PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بررسی تخصصی Sony Ericsson K850i



Optimus Prime
22-09-2007, 23:11
سونی اريکسون K850:

مدل K850 سونی اريکسون دارای ابداعات زيادی در طراحی و کارايی می باشد . دوربين 5 مگاپيکسل آن از کيفيت عالی برخوردار است و دارای چند دکمه سخت افزاری است. نرم افزار جديد Media Center اين مدل را به يک گوشی برجسته در مجموعه سونی اريکسون تبديل می کند . K850 يک گوشی فوق العاده در خانواده Cyber Shot است .

مزايا :

• دوربين 5 مگاپيکسل با کانون اتوماتيک ، پوشش اتوماتيک لنز و سه کليد سخت افزاری اختصاصی
• پشتيبانی از سه باند HSDPA و EDGE
• نرم افزار جديد Media Center ( جستجوی هوشمند برای پيام ها )
• ساختار فشرده با طراحی جالب درب باتری که مانند دوربين ديجيتال است
• سه کليد نرم افزاری جديد
• طراحی جالب کليد حرکتی
• کليدهای اختصاصی ايجاد تماس و پايان آن
• صفحه نمايش بزرگ و شفاف 2.2 اينچ
• محل کارت حافظه ( امکان بيرون آوردن آن در زمان روشن بودن دستگاه )
• راديو FM با RDS
• بلوتوث با A2DP
• امکان اجرای همزمان چند برنامه

معايب :

• کليد حرکتی در همه موارد خوب عمل نمی کند
• عملکردهای غير معمولی کليدهای نرم افزاری
• Wi-Fi و مادون قرمز ندارد
• اثر انگشت روی گوشی باقی می ماند

طراحی :

سونی اريکسون K850 دارای طراحی زيبا و متفاوتی است . طراحی اين مدل ساده است و بصورت کشويی يا درب دار نمی باشد . در اين گوشی چند مورد جديد وجود دارد که شامل کليدهای اختصاصی ايجاد تماس و پايان آن ، طراحی کليد حرکتی ، کليد سه حالتی دوربين ، کليد On / Off دوربين و پوشش درب باتری است که شبيه دوربين ديجيتال می باشد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قسمت بيشتر قاب جلو به صفحه نمايش TFT اختصاص دارد که اندازه آن 2.2 اينچ است و روشنايی و تفاوت رنگ آن در مقايسه با صفحه نمايش TFT ٢ اينچ در K810 از کيفيت بالاتری برخوردار است . در اين مدل ، کليد حرکتی در صفحه کليد قرار گرفته است و بنابراين فضای کافی برای صفحه نمايش وجود دارد . صفحه نمايش و کل قاب جلو دارای ويژگی آينه مانند است اما اثر انگشت را به خوبی نشان می دهد . دوربين ثانويه VGA بالای صفحه نمايش قرار دارد که خروجی صدای گوشی نيز در امتداد آن مشاهده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سه SoftKey درست زير صفحه نمايش وجود دارند که مانند حسگر بنظر می رسند . اين کليدها در نرم افزارهای مختلف ، عملکردهای متفاوتی دارند . در اين گوشی محل عملکردهای SoftKey برعکس شده است. در ساير گوشی های سونی اريکسون اغلب SoftKey در طرف راست قرار دارد در حالی که در اينجا Options نام دارد و در رابطه با کليد جديد SoftKey چپ می باشد . کليد اختصاصی Back وجود ندارد و با SoftKey راست جايگزين شده است . SoftKey مرکزی عملکردهای متفاوتی دارد و در منوها فقط اين SoftKey فعال است . زيرا اين سه SoftKey ، کليد Quick Menu / تماس و Clear / End Key مشاهده می شود که استفاده از گوشی را آسان تر می کند . کليدهای اختصاصی End و Call بالای صفحه کليد قرار دارند که طراحی آن مانند مدل T650 است ، اما کليد ها کمی بزرگتر هستند . بدليل استفاده از پلاستيک نرم در طراحی صفحه کليد ، فشار دادن کليدها مشکل است .
از ستون سمت راست کليدهای کاراکتری در حالت دوربين برای تغيير دادن حالت عکسبرداری ، حالت تصوير ، Self Timer ( زمان دادن به دوربين برای گرفتن عکس ) و گزينه های فلش استفاده می شود . آيکن هايی که نور زمينه آبی دارند عملکرد هر کليد را توضيح می دهند . در زمان گرفتن عکس از کليد حرکتی برای بزرگنمايی و کوچک نمايی استفاده می شود در حالی که جهت بالا و پايين آن صفحه را تنظيم می کند . کليد حرکتی از يک مستطيل پلاستيکی رنگی تشکيل شده است که کليدهای 2 و 5 را در بر می گيرد . در اين گوشی ، ويژگی تاييد کليد حرکتی به SoftKey مرکزی واگذار شده است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
22-09-2007, 23:20
در طرف چپ K850 هيچ کليدی وجود ندارد و فقط يک نوار رنگی در امتداد قسمت های کناری گوشی مشاهده می شود .قسمت پايين گوشی دارای پوشش باتری است که شبيه دوربين ديجيتال می باشد . باتری گوشی ، سيم کارت و کارت حافظه در اين قسمت قرار می گيرد . اين نخستين گوشی سونی اريکسون است که از دو کارت حافظه M2 و MicroSD پشتيبانی می کند . يکی از کارت ها به طرف پايين و کارت ديگر به طرف بالا قرار می گيرد و امکان بيرون آوردن هر دوی آنها در زمان روشن بودن دستگاه وجود دارد . FastPort ، ورودی صدا و محل بندمچ يا گردن نيز در پايين گوشی مشاهده می شود . اگر در زمان روشن بودن گوشی ، سيم کارت را خارج کنيد تلفن پس از وقفه دوباره راه اندازی می شود و حالت پيش فرض را آغاز می کند . بدون سيم کارت ، گوشی در حالت Flight کار نمی کند . در زمان تايپ کردن با صفحه کليد ، قسمت پايين قاب پشت لق ميزند .فقط کليد On / Off در بالای گوشی وجود دارد که از آن برای سوئيچ سريع بين پروفايل زنگ نيز استفاده می شود . طرف راست K850 شبيه يک دوربين ديجيتال معمولی است . در اين قسمت يک دکمه سه حالتی برای سوئيچ بين حالت های دوربين ( دوربين ، دوربين فيلمبرداری و حالت پيش نمايش ) وجود دارد . کليد ديافراگم درست بالای آن قرار دارد و کليد کوچک On / Off دوربين مجاور آن مشاهده می شود . بجز مدل KU990 Viewty ال جی گوشی ديگری دارای کليدهای اختصاصی اين چنينی برای دوربين نيست . کليد On / Off دوربين مستقل از قفل کليد است . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کليد ولوم V شکل در قسمت بالای طرف راست در نظر گرفته شده است که در زمان گرفتن عکس و مرور کردن آن برای زوم بکار می رود . قاب پشت گوشی کاملا تخت است و فقط فلش Xenon ، حلقه لنز دوربين و بلندگو در اين قسمت وجود دارد . اگر از کنار به گوشی نگاه کنيد هيچ فرورفتگی و برآمدگی در آن مشاهده نمی شود . دو نماد نزديک پوشش لنز وجود دارد که شامل آرم CyberShot و علامت 5 مگاپيکسل است . آرم سونی اريکسون زير لنز قرار دارد . پوشش درب باتری لاستيک مانند بنظر می رسد که مانع سرخوردن گوشی از دست يا روی يک سطح شيب دار می شود . دو انحنای کوچک در قسمت انتهايی قاب پشت وجود دارد که تلفن را کمی بلند می کند و مانع از خراشيده شدن آن می شود . دليل احتمالی ديگری که برای آنها وجود دارد اين است که در سطح بلندگو قرار دارند و نوعی صفحه صوتی ايجاد می کنند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باتری تلفن از نوع Li-Po BST-38 با توان ٩٣٠ mAh است که در حالت Stand by حداکثر 400 ساعت و در مکالمه مداوم در شبکه های GSM تا 9 ساعت دوام می آورد . استفاده از اين گوشی آسان است و به راحتی در کف دست جا می گيرد . طراحی گوشی نقطه ضعف هايی نيز دارد . SoftKey مرکزی که از آن برای تاييد انتخاب ها استفاده می شود به جهت بالای حرکتی بسيار نزديک است . بطور همزمان چند کليد فشار داده می شود که به تاييد ناخواسته يک عملکرد می انجامد . برای مثال در پنجره حذف مخاطب ، SoftKey مرکزی به YES مربوط می شود و مخاطب را حذف می کند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
طراحی بیرون آمدن باتری نیز شبیه یک Digital Camera شده است.
باتری هم خیلی خوب است استفاده کامل از Bluetooth و استفاده کاملتر از Camera بازی و صحبت با خط های 3G در حدود 36 ساعت دوام می آورد که صحبت با خط های GSM معمولی استفاده آن را به 3 تا 4 روز میرساند که این خیلی عالی است.

Optimus Prime
22-09-2007, 23:25
صفحه نمايش :

K850 به يک صفحه نمايش شفاف کريستال از نوع TFT در اندازه 2.2 اينچ مجهز است . وضوح صفحه نمايش QVGA است و 262K رنگ را نشان می دهد . شايد 2.2 اينچ عدد بزرگی نباشد اما در قلمروی صفحه نمايش ها عدد بالايی محسوب می شود . کيفيت صفحه نمايش از نظر روشنايی و تفاوت رنگ بسيار عالی است . صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد به خوبی خوانده می شود .
صفحه نمایش تقریبا همان صفحه نمایش K810 است و مثلا رنگهای تاریک واقعا تاریک هستند و Contrast ها بسیار خوب نمایش داده میشوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

صفحه کليد :

صفحه کليد K850 دارای کليدهای مربع شکل است که مانند کليدهای مدل T650 به قدر کافی از يکديگر فاصله دارند . کليدها از مواد پلاستيکی نرم و لاستيک مانند ساخته شده اند که در زمان تايپ کردن بايد فشار بيشتری برآنها وارد کرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نور زمينه صفحه کليد به رنگ آبی است و بطور يکنواخت تمام کليدها را روشن می کند . صفحه کليد همچنين دارای جلوه ويژه نور موج مانند است که به زيبايی دستگاه می افزايد . کليد حرکتی نيز به رنگ آبی روشن می شود . کيفيت نور زمينه صفحه کليد درست مانند T650 سونی اريکسون است.
ساختار منو :

ساختار منو در K850 به منوی استاندارد غير هوشمند سونی اريکسون معروف است که با چند نرم افزار و مورد جديد به روز شده است . مهمترين موارد منو Media Center ، پشتيبانی از تم Flash Lite و جلوه های ويژه نور برای تماس های دريافتی و پشتيبانی از زنگ ويدئو می باشد. سونی اريکسون K850 مانند مدل های قبلی به حالت اختصاصی Flight ( هواپيما ) مجهز است . در زمان روشن کردن گوشی گزينه ای در اختيار شما قرار می گيرد تا آن را مستقيما در حالت Flight فعال کنيد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Amin_0913
22-09-2007, 23:27
تاپیکت تکراریه
توی بانک اطلاعات سونی اریکسون هست

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Optimus Prime
22-09-2007, 23:29
منوی اصلی بصورت یک ماتريس 3 × 4 از آيکن های انيميشن است . تمامی زير منوها بصورت ليست با آيکن های کوچک در طرف چپ قرار دارند . تمامی زير منوها و نرم افزارها سريع واکنش می دهند . اين مدل مانند T650 از تم های فلش پشتيبانی می کند و حتی چند تم از پيش نصب شده آن بر اساس فلش است . تم ، نمودار رنگ و پيش زمينه و آيکن های منو را تغيير می دهد .[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منوی Activity نيز وجود دارد که دارای کليد ميانبر اختصاصی روی صفحه کليد است . امکان اجرای همزمان چند نرم افزار وجود دارد . برای مثال می توانيد دو نرم افزار جاوا را اجرا کنيد و بطور همزمان به راديو يا موسيقی گوش بدهيد . ويژگی جديد به کاربر امکان می دهد تا در زمان دريافت يک فايل از طريق بلوتوث ، پنجره مکالمه را Minimize کند و پنجره مورد نياز را از طريق نوار نرم افزارهای در حال اجرا روی منوی Activity باز نمايد . در زمان ارسال فايل ها از K850 به دستگاه ديگر بلوتوث اينطور نيست و دو گزينه موجود " Cancel " و " Back " می باشند که هر دو موجب وقفه در انتقال فايل می شوند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منوی Activity نيز امکان دسترسی سريع به رويدادهای اخير ، منوی وب و منوی My Shortcuts فراهم می کند که شامل ليستی از ويژگی هايی است که اغلب مورد استفاده قرار می گيرد و کاربر می تواند آنها را مطابق با نياز خود تنظيم کند .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سرويس TrackID نيز فراهم شده است و در منوی My Shortcuts وجود دارد و همچنين در منوی گزينه های راديو نيز می توانيد به آن دسترسی پيدا کنيد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
22-09-2007, 23:35
تماس و دفترچه تلفن :

با وجود سه SoftKey در اين مدل ، دفترچه تلفن تغييراتی داشته است . اکنون در منوی مخاطبين با استفاده از SoftKey مرکزی می توانيد هر مخاطب را بطور مستقيم باز کنيد . کليد قديمی اکنون Options نام گرفته و در طرف چپ قرار دارد در حالی که در مدل های قبلی در طرف راست وجود داشت . سومين SoftKey ويژگی Back را انجام می دهد . استفاده ديگر از SoftKey ميانی در گزينه Send Message است که پس از انتخاب مخاطب و وارد کردن شماره فعال می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ويژگی جديد Smart Search تمامی مخاطبين موجود را در دفترچه تلفن ليست می کند و شماره های آنها را روی صفحه نمايش Stand by تايپ می نمايد . موتور جستجو برای ترکيبی از حروف در اسامی و شماره تلفنی که دقيقا با اعداد وارد شده آغاز می شود ، عمل می کند . اين ويژگی در گوشی های ويندوز موبايل وجود دارد و در K850 در صورت تمايل می توان آن را غير فعال کرد . گزينه Send All Contacts کل دفترچه تلفن را به يک گوشی سازگار ديگر سونی اريکسون انتقال می دهد . اکنون بجز ارسال دفترچه تلفن از طريق بلوتوث می توان آن را بصورت پيام متنی ، عکس و ايميل نيز ارسال کرد . کاربر می تواند مخاطبين ذخيره شده در سيم کارت يا حافظه تلفن را بعنوان پيش فرض برای دفترچه تلفن را به عنوان پيش فرض برای دفترچه تلفن انتخاب کند . هر دو ليست بطور همزمان نشان داده نمی شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گزينه ای وجود دارد که با استفاده از آن می توان بطور اتوماتيک هر مخاطب ذخيره شده در حافظه تلفن را در سيم کارت ذخيره کرد . حداکثر ظرفيت دفترچه تلفن 1000 مخاطب است اما می توان حداکثر 5000 شماره تلفن را ذخيره کرد . مخاطبين طبق اسم کوچک يا اسم فاميل مرتب می شوند . با تايپ کردن تدريجی نام مورد نظر می توان مخاطب را جستجو کرد . در زمان اضافه کردن مخاطب جديد زمينه های زيادی وجود دارد که شامل چند شماره تلفن برای موبايل ، موبايل ( خصوصی ) ، موبايل ( کار ) ، منزل ، کار ، فاکس و ... است . اين نخستين نوار زمينه ها برای مخاطب جديد است . نوار دوم برای آدرس وب و ايميل است . نوار سوم برای تعيين عکس ، زنگ شخصی و فرمان صوتی است . نوار چهارم برای عنوان ، کمپانی ، خيابان ، شهر ، ايالت ، کدپستی و اطلاعات کشور است . پنجمين و آخرين نوار برای اطلاعات اضافی و تاريخ تولد می باشد . در زمان اضافه کردن تاريخ تولد ، دفترچه تلفن سوال می کند که می خواهيد آن را به تقويم اضافه کنيد و برای آن يک يادآوری قرار بدهيد .
Log تماس به چهار نوار مختلف تقسيم می شود که شامل همه تماس ها ، تماس های دريافتی ، ارسالی و ناموفق است . ماکسيمم تعداد ثبت تماس 30 است که بين نوارهای جداگانه تقسيم می شود . اگر چند تماس با يک مخاطب صورت گيرد فقط آخرين تماس ثبت می شود .

Optimus Prime
22-09-2007, 23:43
پيام :

اين مدل دارای گزينه های جديدی برای پيام است که شامل Manage Email , Manage Messages و تنظيمات بسياری برای حساب ايميل است ، همچنين گروههايی را برای پيام ها تعيين می کند . بجز ايميل تمامی پيام ها از يک صندوق پستی استفاده می کنند . فقط پيام های ايميل صندوق خاص خود را دارند . پيام ها را می توان بر اساس ليست گروه تفکيک کرد که به اين منظور بايد از قبل گروه خاصی را برای هر پيام تعيين نمود
.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شش گروه از پيش تعيين شده وجود دارد که شامل گروه های: تجاری ، مورد علاقه ، پی گيری ، تفريحی ، تعطيلات و مهم است . امکان شخصی کردن کامل گروهها وجود دارد . اگر پيام ها طبق گروه تفکيک شوند ، در عوض آيکن کوچک صندوق استاندارد يک آيکن بزرگ با يک صندوق پستی توسط برچسب گروه ظاهر می شود . گروهها زير آن نشان داده می شوند اما فقط گروههايی که دارای پيام هستند مشاهده می باشند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشکل اينجاست که در صندوق پستی مشترک نمادی وجود ندارد که نشان بدهد يک پيام برای کدام گروه تعيين شده است . در پيامی که باز می شود نيز گروه انتخابی با فشار دادن Options Category قابل مشاهده يا تغيير است . نرم افزار جديد Manage Messages شامل سه نوار است . نوار اول Alt items ، نوار دوم ON Mem.Card و نوار سوم In Phone است که هر يک شامل پيش نويس ، صندوق دريافت ، صندوق ارسال ، پوشه پيام های ذخيره شده و پيام های ارسالی است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منوی Options امکان می دهد تا پيام ها را به کارت حافظه يا حافظه تلفن انتقال بدهيد و آنها را طبق گروه ، تاريخ ، اندازه ، مخاطب و غيره گروهبندی کنيد . در زمان تايپ کردن پيام ، شمارشگر کاراکتر وجود داد که پس از نزديک شدن به حد 160 کاراکتر شما را آگاه می کند . فرهنگ لغت T9 نيز به نوشتن سريع کلمات کمک می کند . Email Client دارای تنظيمات بسياری است. نرم افزار جداگانه Manage Email نيز وجود دارد که ساختار و ويژگی های آن مانند SMS است
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موسيقی و راديو :

جالب ترين ويژگی اين گوشی Media Center است که در حالت Stand by دارای يک ميانبر اختصاصی روی SoftKey چپ می باشد . منوی Media Center دارای طراحی آبی تيره است و عکس ، موسيقی ، ويدئو و آيکن های تنظيمات را ليست می کند . گزينه انتخابی بصورت مارک دار مشخص می شود و تعداد فايل های آن نشان داده می شود . Media Center نيز از طريق ششمين آيکن در منوی اصلی در دسترس قرار می گيرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منوی تنظيمات ساده است و می توانيد حالت عمودی ، افقی يا چرخش اتوماتيک صفحه نمايش را انتخاب کنيد. سونی اريکسون K850 به 3.0 MusicPlayer مجهز است که مانند نسخه 3.0 نرم افزار واکمن در مدل W910 می باشد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نرم افزار پخش موسيقی از فرمت های فايل WMA , WAV , E-AAc+ , AAc+ , AAc , MP3 پشتيبانی می کند . پيش تنظيمات اکولايزر MegaBass نيز وجود دارد و اين برنامه می تواند در زمينه نيز اجرا شود . کيفيت صوتی نرم افزار موسيقی در حد مطلوب است و از جلوه های ويژه نور نيز برخوردار است که گوش دادن به موسيقی با هدست را لذت بخش می کند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر نمی خواهيد از ساختار مرحله به مرحله MediaPlayer استفاده کنيد می توانيد مستقيما يک فايل را از طريق File Manager پخش کنيد . نرم افزار پخش فيلم در اين گوشی در Media Center وجود دارد و از جلو بردن سريع ويدئو نيز پشتيبانی می کند . منوی اين برنامه ساده و شيک است . K850 دارای حسگر حرکت داخلی است که امکان چرخش اتوماتيک نرم افزار پخش ويدئو را فراهم می کند . فايل های ويدئو از طريق File Manager در دسترس می باشند اما امکان چرخش اتوماتيک آنها بر اساس جهت صفحه نمايش وجود ندارد .

Optimus Prime
22-09-2007, 23:47
سومين نرم افزار در Media Center ، گالری عکس است که شامل آخرين عکس ها ، آلبوم دوربين و برچسب های عکس است. در آلبوم عکس ليستی از نمونه های کوچک عکس هايی که در هر ماه گرفته شده اند وجود دارد . با انتخاب يک ماه ماتريس 3 × 4 از نمونه های کوچک عکس ظاهر می شود . با مرور کردن بطرف پايين تمام عکس های گرفته شده در ماه نشان داده می شود . قسمت عکس ها ( تصاوير ) بصورت يک ماتريس 3 × 4 از نمونه های کوچک با تصاوير غير دوربين باز می شود که از آنها به عنوان پيش زمينه استفاده می شود . پس از خارج شدن از حالت نمايش تمام صفحه ، عکس به اندازه نمونه کوچک در می آيد . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گالری عکس ابزار مناسبی برای شخصی کردن عکس های دوربين است . برچسب عکس ويژگی جديدی برای نشان دادن عکس هايی است که قبلا علامتگذاری شده اند . جهت بالای کليد حرکتی امکان دسترسی سريع به گزينه های ارسال را فراهم می کند : ارسال بصورت پيام تصويری ، ايميل ، Blog ، از طريق بلوتوث . زير منوی " Useas " به شما امکان می دهد تا عکس را بعنوان پيش زمينه ، محافظ صفحه نمايش ، صفحه نمايش Startup و عکس مخاطب تعيين کنيد . از طريق File Manager می توانيد در عکس ها مرور کنيد اما امکان مشاهده با جدول زمانی وجود ندارد .
PhotoDJ گزينه های جديد و جالبی دارد که شامل Pan And Zoom است و اين يک ميانبر منو به حالت مشاهده زوم می باشد . سونی اريکسون K850 به راديو FM نيز مجهز است که حداکثر 20 ايستگاه راديويی را ذخيره می کند و دارای RDS نيز می باشد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Highbury
22-09-2007, 23:48
خیلی ممنون از شما . کسی در مورد قیمت احتمالی این گوشی اطلاعی داره.
خواهشا منبع را ذکر نمایید.

Optimus Prime
22-09-2007, 23:52
دیگر به مانند K810 عکسهای با کیفیت کند نمی شود و عکسها با رزلوشن بالا به سرعت Load میشوند.
حتی عکسهایی که مشاهده می کنید مگا پیکسل آنها هم در پایین عکس می نویسد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
22-09-2007, 23:56
دوستان عزیز می دونم تاپیک تکراریه ولی تا یک روز دیگه هر مسئله تخصصی در مورد این گوشی توی سایت های مختلف آمده را در اینجا قرار می دهم از جمله نکات مهم ریویو های Mobile Review تکنولوژی دوربین گوشی و تجربه افراد مختلف با این گوشی.
خواهش می کنم هی نگید تاپیک تکراریه قول می دم نکات خیلی جدید و تازه قرار بدم .:11:
در مورد منبع بیشتر مال جی اسم آریا + GSMArena و تعدادی نکات اضافه شده توسط خودم.
بعد به ترجمه Mobile Review می پردازم که این دیگه کاملا از خودم است.

Highbury
22-09-2007, 23:59
دوستان عزیز می دونم تاپیک تکراریه ولی تا یک روز دیگه هر مسئله تخصصی در مورد این گوشی توی سایت های مختلف آمده را در اینجا قرار می دهم از جمله نکات مهم ریویو های Mobile Review تکنولوژی دوربین گوشی و تجربه افراد مختلف با این گوشی.
خواهش می کنم هی نگید تاپیک تکراریه قول می دم نکات خیلی جدید و تازه قرار بدم .:11:
دمت گرم بابا بی خیال که تکراریه بالاخره باید مطالب یه جا جمع بشه یا نه ؟
منتظر مطالب مفیدت هستم

masoud123
23-09-2007, 01:26
ممنون براي من كه خيلي جالب بود ، ادامه بده

Nabakhshoode
23-09-2007, 09:50
باتری هم خیلی خوب است استفاده کامل از Bluetooth و استففاده کاملتر از Camera بازی و صحبت با خط های 3G در حدود 36 ساعت دوام میاورد که صحبت با خط های GSM معمولی استفاده آن را به 3 تا 4 روز میرساند که این خیلی عالی است.

دم سونی گرم !

Optimus Prime
23-09-2007, 10:49
موقعیت:
Sony Ericcson K850i یکی از Flagship های امسال کمپانی SE از حالا به مدت حداقل یک سال در این موقعیت خواهد ماند تا بعد از 3 ماهه دوم سال 2008 که دوباره بازار به دنبال جایگزینی برای این سری گوشی ها باشد.تا قبل سیاست سونی بر اساس تکنولوژی و فن آوری به اضافه مد و ظاهر گوشی ها پیش می رفت اکنون این مورد که گوشی های قبل کمپانی چه قدر طرفدار داشته و به دنبال بهینه کردن همان مدل های پر طرفدار و موفق قبلی است هم اضافه شده است.بعد دیگری از این تصمیمات دنبال کردن فاکتورهای پرطرفدار در بازار بود که نتیجه آن K850i است.گوشی با ظاهر بسیار شبیه Digital Cameras و نبود Shutter های قدیمی برای دوربین.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اما جدای دوربین راحتی و سادگی گوشی هم تغییرات بسیار زیادی داشته.وجود دکمه های لمسی در نزدیکی پیشانی جلوی گوشی و دکمه های حرکت در بین شماره گیر ها تاثیراتی در استفاده و راحتی گوشی خواهد داشت.با اینکه هدف ساختن گوشی برای کاربران نه چندان حرفه ای و پیچیده بوده است ولی باید اتنظار اذیت کردن این نوآوری ها را داشته باشیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
23-09-2007, 10:52
سیاست:
این سوال پیش میاد که آیا K850i شهرت سری قبل را خواهد داشت؟جواب آری است و مطمئن باشید فروش خوبی را با وجود این تغییرات قطعی خواهد داشت.ولی آیا یک جهش بزرگ برای کمپانی خواهد بود؟مانند K750i یا K800i ؟ جواب با شک خیر است چون مسئله کاملا جدید جدی ندارد.بیایید نگاهی بر Flagship های قبلی کمپانی داشته باشیم:
1.T610i : اولین گوشی تولید انبوه با دوربین.
2.K750i : اولین گوشی تولید انبوه با دوربین عکاسی بسیار با کیفیت و قابلیت های فراوان Radio Games Media Player و ...
3.K800i : قابلیت Java MultiTasking بالا.تسهیل در کار کردن با گوشی و Platform جدید A1/A100 و دوربین بسیار خوب و قوی.
آیا K850i اولین گوشی 5 مگاپیکسلی تولید انبوه بازار خواهد بود؟ جواب مشخص است ما الان N95 را در بازار داریم که نه تنها از نظر دوربین بلکه از خیلی نظر های دیگر نیز مشهور است این کاملا عجز و ناتوانی بازاریاب های در کمپانی سونی را می رساند چرا چون آنان اعتقاد نداشتند که گوشی گران نوکیا بتواند بازار را در دست بگیرد.بر حسب تخمین ها هر نفر دومی که N95 خریده می توانسته خریدار K850i باشد اگر K850i به فاصله حتی یک تا دو ماه به بازار بعد از N95 به بازار عرضه می شد.
بنیاد این نا آگاهی تجربه های قبل بود رقابت N93 و K800i .مردم کمتر طرفدار گوشی سنگین و بزرگ N93 بودند و گوشی جمع و جورتر با سادگی کار توانست موفقتر باشد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در مورد K850i و N95 این مورد وجود ندارد چون گوشی ها از نظر اندازه شبیه هم هستند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
23-09-2007, 10:53
Sofia یا همان کد اسمی K850i ورودش برای اول تابستان امسال برنامه ریزی شده بود ولی به خاطر کامل کردن Platform A2/A200 به تاخیر افتاد.و در این هنگام نوکیا تاریخ ورود گوشی های پایه S40 5th را تغییر داد و تغییر دیگر سیاست سونی این بود بر خلاف گذشته که هر دو سری S40 و S60 Smartphone را رقیب خود محسوب می کرد دیگر سری Smartphone S60 را نادیده گرفت و فقط قدرت خود را متمرکز گوشی های غیر Smartphone کرد که این تمام استراتژی سونی را برهم زد و مطمئننا این اشتباه ضرر های زیادی را متوجه کمپانی SE خواهد کرد چرا چون باید کل سری های گوشی سونی با کل سری های Smartphone S60 و S40 نوکیا رقابت کنند.
از نظر کارکرد N95 بسیار قدرتمند تر از K850i است و مدت زیادی است در بازار ها بوده است و قیمت آن هم به خاطر قراردادهای زیادی که همراه کمپانی های عرضه گوشی است بسته شده به قیمت مناسبی در Range خود رسیده است و امروزه مصرف کنندگان بیشتر طرفدار گوشی های Slider هستند.
K850i برخلاف همه از تجربه های جدیدی استفاده می کند و این سوال پیش می آید که آیا با داشتن اطلاعات قبلی می توان با این گوشی کتار آمد؟K850 تفاوت زیادی در این زمینه دارد و داشتن تجربه قبلی کمکی نمی توان کرد برخلاف گذشته مصرف کنندگان آگاهی کامل در مورد کارکردن با این گوشی ندارند و مصرف کنندگان اصلی مطمئنا افراد وفادار به سونی اریکسون خواهد بود.
در حالی که به یک محیط رقابت سنگین وارد می شود برای اولین بار Flagship سونی کاملا امید بخش خود را نشان نمی دهد.این نشانی از ورود احتمالی زودهنگام سری بعد را می دهد.
کمپانی باید به دنبال فکر جدیدی باشد چون الان در حالت رشد سریع قرار دارد که اگر اینگونه پیش رود مطمئنا در آینده نزدیک پیش درآمد رهبری فن آوری را از دست خواهد داد که بسیار خطرناک است.
در قسمت بعدی Platform و CPU و سرعت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Optimus Prime
23-09-2007, 14:42
Platform A200 :
جدیدترین Java Platform توسط K850i به نام JP-8 به کار گرفته می شود که خود شامل بهینه سازی های بسیاری نسبت به نسخه قبل خود یعنی JP-7 بوده است و تعداد زیادی API را شامل می شود:


JSR 239 Java binding for OpenGL ES API : پشتیبانی حمایت از بازی های 3D.
JSR 177 Security and Trust Services API : پشتیبانی از شناسایی کاربر user identification که API اصلی در تجارت جهانی آینده موبایل است.
JSR229 Payment API : پرداخت در ترمینال های همراه.
JSR 234 Advanced Multimedia : پشتیبانی از صدای 3D دسترسی به Camera و FM-tuner , RDS data
JSR 179 – Location API : برنامه ای برای تعیین جهت مانند آنهایی که در Google Map استفاده می شود.
JSR 238 Internationalization : برایاستفاده محلی برنامه و وسایل جانبی.
JSR 211 support for SIP : برای حمایت از تماس های VoIP.
با نگاههی جزئی به این ویژگی ها می بینیم که JP-8 تفاوت آنچنانی با Smartphone های امروزی ندارد.
به این نکته نیز باید اشاره کرد که این Platform قابلیت دریافت موقعیت مکان یابی توسط Google Map و دستگاه GPS Reciver HGE-100 External را دارد که این دستگاه در گوشی های آینده همگانی و به مسئله ای معمول بدل خواهد گشت.

Performance :
CPU این گوشی تفاوتی با مدل های قبل ندارد و همچنان از ARM11 220 MHZ استفاده می کند.چون این سرعت برای این گوشی کافیست و داشتن مدلی با سرعت و فرکانس بیشتر منجر به مصرف بیش از اندازه باتری می شد.RAM Volume دستگاه نیز افزایش یافته که سرعت آن در ورود بهContacts و دیدن عکس ها بسیار محسوس است.

Optimus Prime
23-09-2007, 14:44
USB:
دارای USB 2.0 است ولی بدانید که سرعت آن از 500 Kb/s فراتر نمی رود و به عنوان استفاده از مودم باید راه های دیگه ای امتحان کنید.

Bluetooth:
K850i از Bluetooth Version 2.0 استفاده کرده و قابلیت Power Saving و A2DP را که استفاده از Handsfree های Wireless هستند را دارد و بر خلاف مدل های قبلی K800i می توانید در Flight Mode از Bluetooth استفاده نمیایید.قابلیت های Bluetooth از این قرار است:
A2DP
Basic Imaging Profile
Basic Printing Profile
Dial-Up Networking Profile
File Transfer Profile
Generic Access Profile
Generic Object Exchange Profile
Handsfree Profile
Headset Profile
HID
JSR-82 Java API
Object Push Profile
Personal Area Network Profile
Serial Port Profile
Service Discovery Application Profile
Synchronization Profile
SyncML OBEX binding
Phonebook Access Proflle.

Memory and Memory Card:
K850i دارای حافظه 40 مگابایت حافظه داخلی برای برنامه های اضافی و اطلاعات کاربران است و می تواند 2 نوع کارت حافظه Micro SD و M2 استفاده کند.این اولین بار است که کمپانی قدرت انتخاب بین دو نوع Memory Card را به کاربران می دهد.
سوکت حافظه دو راهی است یعنی برای کارت های M2 باید رو به بالا و برای MicroSD ها رو به پایین باشد که این یک سوکت دو طرفه است.
Card Holder نگه دارنده کارت حافظه در داخل گوشی از فلزی نازک ساخته شده که اگر اشتباه یا به زور کارت را وارد کنید امکان دارد خراب شود.

Built in Motion Sensor :
گوشی دارای یک Motion Sensor است که بر خلاف W710i, W580i به عنوان pedometer یا مسافت سنج استفاده نمی شود بلکه وقتی عکس ها و فیلم ها را در Gallery مشاهده می کنید می توانید با حرکت به اطراف آن را به صورت Landscape در آورید.بازی خاص همین قابلیت هم در گوشی وجود دارد.گوشی دیگری که همچین قابلیتی دارد iPhone Apple است.

R@R#M@N
23-09-2007, 16:17
Optimus Prime عزیز واقعآ ممنون
من خیلی دوست داشتم کل ریویوو ک850 از سایت mobile review رو بخونم (ولی انگلیسیم انقدر قوی نیست و فقط یه چیزاییش رو میفهمیدم)
مرسی از کار درستت
حالا واقعآ خودت داری ترجمش میکنی ؟؟؟؟
اگه آره که یه زحمتی بکش و ریویوو و مقایسه دوربین ک850 رو ن95 رو هم ترجمه کن بذار که تاپیک منفجر شه !!!

B L A S T E R
23-09-2007, 16:39
خیلی توپ بود
من که با اون media center خیلی حال کردم خیلی جالب بود.
واقعا گوشیه جالبیه.

SAEED_BARCELONA
23-09-2007, 16:46
دستت درد نکنه زحمت کشیدی. عالی بود. قابل توجه آقای Optimus Prime:31:

Optimus Prime
23-09-2007, 17:29
خواهش میشه دوستان گلم بزودی در مورد دوربینش یه گزارش توپ می زارم.:20:

Optimus Prime
23-09-2007, 17:31
Optimus Prime عزیز واقعآ ممنون
من خیلی دوست داشتم کل ریویوو ک850 از سایت mobile review رو بخونم (ولی انگلیسیم انقدر قوی نیست و فقط یه چیزاییش رو میفهمیدم)
مرسی از کار درستت
حالا واقعآ خودت داری ترجمش میکنی ؟؟؟؟
اگه آره که یه زحمتی بکش و ریویوو و مقایسه دوربین ک850 رو ن95 رو هم ترجمه کن بذار که تاپیک منفجر شه !!!
قربانت Rareman جان حتما .دارم همین کارو می کنم فقط یه کمی طول میکشه چون می خوام دقیق کامل و جامع باشه تازه عکس های جدید هم ازش میاد.بله خودم دارم ترجمه می کنم زیاد نیست ولی فقط موضوعات بدرد بخورشو می زارم براتون.:10:

Highbury
23-09-2007, 18:05
دستت درد نکنه. میشه در مورد دوربینش هم یه مطالب رو پیدا کنی البته میدونم که ترجمه اش سخته.
************

R@R#M@N
23-09-2007, 22:38
مرسی داداش
خیلی گلی !!!!

Optimus Prime
24-09-2007, 12:41
دوربین:

طراحی:
کمپانی سونی اریکسون اولین کمپانی است که گوشی دو ظاهری به بازار معرفی کرد.جلوی K850i ظاهر یک Phone ساده و قسمت پشت آن یک دوربین دیجیتال است.چیزی به اسم Shutter که شما در گوشی های دیگر می شناسید در K850i وجود ندارد در اصل ساختار آن بدین صورت است که لنز اصلی دوربین زیر یک Automatic Shutter که توسط دکمه دوربین به صورت اتوماتیک کنار می رود و یک شیشه ای که بر روی Shutter اصلی است.
علت این کار سونی یعنی وجود یک شیشه بر روی شاتر اصلی این است که برای جلوگیری از صدمه ناگهانی به matrix شبگه اصلی لنز می باشد و علت دوم محافظت از دوربین در برابر نور خورشید وقتی که شما آن را در حالت شاتر باز در آفتاب رها کرده باشید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این نکته نیز باید در نظر داست که شیشه محافظ در برابر اثر انگشت و مواد روغنی بسیار حساس و همیشه در معرض کثیف شدن است مانند کل بدنه گوشی.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در قسمت بالایی سمت راست کناری گوشی دکمه زوم دیجیتال Digital Zoom 16X قرار دارد و در همان قسمت راست پایین :
1.دکمه سه جهته انتخاب حالت های مختلف که از اولی حالت انتخاب دوربین عکس برداری و دومی فیلم برداری و سومی دکمه انتخاب گالری Gallery می باشد.
2.دکمه پایینی هم دکمه خاموش و روشن کردن دوربین است .اگر شما یادتان برود که دوربین را خاموش کنید خود گوشی بعد از چند دقیقه ای این کار را انجام خواهد داد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در ردیف بالایی دکمه ها وقتی شما از دوربین استفاده می کنید عنوان ها با رنگ آبی روشن خواهند شد که هر کدام کار دکمه مورد نظر را مشخص خواهند کرد که شما می توانید بلافاصله از حالتی به حالت دیگر رفته یا Mode مورد نظر خود را انتخاب کنید درست مانند K810i .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالت ها بدین صورت است:
با دکمه 3 حالت ها را بین Normal و BestPic و Panorama و Frame عوض می کنید.
با دکمه 6 منظره و صحنه مورد نظر را تنظیم می کنید Scene Adjustment.
با دکمه 9 Timer .
با دکمه # فلش Flash .
دکمه 0 هم Help گوشی است و دکمه های جهت هم کار تنظیم نور را دارند.بر خلام مدل های قبل که شما با دکمه های دیگر شماره کار تنظیم رزلوشن و Macro Mode و ... را داشتید دیگر در این گوشی وجود ندارد.

در اطراف لنز هم یک حاشیه ای نوری وجود دارد که هنگام روشن شدن به رنگ آبی است که فقط برای نشان دادن موقعیت لنز به شما به کار می رود.در کنار دوربین هم فلش Xenon قرار دارد و همان است که در مدل های قبلی به کار رفت.در زیر آن هم یک فلش LED قرار دارد که برای بالا بردن کیفیت عکس در زمان های شب است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
24-09-2007, 12:48
Cybershot SE V 2.0
K850i از تکنولوژی V2.0 استفاده می کند و مانند K810i قسمت های Photo Fix و میانبر های کلیدی را که اشاره شد دارد . تنظیمات و Setting ها در قسمت دوربین عوض شده و قسمت های ISO هم اضافه شده و گرنه تغییر دیگه ای مشاهده نشده است.
Shoot Mode:
این قسمت دارای حالت های Normal (حالت انتخاب شده بصورت پیش فرض) BestPic ( تکنولوژی تجاری مختص سونی) Panorama (یک سری از دسته های 3 عکسی را به هم متصل می کند که رزلوشن بالا در دسترس نیست) Frames (انتخاب کادر های مختلف در سمت راست تصویر).دیگر Burst Mode وجود ندارد به جای آن BestPic در دسترس است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فریم های موجود:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Scenes:
Auto, Twilight landscape, Twilight portrait, Landscape, Portrait, Beach/Snow, Sports, Document
این تنظیمات زمانی مورد استفاده است که دوربین نمی تواند عکسی که شما در Auto گرفته اید راضی کننده باشد این حالت بسیار کم اتفاق می افتد و این تنظیمات تا حدی بلا استفاده است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Optimus Prime
24-09-2007, 12:54
Focus :
auto, macro, infinite شما نمی توانید Autofocus را غیر فعال کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Flash :
Auto, red-eye reduction, disabled.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Timer :
می توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید ولی محدوده زمانی قابل تنظیم نیست.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ISO :
Auto (در این حالت K850i بطور قانونی تا ISO 100 عمل می کند) و ISO 100 ISO 200 ISO 400 نیز به طور جداگانه قابل دسترسی است.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Effects :
Black&White, Negative, Sepia, Solarize.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
White Balance :
auto, Daylight, Cloudy, Fluorescent, Incandescent.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Metering mode :
Normal یا Spot.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Setting :
این منو تغییر یافته و به شکل جدید تری بازسازی شده که نمایانگر دوربین های دیجیتالی کنونی باشد.سمت چپ خود Option ها و در سمت راست value های آنها.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Picute Quality : Fine - Normal کیفیت تصویر.
AF Light : Auto - Disable
BestPic : Fast - Slow سریع یا کند.
Review : Yes - No مرور.
Stabilizer : On - Off ثابت نگه دارنده.
Save to : Built-in-Memory - Memory Card ذخیره در قسمت های مختلف حافظه مموری کارد یا حافظه داخلی.
Auto picture rotation : Yes - No چرخش اتوماتیک عکس.
Shutter sound : پنج تا در دسترس است می تواند صدای شاتر حذف شود.
Shot Conuter : شمارشگر عکس ها می تواند ریست شود.

حقایق آشکار در مورد دوربین Sony Ericsson K850i :
اندازه تصویر Image resolution :

5MP : 2592x1944 pixels
3MP : 2048x1536 pixels
1MP : 1280x960 pixels
VGA : 640x480 pixels

Digital Zoom زوم دیجیتال 16X
Average File Size میانگین حجم سایز عکس در حالت Fine حدود 1 مگابایت تا 1.5 مگابایت.
Time to save a shot زمان برای ذخیره یک عکس 2 تا 3 ثانیه.
Camera startup time زمان روشن شدن و بالا آمدن دوربین 1.5 تا 2 ثانیه.
Matrix type نوع قالب و شبکه : CMOS

R@R#M@N
24-09-2007, 14:17
مرسی داداش
اگه وقت کردی مقایسش با ن95 رو هم استاد کن !!!

Optimus Prime
24-09-2007, 14:52
مقایسه مختصری با Sony Ericsson K800i :
از آنجا که K850i برای جایگزینی K800i وارد بازار می شود بد نیست مقایسه مختصری نیز صورت گیرد البته این مقایسه زیاد نیست و احتیاجی هم نمی رود چون بیان کردن برخی حالت کاملا زائد و غیر ضروری است.بنابراین فقط به مقایسه چند عکس بیشتر اکتفا نمی کنیم.
توجه:
مخاطبان عزیز برای درک بیشتر تفاوت بین عکس ها چه در این قسمت چه در قسمت بعدی یعنی مقایسه با N95 عکس ها را با سایز اصلی ببینید.


K800i
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای تعداد زیاد عکسها در حالت Auto Mode از کیفیت های یکسان در تندی و وضوح جزئیات برخوردار بودند.
در این عکس K800 در تولید دوباره رنگها بهتر عمل کرده و دارای رنگهای یکدست است و این را می توان از رنگ اصلی آسمان متوجه شد.
K800i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
البته مشخص است K850i در پردازش وسایل تک رنگی بهتر عمل کرده و آن ها طبیعی تر نشان می دهد.
باید این مورد را در نظر داشت عکس هایی که با K850i گرفته شده طبیعی تر هستند با اینکه تعداد کمی از عکسهای روشنتر K800i گفتیم بهتر هستند.تفاوت اصلا زیاد نیست و امکان دارد اصلا خیلی از کاربران متوجه این تغییر نشوند.
برای تائید این صحبت عکس های زیر را نگاه کنید نه تنها K850i از رنگهای طبیعی تری برخوردار است بلکه نیز هستند.

K800i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در نگاه اول عکس ها شبیه هم هستند ولی با توجه به کیفیت بالا و قدرت تفکیک دوربین K850i جزئیات بیشتری را ذخیره و نشان می دهد.
همینطور در عکسهای زیر نیز خاکهای روی گل و فضای اطراف دکمه C در تصویر Nokia 5700 را نگاه کنید.به خاطر قدرت تفکیک بالای K850i نتیجه بسیار شایسته ای گرفته شده است.
K800i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K800i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Optimus Prime
25-09-2007, 14:47
سلام دوستان ببخشید دیر شد خیلی کار داشتم بزودی زود بررسی دوربین های K850i و N95 را می زارم + یک سری بررسی های دقیق از پیشرفت های دیگر این گوشی.
منتظر باشید.:10:

R@R#M@N
25-09-2007, 14:58
مرسی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من که لحظه شماری میکنم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Highbury
25-09-2007, 20:39
اگه بخواهیم از لحاظ نویز تصاویر بگیم میتونم بگم که از لحاظ نویز دو تا خیلی خوبند و مثل هم هستند ولی رنگها و جزئیات توی کا850 یه نمه طبیعی هسش و تقاوت چندانی نداره.

Highbury
25-09-2007, 20:39
راستی کا 850 با چه قیمتی میخواد توی بازار کسی خبر داره ؟

Optimus Prime
25-09-2007, 22:37
مقایسه عکس برداری K850i و N95 :
در این قسمت می رسیم به مقایسه دوربین هایK850i و N95 .
به عکس گل قرمز نگاه کنید:
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

نتایج N95 از قبل قابل پیش بینی است.عکس هایی با رنگهای تقویت شده و رنگ های پرنگ و پر حرارت.ولی اگر توجه کنید جزئیات کمتری گرفته شده است.عکس های K850i دارای رنگ ها طبیعی تر و خطهای محیطی اطراف گل صاف تر به نظر می رسد.درست داستان N93 و K800i ....
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

با توجه به این عکسهای عروسک N95 رنگ های بسیار غیرطبیعی هستند و بسیار تند و پر رنگ ذخیره شدند و یک قسمت بدون رنگ به سمت راست صورت عروسک اضافه کرده است.اما N95 در تصویر پش زمینه بهتر عمل کرده و رنگای بهتری با جزئیات بسیار زیادی ذخیره کرده است(این را مدیون Filter مطابقت دهنده خود است)
در K850i مثل مورد های قبل است و گوشی بصورت اتوماتیک نوع صحنه مورد نظر را تشخیص داده و اشتباهات را به حداقل رسانده کاری که هنوز اعلام نشده که چگونه انجام می شود.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس تقریبا تک رنگی هر دو گوشی در قسمت پس زمینه بسیار خوب عمل کردند و به اندازه مات و مناسب پس زمینه گل هستند ولی در مورد خود گل در N95 مثل اینکه گل را از تصویری دیگر جدا کرده و به اینجا چسبانده و گلبرگ بسیار روشن و تار به نظر می رسد.K850i با قدرت تفکیک رنگ های طبیعی تر توانسته خط روی گلبرگ ها را به وضوح نشان دهد.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

این عکسها در زمان عصر و آسمان تاریک گرفته شده است.همانطور که می بینیددر K850i برگ ها با رنگ زیباتر و تاثیر خوشایندتر وجزئیات بیشتر و نور پشت زمینه بسیار مناسبی گرفته شده اند.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس می توان گفت N95 آدرس Web Page را با کیفیت نا معلوم انداخته است ولی K850i نوشته ها را واضح تر انداخته ولی در عین حال قسمت های زیاد نور را در عکس نشان میدهد.
================================================== ============

Optimus Prime
25-09-2007, 22:42
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس می توان گفت که هر دو گوشی به نحوی خوب عمل کردند.نوشته های روی تابلوهای روی دیوار که می توان آن را نادیده گرفت در K850i تیز و Sharp تر افتاده اند که این امر قاطع و تعیین کننده نیست.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس با توجه به کرم های داخل قهوه متوجه می شویم که الگوریتم نوکیا در اینجا بسیار خوب عمل کرده و عکس شفاف است با اینکه نور های روی قاشق تار هستند ولی نمی توان تاثیر عکس خوب N95 را نادیده گرفت.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در مورد چگونگی کارکرد الگوریتم عکس برداری نوکیا باید عرض کنم که نوکیا در این مورد نقطه های ریزی به اشیا اضافه کرده و آنها را باجذبه تر می کند در مورد این عکس هم متوجه می شوید که نوکیا بسیار طرح روی سنگ را شدیدتر نشان می دهد.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این تصویر ساختمان کار الگوریتم نوکیا باز هم مشخص است و رنگ و لعاب بیشتری به ساختمان داده و به آن جاذبه بصری بیشتری داده است در حالی که K850i رنگ آن را طبیعی تر نشان می دهد.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس که از موزه گرفته شده اگر به پلاکهای ماشین ها توجه کنید مثلا به ماشینی که دارای پلاک Y450CB است(از روی K850i اول ببینید) در N95 ضخیم افتاده و پلاک های بعدی ماشین ها تار است و همچنین طرح روی پرچم نیز غیر واضح است.این عکس نشان می دهد که ذخیره جزیئات N95 نسبت به K850i بسیار ضعیفتر است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در این عکس هر دو گوشی خوب عمل کرده اند اما K850i اشیا را Sharp تر و تیز تر نشان میدهد که این مسئله قابل توجهی نیست.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس N95 آسمان را به زیبایی پردازش کرده با اینکه سونی رنگهای طبیعیتر از آسمان نشان می دهد ولی N95 حس تصویر را بهتر القا می کند و روح بیشتری به عکس می دهد.اینجا دیگر مسئله جزئیات مطرح نیست با اینکه رنگ ها غیر طبیعی هستند.

Optimus Prime
25-09-2007, 22:50
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

البته در عکس های بالایی K850i در همین زمینه بهتر عمل کرده است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس اگر به ساختمان های پس زمینه نگاه بکنید می بینید که در N95 با اینکه روشنتر افتادند دارای جزئیات بسیار کمتری هستند.در کل حجم عکس ها N95 حدود 25% کوچکتر از K850i است این به معنی ذخیره کردن جزئیات کمتری است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس N95 بهتر عمل کرده است.جزئیات بیشتر در روی چوب در و واضح تر.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در این عکس هر دو گوشی بسیار خوب عمل کرده اند و به سختی می توان گفت کدامیک بهتر است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

عکس های Close-Up در اینجا از نقاط قوت N95 محسوب می شوند.عکس K850i در این زاویه دارای رنگ های متمایل به سفید است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

با اینکه فلش Xenon در فاصله های نزدیک جزئیات بیشتری در عکس نشان می دهد ولی همان جزئیات را به حالت ریش ریش و کرکی نشان می دهد.N95 در اینجا عکس مناسبتری انداخته است.
================================================== ============
K850i :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N95
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای دیدن سایز اصلی عکس:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

عکس آخر .در اینجا N95 رنگ بهتری به برج داده است و هیچ ربطی به غروب خورشید ندارد.ولی از نظر جزئیات بسیار شبیه به هم هستند.

Optimus Prime
25-09-2007, 22:51
فیلم برداری:
K850i با کیفیت 240x320 با 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.میکروفون مشکلی در ظبط صدای شما نخواهد داشت ولی در ظبط صدای اطراف و دیگران با مشکل مواجه خواهد شد.
صحبت های آخر در قسمت مقایسه دوربین:
در آخر به یک سری نکات در دوربین این دو گوشی اشاره می کنم و جمع بندی:
Macro Mode که N95 با این موضوع مشکل دارد فاصله مناسبب برای N95 10-12 سانتیمتر است در حالی که برای K850i این فاصله 7-8 بیش نیست.البته این قابلیت زیاد استفاده نمی شود ولی باید در N95 همیشه Macro Mode فعال باشد وگرنه autofocus به طور موثری کار نمی کند.قابلیت جالب دیگر در K850i اینکه شما نیازی به فعال کردن دستی برای موقعیت های مختلف مثل Macro Mode ندارید و گوشی به طور اتوماتیک صحنه مورد نظر را شناسایی کرده و حالت مناسب را به کار می برد.
اگر عکستان را خواستید Print بگیرید N95 با اینکه از رنگ های پر جذبه استفاده می کند در روی کاغذ اصلا خوب چاپ نخواهند شدو در اینجا K850i بهتر عمل می کند.
در قسمت دیدن عکس ها با اینکه K850i به طور معمول بسیار خوب کار می کند ولی N95 به خاطری هنری بودن سیستم عکس ها را دلپذیرتر و شایسته تر نشان می دهد.
نتیجه گیری ما این است که K850i به طور کامل در عکس برداری از N95 بطور کامل سر نیست ولی اگر طرفدار عکسهای با کیفیت و جزئیات زیاد هستید و به دنبال بهترین دوربین عکاسی کنونی در موبایل ها هستید بدون شک K850i برای شما ساخته شده است.چیزی از یک دوربین دیجیتال معمولی کم ندارد.اما در انتخاب بین این دو گوشی باید مسائل دیگه ای نیز مورد توجه قرار داد فقط دوربین نیست قابلیت های دیگری هم هست.دیگر دوران اینکه بگوییم دوربین های روی موبایل برای سرگرمی ساخته شده اند و به درد نمی خورند گذشت ایجا N95 و K850i هستند.

Highbury
25-09-2007, 23:59
به نظر من تفاوت چندانی ما بین کا800 و کا850 نیست آیا ارزش داره آدم پول بیشتر ی برای خرج کردن کا850 بده؟
ملاکم فقط دوربین هستش توی این مقایسه .

Highbury
26-09-2007, 11:29
در کل ان95 شکست خورد که قابل پیش بینی بودش. ولی میتونیم بگیم که ان95 در مقایسه با کا800 تقریبا در یک رده هستند.؟؟؟؟؟
ایا کا800 خیلی از کا850 عقبتر هستش؟ یا تفاوت چندانی نمیکنه توی اینجا که مشخص زیاد نیستش آیا توی عکسای چاپ شده نیز تفاوت به همین میزان کم است .

Optimus Prime
26-09-2007, 13:57
در کل ان95 شکست خورد که قابل پیش بینی بودش. ولی میتونیم بگیم که ان95 در مقایسه با کا800 تقریبا در یک رده هستند.؟؟؟؟؟
ایا کا800 خیلی از کا850 عقبتر هستش؟ یا تفاوت چندانی نمیکنه توی اینجا که مشخص زیاد نیستش آیا توی عکسای چاپ شده نیز تفاوت به همین میزان کم است .
K850i نسل بعد K800i است معلومه خیلی تکنولوژی عکس برداری جدید در اون استفاده شده که خیلی با مدل قبلش فرق می کنه.اگر این کار را نکنند خوب گوشیشون فروش نمی ره!
من هنوز مطلب دارم که در مورد K850i بنویسم و در آخر یه نتیجه گیری می کنم.
در مورد N95 و در رده بودن K800 باید بگم از نظر مقایسه اشتباه است.حتی خریدن K850i هم باید با فکر انجام شود.ملاک کسی که N95 را انتخاب می کنه با کسی که K850i را انتخاب می کنه فرق میکنه.
دوستان من یک مورد را برایتان مشخص کنم که مولف مقاله Mobile Review هم اشاره کرده است K850i گوشی خدایی نیست.دیر اومد به بازار و قیمت بالای 550 هزار تومان داره اکتبر هم میاد N95 خیلی وقته اومده الان قیمتشم کمتر میشه برای کسانی که می خوان الان گوشی بخرن و طرفدار هیچ برندی نیستند وقتی می بینند مثلا می تونن با خرج 560 هزار تومان N95 که : دوربین 5 مگاپیکسلی خوبی داره خیلی از K850i عقب نیست عوض فیلمبرداری عالی داره+صدای بهتر+GPS+برنامه خوری مناسب+LCD 16 میلیون رنگ+WiFi و.... و هر زمان هم Firmware مختلف براش تولید میشه که مشکلاتشو به حداقل می رسونه و زمانی که K850i میاد N95 8GB هم میاد و با این کار قیمت N95 معمولی میاد پایینتر و این مشکل ایجاد میکنه.به قول mobile review خریداران اولیه K850i کسانی هستند که به سونی وفادارند و کسانی هستند که عکاسی خیلی براشون مهمه چون این گوشی تکنولوژی خاصی نداره می خواستم بعدا براتون بگم ولی خوب صدای زیادی نداره و به کم از K800 بیشتره و ....
برای همین مقایس خریدار N95 با K850 فرق می کنه.
دیگه دوران K800 گذشته حالا نوبت K850 است.ولی خوب قیمتش زیاده.بیشتر براتون در ادامه مقاله توضیح می دم.

hussain
26-09-2007, 14:51
در کل ان95 شکست خورد که قابل پیش بینی بودش. ولی میتونیم بگیم که ان95 در مقایسه با کا800 تقریبا در یک رده هستند.؟؟؟؟؟
ایا کا800 خیلی از کا850 عقبتر هستش؟ یا تفاوت چندانی نمیکنه توی اینجا که مشخص زیاد نیستش آیا توی عکسای چاپ شده نیز تفاوت به همین میزان کم است .
100% باهم فرق دارند چون گوشی k850i فیلم برداریش 30فرم در ثانیهست:5:

hussain
26-09-2007, 14:54
یک چیز رو هم بگم که کار آقای optimus هم عالی بود mr30

Optimus Prime
26-09-2007, 15:36
یک چیز رو هم بگم که کار آقای optimus هم عالی بود mr30
متشکرم hussain جان.
دوستان در قسمت بعدی به معرفی کامل قابلیت منو ها و Media Player جدید این گوشی و قدرت پخش موسیقی می پردازیم.
منتظر باشید.

R@R#M@N
26-09-2007, 15:37
دادا Optimus Prime واقعآ عالی بود
دمت گرم
کاملآ در مورد پست 22 باهات موافقم
ک850 فقط واسه کسی هست که دوست داره عکاسی کنه !!!
ولی خاب ن95 امکاناتش بیشتره (فیلم بهتر و وای فای و...)
البته من منکر امکانات مولتی مدیایی ک850 نیستم

Optimus Prime
26-09-2007, 15:39
خواهش میشه rareman جان قابلتو نداشت.
در مورد Media Player و قابلیت های مولتی مدیا هم در ادامه توضیح می دم.منتظر باش!:46:

armin_goooodboy
12-10-2007, 16:54
دوستان عزیز
خبر خوش

این گوشی بالاخره روانه بازار شد

خدا کنه زودتر بیاد ایران
راستی کسی از قیمتش تو اروپا مطلع شد به ما هم خبر بده
ممنون

hamed1297
12-10-2007, 17:47
قیمتش توی اروپا 619 دلار هست:

قیمتها رو اینجا چک کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hamed1297
12-10-2007, 17:47
نگین زیاده.چون تمام گوشی هایی که تازه وارد بازار میشن قیمتشون فضایی هست.

armin_goooodboy
12-10-2007, 20:03
حامد جان خیلی ممنون
من فکر میکردم یه 800 دلاری باشه
کمتره پس

اما تو ایران 90% بیشتر از 700 تومن خواهد بود

ali racer
12-10-2007, 21:52
خیلی تاپیک کاملی بود
فقط بخش مقایسه فیلمبرداری
دو تا گوشی تموم شد یا ادامه داره ؟

hamed1297
12-10-2007, 23:44
حامد جان خیلی ممنون
من فکر میکردم یه 800 دلاری باشه
کمتره پس

اما تو ایران 90% بیشتر از 700 تومن خواهد بود

خواهش میکنم.اگر خاطرتون باشه P1 که تازه وارد بازار شده بود قیمتش از 800-900 دلار شروع شد.و حالا شده 450 دلار.
اگر برای K850 هم همچین اتفاقی بیفته قیمتش خیلی مناسب میشه.

armin_goooodboy
12-10-2007, 23:49
آره
من یادمه قیمت p1 اول تو ایران 750 تومن بود
الان خیلی کمتر شده

k850 الان 600 دلاره فکر کنم تو ایران بعد از 2 ماه تا 450 - 500 تومن هم برسه

ali racer
13-10-2007, 03:46
آره
من یادمه قیمت p1 اول تو ایران 750 تومن بود
الان خیلی کمتر شده

k850 الان 600 دلاره فکر کنم تو ایران بعد از 2 ماه تا 450 - 500 تومن هم برسه


بستگی داره که چقدر قیمتان95 عادی بیاد پایین
اگه افت قیمت ان95 زیاد باشه رو کا850 هم اثرشو مزاره


این 600 دلار منبعش موثقه ؟ چون من بالاتر شنیدم

armin_goooodboy
13-10-2007, 09:32
آره
منبعش معتبره چون میتونی از همون سایت بخریش


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mostafa_khan
13-10-2007, 09:58
به هر حال باید صبر کرد دید بعد 2 ماه چه قیمتی پیدا میکنه

R@R#M@N
13-10-2007, 22:30
ما كه هنوز منتظريم !! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

B L A S T E R
14-10-2007, 14:13
K850i نسل بعد K800i است معلومه خیلی تکنولوژی عکس برداری جدید در اون استفاده شده که خیلی با مدل قبلش فرق می کنه.اگر این کار را نکنند خوب گوشیشون فروش نمی ره!
من هنوز مطلب دارم که در مورد K850i بنویسم و در آخر یه نتیجه گیری می کنم.
در مورد N95 و در رده بودن K800 باید بگم از نظر مقایسه اشتباه است.حتی خریدن K850i هم باید با فکر انجام شود.ملاک کسی که N95 را انتخاب می کنه با کسی که K850i را انتخاب می کنه فرق میکنه.
دوستان من یک مورد را برایتان مشخص کنم که مولف مقاله Mobile Review هم اشاره کرده است K850i گوشی خدایی نیست.دیر اومد به بازار و قیمت بالای 550 هزار تومان داره اکتبر هم میاد N95 خیلی وقته اومده الان قیمتشم کمتر میشه برای کسانی که می خوان الان گوشی بخرن و طرفدار هیچ برندی نیستند وقتی می بینند مثلا می تونن با خرج 560 هزار تومان N95 که : دوربین 5 مگاپیکسلی خوبی داره خیلی از K850i عقب نیست عوض فیلمبرداری عالی داره+صدای بهتر+GPS+برنامه خوری مناسب+LCD 16 میلیون رنگ+WiFi و.... و هر زمان هم Firmware مختلف براش تولید میشه که مشکلاتشو به حداقل می رسونه و زمانی که K850i میاد N95 8GB هم میاد و با این کار قیمت N95 معمولی میاد پایینتر و این مشکل ایجاد میکنه.به قول mobile review خریداران اولیه K850i کسانی هستند که به سونی وفادارند و کسانی هستند که عکاسی خیلی براشون مهمه چون این گوشی تکنولوژی خاصی نداره می خواستم بعدا براتون بگم ولی خوب صدای زیادی نداره و به کم از K800 بیشتره و ....
برای همین مقایس خریدار N95 با K850 فرق می کنه.
دیگه دوران K800 گذشته حالا نوبت K850 است.ولی خوب قیمتش زیاده.بیشتر براتون در ادامه مقاله توضیح می دم.
تایید میشه N95 بهتره ولی به نظر من K850 خیلی قشنگتره.

ali racer
15-10-2007, 16:33
یه چیز جالب دیدم اگهی فروش کا850 !!!!
به نظرتون اومده تو ایران یا بلوف میزنن و فقط ثبت سفارش
میکنن و کلاس الکی میزارن ؟؟

solo_88
15-10-2007, 16:52
گوشی شیک.جموجور!کامل

گوشی های ساده(منظور کشویی و تاشو نباشن) وقتی اندازه ی صفحه رو بزرگ میکنن مجبورن دکمه هارو خیلی فشرده

و کوچیک!طراحی کنن.حالا سونی اومده جدیدا دکمه ها رو دایره مانند یا کوچکتر طراحی کرده تا دکمه ها به هم نچسبند و

از نظر شماره گیری راحت تر باشن.ولی یه مشکل دیگه درست شده.دکمه ها اونقدر کوچیک شده که باید با ناخن

شماره گرفت!!!البته k850 با برجسته کردن دکمه ها تا حدی این مشکل رو حل کرده ولی k810 ........



از این دوست عزیز هم به خاطر تاپیک مفیدشون تشکر میکنم.چند ماهی بود یه تاپیک کامل نداشتیم!!!!!

R@R#M@N
15-10-2007, 16:55
كجا ديدي آگهي رو ؟؟؟؟

solo_88
15-10-2007, 17:59
دوستمون راست میگه.با یکی از دوستام تو تهران صحبت میکردم میگفت شروع کردن اسم نویسی رو!!!!ولی راستش رو بخوای اعتبارشون کمه!!!!بزار گوشی بیاد تو بازار ببینیم کی گارانتیش میکنه چند میدن و ......