PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راهنماي وبلاگ نويسي با Deepest Sender



Jalal
28-08-2007, 12:47
يكي از مشكلات وبلاگ نويسان يافتن اديتوري براي نوشتن مطالب خود و همخوان نمودن فونت و استايل آن ها در اديتور و وبلاگ است ( ويزي ويگ ) ، براي اين كار هر وبلاگ نويس از اديتور خاصي استفاده مي كند و بيشتر وبلاگ نويسان از Word استفاده مي كنند و پس از نگارش مطلب وآنلاين شدن و لوگين شدن در وبلاگ خود مطلب خود را با ك كپي پيست به وبلاگ انتقال مي دهند و صد البته چندين سيستم وبرنامه جهت پست مطالب و اديت آنها به وبلاگ هست بدون نياز به رفتن به سايت سرويس دهنده وبلاگ ( بيشتر سرويس دهندگان وبلاگ خارجي ) وجود دارد كه نصب وراه اندازي آن هم نياز به فضايي در هارد دارد.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما Deepest Sender اين مشكل را مرتفع ساخته و شما بدون هيچ گونه زحمتي قادر به ارسال مطالب به وبلاگ خود هستيد و ديگر لازم نيست نگران به هم ريختگي مطالب وفونتها در وبلاگ خود باشيد.
اما Deepest Sender چيست و چگونه كار مي كند؟
Deepest Sender يك افزونه براي مرورگر فايرفاكس است كه وبلاگ نويسان livejournal ، Blogger ، MSN Spaces و wordpress را قادر مي سازد بدون رفتن به وبلاگ خود مطلب نوشته وارسال نمايند.
براي شروع از كجا بايد شروع كرد ؟
براي شروع از اينجا ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) شروع كنيد ، يعني به اين آدرس رفته و اين اكستنشن را دانلود و نصب كنيد .
پس از نصب افزونه از 4راه مي توانيد به Deepest Sender دسترسي داشته باشيد:
اول : در نوار منوي مرورگر با كليك بر روي Tools و Deepest Sender
دوم : با فشردن دكمه هاي Ctrl + \
سوم : در نوار منوي مرورگر با كليك بر روي گزينه View وسپس Sidebar و تيك زدن مقابل گزينه Deep Sender
چهارم : با راست كليك در نوار منو و انتخاب گزينه Customize و باز شدن صفحه Customize Toolbar و كشيدن ورها كردن آيكون Deepest Sender به Navigation Bar
خوب پس از اين مرحله مي بايست وبلاگ خود را براي Deepest Sender تعريف كنيد ، براي اين كار به روش زير عمل كنيد : با يكي از روشهاي بالا Deepest Sender راباز كنيد.
پس از آمدن صفحه Deepest Sender ، و انتخاب New Account سيستم وبلاگ نويسي خود را انتخاب كرده و سپس آدرس وبلاگ و نام كاربري و رمز عبور را وارد ونامي براي اين اكانت خود انتخاب نماييد.
از اين پس با كليك برروي نام اكانت خود مي توانيد وارد محيط اديتور ديپست سندر شويد .
براي نوشتن در Deepest Sender به روش زير عمل كنيد :
براي نوشتن در حالت آفلاين كنار گزينه Offline Mode تيك بزنيد وبا وارد شدن به اكانتي كه ساختيد مطلب خود را بنويسيد . محيط اديتور Deepest Sender تمام نياز شما را براي نوشتن برطرف خواهد كرد ، در اين محيط قادريد به مطالب لينك دهيد ، تصوير اضافه كنيد و نيز مطالبي را كه نوشته ايد بصورت پيش نمايش ببينيد.
پس از نوشتن پست خود آن را در دايركتوري دلخواه خود ذخيره نماييد.
ارسال پست به وبلاگ :
براي ارسال مطالبي كه نوشته ايد به وبلاگ خود پس از آنلاين شدن و رفتن به اكانت خود در Deepest Sender در منوي File گزينه Open را كليك و مطلب خود را باز نماييد سپس دسته بندي آن را مشخص كرده و برروي گزينه Post كليك كنيد چند ثانيه منتظر باشيد و حال مطلب خود را در وبلاگ مشاهده نماييد.
چند نكته :
1- چنانچه مي خواهيد مطلبتان در چندين دسته قرار گيرد در قسمت Category گزينه Multyple را انتخاب تا تمام دسته بندي هايتان را نشان دهد و شما كافيست كنار دسته بندي هاي دلخواه تيك بزنيد و سپس مطلب را پست كنيد
2- شما با اين افزونه قادريد مطالب قبلي خود در وبلاگتان را هم ويرايش كنيد ، براي اينكار در منوي File گزينه Post History را انتخاب تا مطالب قبلي به نمايش در آيد وبا انتخاب مطلب مورد نظر و كليك برروي گزينه Edit آن مطلب را در اديتور باز كرده و ويرايش كنيد.
3- چنانچه مي خواهيد مطلب پست شده در وبلاگ به نمايش در نيايد كنار گزينه Draft تيك بزنيد.
آدرس سايت و اطلاعات بيشتر : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آدرس دريافت افزونه : [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اميدوارم از اين مطلب استفاده كافي ببريد من خودم چند وقتي كه از اين اديتور استفاده مي كنم بطور كامل وابستگي خود را از ورد افيس قطع كردم و نوشتن با آن بسيار آسان و لذت بخش است وديگر مشكلي از بابت فونت ها در وبلاگ خود نخواهيد داشت.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]