PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گوگل وارد بازار WiFi می‌شود



Mohammad
22-09-2005, 13:13
گوگل با پشتوانه‌ی مالی فوق‌العاده و جاه‌طلبی‌های بی‌حد و مرزش، به‌دنبال کشف بازار‌های جدید‌تر، فرای جست‌وجوی اینترنتی است. بازار‌هایی مانند e-mail، تبلیغات، جست‌و‌جو در کتاب‌ها، سرویس نقشه‌ی ماهواره‌ای، instant messaging، تلفن و از این دست‌.

ystemgroup، فعالیت‌های اخیر گوگل که البته تا حدی محرمانه است، این گمان را در بین صاحب‌نظران بر‌انگیخته که گوگل به‌دنبال ارایه‌ی اینترنت wireless به صورت مجانی است.

گوگل به‌تازگی سرویس جدیدی به نام Google Wi-Fi را به‌صورت آزمایشی ارایه کرده‌، که شامل نرم‌افزاري برای اتصال امن به اینترنت Wi-Fi است. این نرم افزار ازطریق آدرس: wifi.google.com/download.html به‌طور رایگان قابل دانلود‌کردن است.

بنا‌بر نوشته‌ی سایت گوگل، این برنامه فعلا" به‌صورت آزمایشی برای مکان‌های به‌خصوصی در حوالی محل شرکت گوگل و شهر سانفرانسیسکو ارایه شده، و هنوز برای دیگر مکان‌ها آزمایش نشده‌است.

در پاسخ به پرسش خبرنگاران برای برنامه‌های آتی در این زمینه، گوگل سکوت اختیار کرده‌است. گفته‌می‌شود که گوگل ممکن است به دنبال ارایه‌ی سرویس اینترنتwireless رایگان در سراسر آمریکا باشد. گزارش‌هايي مبنی بر خرید فیبر‌های نوری در همه‌جای آمریکا توسط گوگل، این گمان را تقویت کرده‌است.

طبق گفته‌‌ی John Battele، نویسنده‌ی کتاب جدیدی در مورد گوگل به‌نام "جست‌و‌جو"، این اقدام از‌نظر تجاری کاملا" منطقی است و می‌تواند گامی برای فروش تبلیغات جهت‌دار و ترقی نام تجاری گوگل باشد.

گفتنی‌است که به‌عقیده‌ی کارشناسان، داشتن سرویس اینترنتی، می‌تواند وابستگی گوگل را به AOL برای ترافیک اینترنتی کم کند، به خصوص که AOL به‌تازگی گفت‌وگویی را با مایکروسافت آغاز کرده‌ که ممکن است به حذف گوگل از AOLبیانجامد.