ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : كسي در مورد Specular level در V-Ray چيزي ميدونه؟



Pejvak61
13-09-2007, 10:56
من مدتهاست كه دنبال استفاده از Specular level در V-Ray مي‌گردم. در Scanline وقتي از Specular level استفاده ميشه اگه به سطحي كه از اين عنصر تو ماده اش استفاده شده نور بتابه و زاويه دوربين هم در همون راستا باشه مناطق استفاده كننده از اين عنصر روي سطح به مقداري كه معين كرديم براق ميشه - توجه كنيد كه منظورم reflection نيست - حالا كه اومدم از V-Ray استفاده كنم ديدم اين پارامترو اصلاً تو ماده اي كه با استفاده از ماده مخصوص V-Ray ساخته ميشه، نداره. تو اينترنت هم افراد زيادي رو پيدا كردم كه همچين سوالي داشتن ولي كسي جواب درست بهشون نداده.

interior_design
13-09-2007, 13:58
من مدتهاست كه دنبال استفاده از Specular level در V-Ray مي‌گردم. در Scanline وقتي از Specular level استفاده ميشه اگه به سطحي كه از اين عنصر تو ماده اش استفاده شده نور بتابه و زاويه دوربين هم در همون راستا باشه مناطق استفاده كننده از اين عنصر روي سطح به مقداري كه معين كرديم براق ميشه - توجه كنيد كه منظورم reflection نيست - حالا كه اومدم از V-Ray استفاده كنم ديدم اين پارامترو اصلاً تو ماده اي كه با استفاده از ماده مخصوص V-Ray ساخته ميشه، نداره. تو اينترنت هم افراد زيادي رو پيدا كردم كه همچين سوالي داشتن ولي كسي جواب درست بهشون نداده.


دوست عزیز امیدوارم جوابم درست و حسابی باشه و مشکلت حل شه.:5:

کاش این سوالت رو در تاپیک آموزش V-Ray میزدی. حالا به هر حال.

در متریال های V-Ray ما چیزی به نام Specular Level نداریم. در V-Ray ما :

1) Reflect : رنگ مشکی یا 100% به معنی این که هیچ انعکاس نوری نداریم و شکلی که این متریال به آن Assign شود هیچ نوری را انعکاس نمیدهد. (البته اگه نور بخواد بازتاب بشه و First Bounce , Secend Bounce داشته باشه بحثش فرق میکنه که بعدا ایشالا توضیح میدم. فعلا فکرتو مشغول این نکن.)

2)Refract : از این مورد برای مواقعی ه میخوایم نور از یه جسمی عبور کنه یا داخل جسم دیده بشه و یا مواردی از این قبیل استفاده میکنیم. مشکی به معنای اینه که هیچ نوری از جسم ما عبور نمیکنه و سفید به معنای اینه که نور عبور میکنه. برای ساختن متریال شیشه هم از این مورد گاهی اوقات استفاده میشه.

امیدوارم مشکلت حل بشه. سواله دیگه ای داشتی در خدمتیم.:46:

Pejvak61
13-09-2007, 20:32
در تاپيك "حمام " يكي از سئوال هايي كه مي خواستم بكنم همين بود.

من به V-Ray سري زدم و لازمه كه نكته اي هم من بگم.
اگه بخوايم Specular level رو تو V-Ray نشون بديم بهتره كه Bitmap مورد نظر رو تو Refl. glossiness وارد كنيم. اونوقت اون جلوه اي كه من گفتم ايجاد ميشه. متشكرم منو وادار كردي كه كمي به خودم زحمت بدم و دور و برمو نگاه كنم.

راستي به سايت
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید هم حتماً يك نگاهي بنداز. مملو از Texture هايي هست كه به درد ايجاد مواد كف، ديوار و ... ميخوره به همراه عكسي از موارد كاربرد هركدومشون.

interior_design
13-09-2007, 20:53
ما که نفهمیدیم شما چی گفتی.:blink: در هر حال موفق باشی.

interior_design
13-09-2007, 20:54
در تاپيك "حمام " يكي از سئوال هايي كه مي خواستم بكنم همين بود.

من به V-Ray سري زدم و لازمه كه نكته اي هم من بگم.
اگه بخوايم Specular level رو تو V-Ray نشون بديم بهتره كه Bitmap مورد نظر رو تو Refl. glossiness وارد كنيم. اونوقت اون جلوه اي كه من گفتم ايجاد ميشه. متشكرم منو وادار كردي كه كمي به خودم زحمت بدم و دور و برمو نگاه كنم.

راستي به سايت
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید هم حتماً يك نگاهي بنداز. مملو از Texture هايي هست كه به درد ايجاد مواد كف، ديوار و ... ميخوره به همراه عكسي از موارد كاربرد هركدومشون.

اگه لازمه که نکته ای رو شما بگی یا خودت Specular Level رو میدونی پس چرا تاپیک زدی قربونه اون عکست برم من.:5:

Pejvak61
13-09-2007, 21:53
واقعاً نمي دونستم. ولي يك آن كنجكاويم گل كرد و امتحان كردم ديدم جواب داد. استفاده از Bitmap در Map هر كدوم از اين قسمت ها باعث ميشه در نقاط روشن يا تاريك اون عكس، اِعمال هركدوم از اون پارامترها متناسب با عكس تغيير كنه. در ضمن در سايت arroway.de در مورد رندر نوع Scanline صادقه ولي با پارامترهاي مواد در V-Ray همخواني نداره. به خاطر همينم هست كه من كنجكاو شدم اونو تو V-Ray امتحان كنم.