Jalal
06-09-2007, 21:50
به گفته بسياري از كارشناسان امنيتي در ماههاي گذشته، هرزنامهنويسها براي عدم شناسايي ايميلهاي خود از فايل هاي حاوي عكس استفاده مي كردند در حاليكه در اين روز ها رويكرد آنها تغيير كرده است.
در گذشته استفاده از عكس در هرزنامهها رويكردي بود كه در 60 درصد ايميلهاي تبليغي ناخواسته استفاده ميشده است در حالي كه امروزه فقط در كمتر از 15درصد از هرزنامهها از فايلهاي حاوي عكس و گرافيك استفاده ميگردد.
به گفته بسياري از شركتهاي ضدهرزنامه، رويكرد جديد هرزنامهنويسها استفاده از فايلهاي PDF الحاقي به جاي عكسها و تصاوير تبليغاتي ميباشد.
Matt Sergeant يكي از كارشناسان ارشد شركت ضدهرزنامه MessageLabs در اين زمينه ميگويد:« درصد استفاده از فايلهاي تصويري در هرزنامهها به سمت صفر ميرود در حالي كه در چند ماه گذشته استفاده از فايلهاي تصويري و PDF به صورت نصفبهنصف بوده است.»
كارشناس MessageLabs اذعان دارد كه شركتها نيز در برابر حملات جديد هرزنامهنويسها خود را تطبيق ميدهند اما شناسايي عكسهاي معمولي از عكسها تبليغاتي كار مشكلي ميباشد.
او ادامه ميدهد: « مشكل هرزنامههاي داراي عكس آنقدر شركتها را آزار داده است كه آنها عدم دريافت عكس از طريق ايميل را ترجيح دادهاند و تمامي ايميلهاي حاوي عكس را ***** كردهاند.»
استفاده از فايلهاي PDF به جاي فايلهاي عكس ميتواند خسارت ناشي از اشغال پهناي باند را افزايش دهد زيرا كه حجم فايلهاي PDF از فايلهاي تصويري بسيار بيشتر است.
به گفته كارشناسان اگر اين تغيير رويكرد نيز نتواند نظر هرزنامهنويسها را جلب كند، عمر اين روش نيز كوتاه خواهد بود.
itna.ir
در گذشته استفاده از عكس در هرزنامهها رويكردي بود كه در 60 درصد ايميلهاي تبليغي ناخواسته استفاده ميشده است در حالي كه امروزه فقط در كمتر از 15درصد از هرزنامهها از فايلهاي حاوي عكس و گرافيك استفاده ميگردد.
به گفته بسياري از شركتهاي ضدهرزنامه، رويكرد جديد هرزنامهنويسها استفاده از فايلهاي PDF الحاقي به جاي عكسها و تصاوير تبليغاتي ميباشد.
Matt Sergeant يكي از كارشناسان ارشد شركت ضدهرزنامه MessageLabs در اين زمينه ميگويد:« درصد استفاده از فايلهاي تصويري در هرزنامهها به سمت صفر ميرود در حالي كه در چند ماه گذشته استفاده از فايلهاي تصويري و PDF به صورت نصفبهنصف بوده است.»
كارشناس MessageLabs اذعان دارد كه شركتها نيز در برابر حملات جديد هرزنامهنويسها خود را تطبيق ميدهند اما شناسايي عكسهاي معمولي از عكسها تبليغاتي كار مشكلي ميباشد.
او ادامه ميدهد: « مشكل هرزنامههاي داراي عكس آنقدر شركتها را آزار داده است كه آنها عدم دريافت عكس از طريق ايميل را ترجيح دادهاند و تمامي ايميلهاي حاوي عكس را ***** كردهاند.»
استفاده از فايلهاي PDF به جاي فايلهاي عكس ميتواند خسارت ناشي از اشغال پهناي باند را افزايش دهد زيرا كه حجم فايلهاي PDF از فايلهاي تصويري بسيار بيشتر است.
به گفته كارشناسان اگر اين تغيير رويكرد نيز نتواند نظر هرزنامهنويسها را جلب كند، عمر اين روش نيز كوتاه خواهد بود.
itna.ir