Moh3en_DDD
19-09-2007, 12:45
مشخصات:
مشخصات موتور Hammer در نسخه فعلی (v0.6) اين موارد هستند :
* ترسيم گر (Renderer) بر اساس Direct3D9c نوشته شده است
* کد کاملا شی گرا تحت C++
* از تکنولوژی Deferred Rendering استفاده می شه ، با استفاده از اين تکنيک می شه تعداد زيادی نورهای ديناميک رو در صحنه های پر از جزئيات رندر کرد، البته روی کارت گرافيک های جديد و نسل بعدی.
* exporter برای نرم افزار 3dsmax6,7 برای خروجی گرفتن از کل صحنه
* Ambient Occlusion برای نقاط صحنه
* پشتيبانی از بافت های فشرده شده DXTC
* نورپردازی پيکسلی با استفاده از متد blinn-phong
* پشتيبانی از normal map يا همون bump، همراه با پشتيبانی از بافت های فشرده شده
* Relief mapping که در واقع bump شديدتر و واقع گرايانه تر هست همراه با سايه و پوشش پيکسلی
* پشتيبانی از بافت های درخشندگی (Specular maps)
* نورپردازی کاملا ديناميکی همراه با سايه
* تکنيک ساخت سايه VSM (Variance Shadow Maps) برای نورهای نقطه ای (omni) و متمرکز (spot)
* تکنيک ساخت سايه PSSM (Parallel Split Shadow Maps) بهينه سازی شده با کارت های nVidia (NV hardware shadow mapping) برای نور محيطی مثل خورشيد، با استفاده از اين تکنيک در هر گونه صحنه وسيعی می شه سايه های قابل قبول ايجاد کرد
* امکان سايه زنی با لبه های نرم
* سيستم caching و کنترل جزئيات برای سايه ها
* خط لوله 64 بيتی در ترسيم گر
* نور پردازی با طيف رنگی وسيع (HDR Lighting) همراه با کنترل exposure بصورت دستی
* قابليت اتصال جلوه های تصويری (Post Process Effects) بصورت زنجير وار در انتهای خط لوله ترسيم گر
* افکت Bloom
* افکت ستاره برای شبيه سازی شکست نور
* Anti-Aliasing قلابی برای کل صحنه (سيستم hardware multi-sampling همراه با تکنيک Deferred قابل استفاده نيست)
* HDR Skybox
* پشتيبانی از اشياء و مواد شفاف
* استفاده از تکنيک Stencil Culling برای تسريع عمل نورپردازی
* مديريت صحنه با ساختاری قابل اتصال (در حال حاضر frustum culling)
* سيستم دسته بندی و مرتب کننده اجزای صحنه بسيار کارآمد با کمک تکنيک Deferred
* مديريت منابع مانند بافت ها، mesh ها، شيدرها و بقيه موارد
* مديريت فايل با ساختاری قابل اتصال (در حال حاضر پشتيبانی از directory های مجازی و فايل های zip)
* قابليت خواندن فايل های XML
* پشتيبانی از سايه زن های مواد خاص مانند انيميشن های بافت، شيدرهای خاص، و شفافيت (alpha) توسط فرمت فايل ويژه ای در قالب XML
* پشتيبانی از قلم های bitmap ای
* رابط کاربر با قابليت تغييرات در کلاسها
* افکت محو کردن اشياء سريع با دقت پيکسلی (motion blur)
* انيمشن اسکلتی (skeletal) و کليدی (keyframe) با پشيتبانی از hardware skinning
* فيزيک پيشرفته با استفاده از موتور Ageia physx (تا اينجا تشخيص برخورد اوليه و rigid body برای اجسام ديناميک)
تصاویر:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمنبع .. futureworld.
مشخصات موتور Hammer در نسخه فعلی (v0.6) اين موارد هستند :
* ترسيم گر (Renderer) بر اساس Direct3D9c نوشته شده است
* کد کاملا شی گرا تحت C++
* از تکنولوژی Deferred Rendering استفاده می شه ، با استفاده از اين تکنيک می شه تعداد زيادی نورهای ديناميک رو در صحنه های پر از جزئيات رندر کرد، البته روی کارت گرافيک های جديد و نسل بعدی.
* exporter برای نرم افزار 3dsmax6,7 برای خروجی گرفتن از کل صحنه
* Ambient Occlusion برای نقاط صحنه
* پشتيبانی از بافت های فشرده شده DXTC
* نورپردازی پيکسلی با استفاده از متد blinn-phong
* پشتيبانی از normal map يا همون bump، همراه با پشتيبانی از بافت های فشرده شده
* Relief mapping که در واقع bump شديدتر و واقع گرايانه تر هست همراه با سايه و پوشش پيکسلی
* پشتيبانی از بافت های درخشندگی (Specular maps)
* نورپردازی کاملا ديناميکی همراه با سايه
* تکنيک ساخت سايه VSM (Variance Shadow Maps) برای نورهای نقطه ای (omni) و متمرکز (spot)
* تکنيک ساخت سايه PSSM (Parallel Split Shadow Maps) بهينه سازی شده با کارت های nVidia (NV hardware shadow mapping) برای نور محيطی مثل خورشيد، با استفاده از اين تکنيک در هر گونه صحنه وسيعی می شه سايه های قابل قبول ايجاد کرد
* امکان سايه زنی با لبه های نرم
* سيستم caching و کنترل جزئيات برای سايه ها
* خط لوله 64 بيتی در ترسيم گر
* نور پردازی با طيف رنگی وسيع (HDR Lighting) همراه با کنترل exposure بصورت دستی
* قابليت اتصال جلوه های تصويری (Post Process Effects) بصورت زنجير وار در انتهای خط لوله ترسيم گر
* افکت Bloom
* افکت ستاره برای شبيه سازی شکست نور
* Anti-Aliasing قلابی برای کل صحنه (سيستم hardware multi-sampling همراه با تکنيک Deferred قابل استفاده نيست)
* HDR Skybox
* پشتيبانی از اشياء و مواد شفاف
* استفاده از تکنيک Stencil Culling برای تسريع عمل نورپردازی
* مديريت صحنه با ساختاری قابل اتصال (در حال حاضر frustum culling)
* سيستم دسته بندی و مرتب کننده اجزای صحنه بسيار کارآمد با کمک تکنيک Deferred
* مديريت منابع مانند بافت ها، mesh ها، شيدرها و بقيه موارد
* مديريت فايل با ساختاری قابل اتصال (در حال حاضر پشتيبانی از directory های مجازی و فايل های zip)
* قابليت خواندن فايل های XML
* پشتيبانی از سايه زن های مواد خاص مانند انيميشن های بافت، شيدرهای خاص، و شفافيت (alpha) توسط فرمت فايل ويژه ای در قالب XML
* پشتيبانی از قلم های bitmap ای
* رابط کاربر با قابليت تغييرات در کلاسها
* افکت محو کردن اشياء سريع با دقت پيکسلی (motion blur)
* انيمشن اسکلتی (skeletal) و کليدی (keyframe) با پشيتبانی از hardware skinning
* فيزيک پيشرفته با استفاده از موتور Ageia physx (تا اينجا تشخيص برخورد اوليه و rigid body برای اجسام ديناميک)
تصاویر:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمنبع .. futureworld.