ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش : ساخت پازل - مکس



Carl
27-08-2007, 23:54
سلام
در اینجا قصد دارم بهتون آموزش بدم که چطوری تکه های پازل رو بسازین و عکس دلخواهتون رو روی پازل قرار بدین.
این آموزش در دو قسمت پیشکش شما عزیزان میشه:11:


<<<<<<<<<<<<<<<<آموزش ساخت پازل - قسمت اول>>>>>>>>>>>>>>>>
====================================
1- اول لازمه که برای معلوم کردن شکل تکه ها یه spline بکشین.

از طریق پنل Create قسمت Shapes

و سپس Splines رو از منوی پایین رونده انتخاب کنین.

و روی Line کلیک کنین.

کاری که الان باید بکنین اینه که روی خطوط چهارخونه نمای دید Top

یا همون Grid ها شکلی که در زیر میبینین رو بکشین.

(برای دقت بیشتر Snap to grid رو فعال کنین)
=====================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
====================================
2- حالا تبدیلش کنین به یه Editable Spline

[[روی خط راست کلیک کنین از زیرمنوی Convert To

گزینه Convert to Editable Spline رو انتخاب کنین.]]

بعد در تنظیمات Interpolation گزینه Adaptive رو علامت بزنین.

نقاط رو مثل شکل بعدی جابجا کنین.
====================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
====================================
3- همه نقطه ها رو انتخاب کنین

و روشون راست کلیک کرده و نوعشون رو به Smooth تغییر بدین.
====================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===================================
4- نقطه هایی که تو این شکل نشون داده شدن رو انتخاب کنین

و نوعشون رو به Bezier تغییر بدین.
===================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=================
5- و این یکی ها رو به Corner
=================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===================================
6- سپس یکی از نقاط Bezier رو انتخاب کنین

و دستگیره هاش رو همونطور که در شکل میبینین جابجا کنین.
===================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=======================
7- اینو برای 3 نقطه دیگه هم انجام بدین.
=======================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
================================
8- اصلاحگر Extrude رو با میزان 15 به Spline اعمال کنین.

با این کار شکلتون دیگه 2 بعدی نیست؛ 3بعدیه.
================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===================================
9- اصلاحگر Edit Poly رو اعمال و پالیگان بالایی رو انتخاب کنین.
===================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===========================
10- حالا باید اینو دوبار Bevel کنین.

اولیش با Height: 2.5, Outline Amount: -1.0

و دومیش با Height: 2.5, Outline Amount: -1.5
===========================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=======================
11- باید به همچین چیزی رسیده باشین.
=======================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=================
ادامه داره.. . . . . . . . . . . . .

Carl
28-08-2007, 00:24
============================
اصلاحگر Edit Normals رو به شیءتون اعمال کنین

و همه نرمالها رو انتخاب کنین.

روی دکمه Unify کلیک کنین تا اونا رو یکی کنین.
===========================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=============================
همونطور که ملاحظه میکنین،

یخورده روی تکه پازلمون نامنظمی ایجاد شده.

برای اینکه درستش کنین

قسمت Select By رو روی Face بذارین،

روی Face رویی کلیک کنین و دکمه Break رو بزنین.
=============================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
====================================
خب. الان فقط یه تکه از پازل رو درست کردین.

اما چون یک پازل از چندین تکه با شکلهای مختلف درست میشه،

باید تکه های بیشتری درست کنین.

برای این کار از این تکه کپی بگیرین

و در Modify گزینه Line رو فعال کنید

و نقاطی که باید جابجا بشن رو انتخاب کنین و جابجاشون کنین.

و مراحل Bevel و Edit Normals رو تکرار کنین.
====================================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
==============================
بعد از ساختن تکه های دیگه

اونا رو تو جاهای خودشون بچینین تا پازل تکمیل بشه.
==============================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=============================
یه متریال تو متریال ادیتور بسازین

و تو شیار Diffuse یه عکس قرار بدین.

همه تکه ها رو انتخاب کنین و متریال رو اعمال کنین.

در حالیکه هنوز همه تکه ها انتخاب هستن

اصلاحگر UVW Map رو بهشون اعمال کنین.

طول و عرض رو اگه نیاز بود تغییر بدین.
=============================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=====================
این پازلیه که من ساختم و رندر گرفتم:
=====================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
==========================
چیز خوبی که مشاهده میکنین اینه که

حتی وقتی تکه های پازل رو جابجا میکنین هم

عکس روشون تغییری نمیکنه.
==========================
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
====================
منتظر نظراتون هستم!

Aminzikzak
28-08-2007, 06:21
ایول کارل ، رندرش خیلی تمیز در اومده ...

فقط یه سوال دارم چرا شما هنوز از Spline استفاده میکنی؟ الا روشهای بهتری برای مادلینگ هست که سریعتر و بهتر هستن؟

ممنون

amin2000
28-08-2007, 08:49
به به عالیه

p@ul
28-08-2007, 09:56
كارل عزيز ممنون خيلي تميز دراومده

SomeThink
29-08-2007, 19:54
ایول کارت خیلی درسته...

interior_design
29-08-2007, 20:21
کارل عزیز مثه همیشه کارت عالیه.:10:

the_god_of_3dsmax
30-08-2007, 13:44
خیلی عالیه
1 سوال
چند وقت پیش سعی می کردم یه جسم رو بدن استفاده از particle system e مسخره
به چندین قسمت به صورت رندوم تقسیم کنم تا با reactor یه حالی بهش بدم
ولی نشد
آخرش با همین line قسمت به قسمت طراحیش کردم ولی به نظرم این راه عملی نباشه
کسی راه دیگری سراغ داره؟