PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ياهو به همدستي در شكنجه متهم شد



keylogger-A
28-08-2007, 23:52
يك گروه حقوق بشر در آمريكا از شركت اينترنتي "ياهو" به دليل "همدستي" با دولت چين در شكنجه افراد شكايت كرد.
پايگاه اينترنتي "بي.بي.سي" روز سه‌شنبه به نقل از "سازمان جهاني حقوق بشر" نوشت: ياهو با ارائه اطلاعات خود به حكومت چين موجب دستگيري نويسندگان و مخالفان در اين كشور شده است.
اين سازمان بطور مشخص به يك نويسنده چيني اشاره مي‌كند كه پس از اينكه شركت ياهو ايميل و آدرس "آي پي" وي را به مقام‌هاي اين كشور داد، وي دستگير و به ‪ ۱۰‬سال زندان محكوم شد.:2:
ياهو تصديق كرده اطلاعاتي كه به مقام‌هاي چيني داده به دستگيري برخي افراد منجر شده است.
اين شركت همچنين اعلام كرده كه در كشورهايي كه فعال است، چاره‌اي جز پيروي از قوانين محلي ندارد.
ياهو با صدور بيانيه‌اي اعلام كرده كه از حق آزادي بيان حمايت مي‌كند:27: و با همكاري ساير كمپاني‌هاي تكنولوژي بدنبال يافتن راه‌هايي براي رفع نگراني‌هاي موجود در زمينه حقوق بشر است.
سازمان جهاني حقوق بشر از طرف يك روزنامه‌نگار چيني بنام "شي تائو" و يك فعال سياسي بنام "ونگ شيائونينگ" شكايت كرده است.
وكيل مدافع اين دو نفر گفته است، ياهو پيش از ارائه اطلاعات درخواست شده بايد از دولت چين سووال مي‌كرد كه چرا به اين اطلاعات نياز دارد.
وي افزوده ياهو به مسووليت‌هاي اخلاقي خود عمل نكرده است.
اين پرونده بحثي را به راه انداخته كه شركت‌هاي اينترنتي در آمريكا در حمايت از كاربران گمنام خود در كشورهايي كه فعاليت مي‌كنند، مسووليتهايي دارند.
شي تائو بدليل نگارش مطالبي درباره فساد حكومت چين بر روي شبكه اينترنت زنداني شده است.:19:
ياهو تنها كمپاني اينترنتي نيست كه متهم به همدستي با حكومت چين مي‌شود، شركت گوگل نيز صفحات اينترنتي با موضوعات حساس سياسي را مسدود كرده است.:18:
شركت‌هاي اينترنتي ياد شده فعاليت‌هاي خود را چنين توجيه مي‌كنند كه ارائه اطلاعات محدود به كاربران چيني بهتر از آن است كه هيچ اطلاعاتي به آنها داده نشود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]