده كرده است‌ تا امكان ارتباط بهتر اين نوت‌بوك را به شبكه‌هاي مختلف ميسر سازد. اين نوع نوت‌بوك با سيستم عامل ويستا عرضه مي‌گردد.

مشخصات كلي نوت بوك‌هاي سري R400

>‌‌‌پردازنده: Core Duo U2500
>‌‌‌حافظه: 2GB DDR 2 533
>‌‌‌صفحه نمايش:12.1WXGA
>‌‌‌كارت گرافيكي: Intel GMA 950 128 MB
>‌‌‌هاردديسك: 80GB EIDE
>‌‌‌امكانات ارتباطي: Wireless lan-Bluetooth version 2- integrated EVDO Verison Wireless
نوت‌بوك‌هاي شركت Fujitsu Siemens
به طور كلي نوت‌بوك‌هاي سري Tablet PC شركت Fujitsu Siemens بر اساس امكانات و قابليت‌ها به دو سري تقسيم مي شود: سري Lifebook و سري Stylistic.
سري Lifebook
نوت‌بوك‌هاي سري Lifebook همانند محصولات سري Portege به دو گروه اصلي تقسيم‌بندي مي‌شود: سري T و سري P.
سري T
اين سري شباهت زيادي به محصولات سري M دارد و شركت Fujitsu Siemens در آن از پردازنده‌هاي قدرتمند
Core 2 Duo بهره برده است‌كه اين مسئله تا حدودي باعث كاهش عمر باتري نوت‌بوك نسبت به مدل‌هاي كم‌مصرف مي‌شود. نوت‌بوك‌هاي سري T همانند محصولات سري M به صفحه‌نمايش پهن 1/12 اينچي، پردازنده گرافيكي Intel GMA 950 و وزني در حدود 2تا 5/2 كيلوگرم مجهزند. اين نوع نوت‌بوك با سيستم عامل اكس‌پي و ويستا عرضه مي‌گردد.
مشخصات كلي نوت‌بوك هاي سري T

>‌‌‌پردازنده: Core 2 Duo T5600-T7400
>‌‌‌حافظه: 1GB DDR2 667
>‌‌‌صفحه نمايش: 12.1WXGA
>‌‌‌كارت گرافيكي: Intel GMA 950 128MB
>‌‌‌هاردديسك: 120GB SATA
>‌‌‌امكانات ارتباطي: Wireless lan-Bluetooth Version 2
سري P
محصولات سري P تركيبي هوشمندانه از نوت‌بوك‌هاي سري Ultra Portable و Tablet PC است. اين سري از محصولات شركت Fujitsu Siemens با برخورداري از وزن پايين و كارايي بالا انتخابي مناسب براي كاربراني است كه به‌دنبال يك محصول ايده‌آل براي نيازهاي امروزي خود مي‌گردند. نوت‌بوك سري P به پردازنده‌هاي بسيار كم‌مصرف سري Core Solo و Pentium M مجهز است كه اين عامل باعث افزايش چشمگير عمر باتري اين نوع نوت‌بوك شده است. البته در اين ميان نبايد تأثير كاهش اندازه صفحه‌نمايش را بر افزايش عمر باتري فراموش كرد. اين نوع نوت‌‌بوك با سيستم‌عامل اكس‌پي و ويستا عرضه مي گردد‌.
مشخصات كلي نوت‌بوك‌هاي سري P

>‌‌‌پردازنده: Core Solo ULV U1400/Pentium M ULV 753
>‌‌‌حافظه: 1GB DDR2 533/667
>‌‌‌صفحه نمايش: 8.9WXGA
>‌‌‌كارت گرافيكي: Intel GMA950 128MB/ Intel GMA 915 128MB
>‌‌‌هاردديسك: 60GB (در بعضي مدل‌ها ازهاردديسك PATA استفاده مي شود)
>‌‌‌امكانات ارتباطي: Wireless lan-Bluetooth version2/1.2
سري Stylistic
نوت‌بوك‌هاي سري ‌Stylistic شبيه يك PDA با صفحه‌نمايش ده تا دوازده اينچي است كه براي مصارف پيشرفته‌ امروزي به خوبي بهينه شده است. نوت‌بوك‌هاي Stylistic همانند رقباي قدرتمند خود (نوت‌بوك‌هاي Portege سريR) از پردازنده كم‌مصرف Core Duo سري U2500 بهره مي‌برند كه اين مسئله علاوه بر افزايش طول عمر باتري، باعث افزايش كارايي آن در كاربردهاي مختلف شده است. به طور كلي صفحه‌كليد در نوت‌بوك‌هاي سري ‌Stylistic حذف شده است و جاي خود را به ويژگي Electronic Ink داده است تا با اين ويژگي كاربر بتواند به راحتي اطلاعات خود را در كامپيوتر ذخيره كند. اين نوع نوت‌بوك با سيستم‌عامل اكس‌پي و ويستا عرضه مي‌گردد‌.
مشخصات كلي نوت‌بوك‌هاي سري Stylistic
>‌‌‌پردازنده: Core Duo U2500
>‌‌‌حافظه: 512DDR2 533
>‌‌‌صفحه نمايش: 10.4XGA
>‌‌‌كارت گرافيكي: Intel GMA950 128MB
>‌‌‌هاردديسك: 60GB SATA
>‌‌‌امكانات ارتباطي: Wireless LAN


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

meisam317
06-10-2007, 21:17
اطلاعات خوبی دادی

ممنون . لطفا درباره شرکتهای فروشنده و گارنتی کننده Tablet PC توضیح هم بده