مشاهده نسخه کامل
: یک سئوال در مورد Material Editor در مکس 8
Oracle_Eldorado
21-09-2007, 22:59
با سلام .
ببخشید من داشتم یه آموزشی میخوندم که گدازه ی آتش درست میکنه . گفته در قسمت Material Map باید یه Map به اسم Gradient درست کنی و 3 تا رنگ قرمز و نارنجی و سیاه رو قرار بدی . من همه ی این کار ها رو کردم ولی نمیشه روی هیچ Objecti بزارم . یعنی وقتی میکشم قبول نمیکنه . میشه یه نفر کمک کنه ؟
Oracle_Eldorado
22-09-2007, 19:03
بابا ايول . يه سئوال ازتون كرديما . خواشها زودتر جواب بديد .
اگه میشه آموزش رو لینکشو بذار. آخه اینطوری نمیشه.
Oracle_Eldorado
22-09-2007, 21:39
این لینک زیر هست . من اینو توی مقاله های اصلی پیدا کردم " گدازه های آتش در 5 دقیقه ! "
ببین اون قسمتی که Material رو میسازه کارش تموم میشه نمیشه روی هیچ Objectio قرار بدی .
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
راستی دوستان من با این آی دی زیر الآن آن هستم :
Oracle_Eldorado
اوراکل جان واست ترجمه کردم:46: :
=======================
1- مکس رو باز کن و یه Plane بعنوان زمین بساز، بهتره کمی عریض باشه که برای اینکار خوب در بیاد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2- حالا برای ماده گدازه تو متریال ادیتور یه ماده خالی انتخاب کن و با کلیک روی دکمه ای که جلوی قسمت Diffuse هست طرح Gradiant Ramp رو انتخاب کن و تنظیمات رو در فریم 0 مثل شکل زیر انجام بده:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از تنظیم اینا تو یه ماده گدازه خوب درست کردی، اونو به Plane کن (Assign material To Selection) و F9 رو بزن.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
3- برای حرکت دادن گدازه باید Phase رو تغییر بدی. پس، به فریم 200 برو (برای تغییر مدت انیمیشن روی دکمه Play راست کلیک کن و در قسمت Animation مقدار Length رو به 200 تغییر بده) کلید Auto رو روشن کن و Phase رو از 0 به 1.5 عوض کن. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای طبیعیتر شدن، یه اصلاحگر Wave به Plane بده به اینصورت:
در فریم 0:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در فریم 200:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5- همه 200 فریم رو رندر کن بعنوان ویدئو.
6- فایل پایانی:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
7- اگه مشکلی داشتی بنویس. :46:
Oracle_Eldorado
22-09-2007, 23:56
Carl عزیز ! من اگه نتونم اونو ترجمه کنم که دیگه به چه دردی میخورم !
من همه ی متنش رو بلدم . ببین خودت تا مرحله ی زیر برو :
بعد از تنظیم اینا تو یه ماده گدازه خوب درست کردی، اونو به Plane کن (Assign material To Selection) و F9 رو بزن.
اونجا من گیر کردم . وقتی میخوام اون Material که ساختم اجرا کنم روی اون Objecti که دارم نمیشه . قبول نمیکنه . فکر کنم اون Material هم باید مثل بقیه باید مثل کره باشه چون هرچی متریال کروی روی همه ی Object ها اجرا میشه . خودت یه بار تا آخر برو ببین به مشکلی بر نمیخوری ؟
من که مشکلی نداشتم، قبلا ساخته بودم و یه بار دیگه هم ساختم.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.