alitopol
08-09-2007, 10:24
سابین مایر یکی از برجسته ترین تکنوازان عصر حاضر است، او یکی از مروجین اصلی ساز کلارینت را بر روی صحنه های جهانی موسیقی کلاسیک است. وی متولد Crailsheim است که در Stuttgart زیر نظر Otto Hermann و در Hanover زیر نظر Hans Deinzer تحصیل کرده است.
او فعالیت خود را با کار در Bayerische Rundfunk Symphony Orchestra آغاز کرده، سپس در Berlin Philharmonic Orchestra به عنوان تکنواز کلارینت کار خود را ادامه داد.
بعد از اجرای تعداد قابل توجه ای کنسرت و برنامه رادیوی و تلویزیونی، جای خود را در بازار موسیقی اروپا باز کرد، سپس اجراهای منظمی در آمریکا و ژاپن داشت. از هنگامی که در سن 16 سالگی کار خود را آغاز کرده تاکنون، از موفقیت های بسیار زیادی در ارکسترهای داخلی و خارجی برخوردار بوده است. او با بیش از 80 ارکستر حرفه ای آلمان کار کرده و آثار او جزو منحصر به فرد ترین آثار موسیقی بادی نواخته شده در عرصه بین الملل می باشند.
از جمله ارکستر های که او در آنها شرکت داشته عبارتند از Chicago Symphony Orchestra، the San Francisco Symphony Orchestra، the London Philharmonic Orchestra، the Tokyo NHK Symphony Orchestra، the Melbourne Symphony Orchestra، the Orchestre de la Suisse Romande، the Toronto Symphony Orchestra، the St. Petersburg Philharmonic Orchestra، the Czech Philharmonic Chamber Orchestra، the Vienna Philharmonic و .. به علاوه او حضور مداومی در رادیو Symphony Orchestras in Vienna، باسل، ورشو، پاراگوئه، تورین، بوداپست، بوراسلز و کوپنهاگ داردو با ارکسترهای بزرگی در کشور های چون اسپانیا، ایتالیا، هلند، ژاپن و سوئیس اجرا داشته است.
در کارنامه او به عنوان تک نواز (soloist) آثاری از hann M. Molter ، Johann Stamitz، Mozart، Weber، Nielsen و Hindemith وجود دارد. وجود آهنگ سازانی چون Manfred Trojahn و Toshio Hosokawa در میان قطعات اجرا شده او، تمایز آثار او را از دیگر هنرمندان نشان میدهد؛ او همچنین گروهی از هنرمندان مهم و فراموش شده چون Sandor Veress و Berthold Goldschmidt را دوباره مطرح کرده است.
علاوه بر تبحر او در تکنوازی، مایر به عنوان نوازنده موسیقی مجلسی (chamber music) نیز زبانزد می باشد. بر عکس دیگر ستارگان موسیقی کلاسیک، او اعتبار خود را برای مدت زمان نسبتا طولانی حفظ کرده و با دیگر نوازندگان همکاری گسترده ای داشته است. اجراهای با هنرمندانی چون Gidon Kremer، Tabea Zimmermann، Heinrich Schiff، Oleg Maisenbery، Lars Vogt، he و گروه هایی مانند Vienna String Sextet و the Hagen Quartet برای زمانی بیش از 20 سال داشته.
مایر بیشترین بخش انرژی هنریش را صرف دو گروه خود the TRIO DI CLARONE و the BLÄSERENSEMBLE SABINE MEYER می کند. تعهد بی حد او نسب به موسیقی مجلسی باعث شده تا آبادو (Claudio Abbado) جای خود را برای چندین سال در LUCERNE FESTIVAL ORCHESTRA به مایر بدهد!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
او همچنین علاقه خاصی به حمایت مجریان موسیقی معاصر در فستیوالها و دیگر زمینه ها دارد. در فهرست آثار او از آغاز تا کنون نام هنرمندانی همچون Isang Yun، Pierre Boulez، Edison Denissow و Karlheinz Stockhausen به چشم می خورد. یکی از اهداف مهم او در هنر استفاده از موسیقی معاصر در آثارش می باشد و برای رسیدن به این هدف رهبری و هدایت تعداد زیادی از گروه ها را با همکاری Jean Francaix ، Edison Denissow، Toshio Hosokawa، Nicolo Castiglioni و Aribert Reimann بر عهده گرفته است.
در سال 2001 یک سی دی او برنده جایزه ECHO از chamber music recording شد، همچنین او جایزه معتبر ECHO را در 6 بخش مختلف از آن خود کرده است، دیگر آثار او نیز در بسیاری از فستیوال های بین المللی برنده جوایزی ارزنده شده است. به عنوان "نوازنده سال" 4 جایزه ( در سال 1994 و 1996 برای قطعه کلارینت با همکاری Johann و Carl Stamitz؛ در سال 2000 برای ضبط یکی از قطعه ها موزار با همکاری ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری کلودیو آبادو و در سال 2003 برای اجرای قطعاتی از وبر و مندلسون) را به خود اختصاص داد.
علاوه بر نوازندگی در کنسرتها، مایر برای سال های متمادی به عنوان معلم خدمت کرده است، او مستر کلاسهای زیادی در آلمان، ایتالیا، اطریش، ژاپن، آمریکا، هلند، انگلستان و سوئیس برگزار کرده است و مدرک پرفسوری خود را از Lübeck Academy of Music در سال 1993 گرفته است. هدف مایر فقط پیشرفت و به دست گرفتن بازار نبوده، او موفقیت را در آموزش بنیادی و اساسی می داند.
مایر با همکاری همسر خود Reiner Wehle (که خود نوازنده مشهوری در ساز کلارینت است) برنامه ای دقیق و اصولی برای آموزش و بویژه برای بهبود کیفیت صدا (که در بسیاری از موارد با بی توجهی هر چه بیشتر، از طرف کلارینت نوازان روبه رو شده بود) تدوین کرده است. هدف اصلی این برنامه ترکیب صدای غنی و قدرتمند کلارینت آلمانی با آهنگهای انعطاف پذیر سیستم Boehm فرانسوی است. این برنامه باعث شده، نوازندگان این ساز (clarinet) دقت بیشتری در انتخاب و رسیدگی به کلارینت را داشته باشند.
علاوه بر تصاحب بسیاری از جوایز موسیقی، سابین مایر جایزه Niedersachsen و عضویت در آکادمی هنر هامبورگ را نیز به خود اختصاص داده است. در حال حاضر مایر به همراه همسر و دو فرزندش سیمون و آلما در شهر تاریخی Lübeck زندگی می کند و پرفسور آکادمی Lübeck می باشد.
او فعالیت خود را با کار در Bayerische Rundfunk Symphony Orchestra آغاز کرده، سپس در Berlin Philharmonic Orchestra به عنوان تکنواز کلارینت کار خود را ادامه داد.
بعد از اجرای تعداد قابل توجه ای کنسرت و برنامه رادیوی و تلویزیونی، جای خود را در بازار موسیقی اروپا باز کرد، سپس اجراهای منظمی در آمریکا و ژاپن داشت. از هنگامی که در سن 16 سالگی کار خود را آغاز کرده تاکنون، از موفقیت های بسیار زیادی در ارکسترهای داخلی و خارجی برخوردار بوده است. او با بیش از 80 ارکستر حرفه ای آلمان کار کرده و آثار او جزو منحصر به فرد ترین آثار موسیقی بادی نواخته شده در عرصه بین الملل می باشند.
از جمله ارکستر های که او در آنها شرکت داشته عبارتند از Chicago Symphony Orchestra، the San Francisco Symphony Orchestra، the London Philharmonic Orchestra، the Tokyo NHK Symphony Orchestra، the Melbourne Symphony Orchestra، the Orchestre de la Suisse Romande، the Toronto Symphony Orchestra، the St. Petersburg Philharmonic Orchestra، the Czech Philharmonic Chamber Orchestra، the Vienna Philharmonic و .. به علاوه او حضور مداومی در رادیو Symphony Orchestras in Vienna، باسل، ورشو، پاراگوئه، تورین، بوداپست، بوراسلز و کوپنهاگ داردو با ارکسترهای بزرگی در کشور های چون اسپانیا، ایتالیا، هلند، ژاپن و سوئیس اجرا داشته است.
در کارنامه او به عنوان تک نواز (soloist) آثاری از hann M. Molter ، Johann Stamitz، Mozart، Weber، Nielsen و Hindemith وجود دارد. وجود آهنگ سازانی چون Manfred Trojahn و Toshio Hosokawa در میان قطعات اجرا شده او، تمایز آثار او را از دیگر هنرمندان نشان میدهد؛ او همچنین گروهی از هنرمندان مهم و فراموش شده چون Sandor Veress و Berthold Goldschmidt را دوباره مطرح کرده است.
علاوه بر تبحر او در تکنوازی، مایر به عنوان نوازنده موسیقی مجلسی (chamber music) نیز زبانزد می باشد. بر عکس دیگر ستارگان موسیقی کلاسیک، او اعتبار خود را برای مدت زمان نسبتا طولانی حفظ کرده و با دیگر نوازندگان همکاری گسترده ای داشته است. اجراهای با هنرمندانی چون Gidon Kremer، Tabea Zimmermann، Heinrich Schiff، Oleg Maisenbery، Lars Vogt، he و گروه هایی مانند Vienna String Sextet و the Hagen Quartet برای زمانی بیش از 20 سال داشته.
مایر بیشترین بخش انرژی هنریش را صرف دو گروه خود the TRIO DI CLARONE و the BLÄSERENSEMBLE SABINE MEYER می کند. تعهد بی حد او نسب به موسیقی مجلسی باعث شده تا آبادو (Claudio Abbado) جای خود را برای چندین سال در LUCERNE FESTIVAL ORCHESTRA به مایر بدهد!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
او همچنین علاقه خاصی به حمایت مجریان موسیقی معاصر در فستیوالها و دیگر زمینه ها دارد. در فهرست آثار او از آغاز تا کنون نام هنرمندانی همچون Isang Yun، Pierre Boulez، Edison Denissow و Karlheinz Stockhausen به چشم می خورد. یکی از اهداف مهم او در هنر استفاده از موسیقی معاصر در آثارش می باشد و برای رسیدن به این هدف رهبری و هدایت تعداد زیادی از گروه ها را با همکاری Jean Francaix ، Edison Denissow، Toshio Hosokawa، Nicolo Castiglioni و Aribert Reimann بر عهده گرفته است.
در سال 2001 یک سی دی او برنده جایزه ECHO از chamber music recording شد، همچنین او جایزه معتبر ECHO را در 6 بخش مختلف از آن خود کرده است، دیگر آثار او نیز در بسیاری از فستیوال های بین المللی برنده جوایزی ارزنده شده است. به عنوان "نوازنده سال" 4 جایزه ( در سال 1994 و 1996 برای قطعه کلارینت با همکاری Johann و Carl Stamitz؛ در سال 2000 برای ضبط یکی از قطعه ها موزار با همکاری ارکستر فیلارمونیک برلین به رهبری کلودیو آبادو و در سال 2003 برای اجرای قطعاتی از وبر و مندلسون) را به خود اختصاص داد.
علاوه بر نوازندگی در کنسرتها، مایر برای سال های متمادی به عنوان معلم خدمت کرده است، او مستر کلاسهای زیادی در آلمان، ایتالیا، اطریش، ژاپن، آمریکا، هلند، انگلستان و سوئیس برگزار کرده است و مدرک پرفسوری خود را از Lübeck Academy of Music در سال 1993 گرفته است. هدف مایر فقط پیشرفت و به دست گرفتن بازار نبوده، او موفقیت را در آموزش بنیادی و اساسی می داند.
مایر با همکاری همسر خود Reiner Wehle (که خود نوازنده مشهوری در ساز کلارینت است) برنامه ای دقیق و اصولی برای آموزش و بویژه برای بهبود کیفیت صدا (که در بسیاری از موارد با بی توجهی هر چه بیشتر، از طرف کلارینت نوازان روبه رو شده بود) تدوین کرده است. هدف اصلی این برنامه ترکیب صدای غنی و قدرتمند کلارینت آلمانی با آهنگهای انعطاف پذیر سیستم Boehm فرانسوی است. این برنامه باعث شده، نوازندگان این ساز (clarinet) دقت بیشتری در انتخاب و رسیدگی به کلارینت را داشته باشند.
علاوه بر تصاحب بسیاری از جوایز موسیقی، سابین مایر جایزه Niedersachsen و عضویت در آکادمی هنر هامبورگ را نیز به خود اختصاص داده است. در حال حاضر مایر به همراه همسر و دو فرزندش سیمون و آلما در شهر تاریخی Lübeck زندگی می کند و پرفسور آکادمی Lübeck می باشد.