PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : لو رفتن اطلاعات حساس نظامي امريكا در اينترنت



Jalal
06-09-2007, 21:44
بنا بر اخبار منتشر شده از يك شبكه خبري، يك نقص امنيتي در سرور فايل‌هاي يكي از زيرمجموعه هاي سازمان نظامي امريكا به يك گزارشگر Associated Press اجازه داد تا اطلاعات حساس و مهمي را كه مشاهده آنها براي عموم غيرمجاز است را به دست آورد.
Associated Press گزارش داد كه اين فايل ها اطلاعاتي از نحوه حمله مهاجمين به كامپيوترهاي سازمان دفاعي امريكا، نقشه تجهيزات نظامي در عراق، توضيحاتي از تجهيزات و امكانات نظامي و خصوصيات آنها و نقشه پيشرفت هاي زيرساختي امريكا در خاورميانه را شامل مي شود.

اين فايل هاي در يكي از سرورهاي FTP اي قرار داشت كه براي دسترسي به آنها نياز به كلمه عبور وجود نداشت و يا كلمه عبور براي فايل هاي حساس، در يكي از فايل هاي موجود در همان بخش بدون پسورد قرار دارد.

يكي از افراد آگاه در اين زمينه به Associated Press گفت كه اين اطلاعات طبقه بندي شده مي باشد و اين سرور جزو سرورهايي است كه از طريق موتورهاي جست ,جو قابل فهرست بندي نمي باشد.

بنا بر گزارش Federal Information Security Management Act (FISMA) از هر 24 آژانس دولتي 8 تا نمره منفي در زمينه امنيت سيستم هاي اطلاعاتي خود گرفته اند.

بنا بر گزارش هاي AP ، مهندسين نيروي زميني امريكا از تمامي زيرمجموعه‌هاي خود درخواست كرده است كه تا اطلاع ثانوي و تا زماني كه سرورهاي آنها تحت امنيت مناسبي قرار نگرفته‌اند، آنها را از شبكه اينترنت خارج كنند.

AP همچنين مدعي شد تمامي كپي‌هاي به دست آمده از سرورهاي فوق را پس از دريافت از بين برده است.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید