PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پرداخت قبض‌های آب، برق و تلفن تهرانی‌ها با Sms



Mohammad
11-09-2005, 00:02
امكان پرداخت قبض آب، برق و تلفن ثابت شهر تهران از طریق سرویس پیام كوتاه تلفن SMS در بانك توسعه صادرات ایران فراهم شد. پیش از این پرداخت قبض از طریق اینترنت و همچنین سرویس وپ تلفن همراه در بانك توسعه صادرات ایران فعال شده بود.
به گزارش روابط عمومی بانك توسعه صادرات ایران، در حال حاضر در این بانك از هر سه نفر مشتری فعال، یك نفر استفاده كننده خدمات بانكداری الكترونیك است.
خدمات بانكداری الكترونیك بانك توسعه صادرات ایران به سه قسمت عمده اینترنت بانك، موبایل بانك و SMS بانك تقسیم می‌شود. خدماتی كه در بخش اینترنت بانك توسعه صادرات ارائه می‌شود شامل مشاهده صورت حساب، پرداخت الكترونیك قبض‌ها، خرید و فروش سهام، نرخ بازار بورس كشور و نرخ ارز است.
دارندگان حساب در این بانك می‌توانند از تمامی خدمات بانكی كه در بخش اینترنت بانك توسعه صادرات ارائه می‌شود بر روی تلفن همراهشان كه مجهز به سیستم وپ (WAP) باشد استفاده كنند.
در این گزارش به جدیدترین خدمت این بانك تحت عنوان خدمات بانكی از طریق سرویس پیام كوتاه تلفن همراه SMS بانك اشاره شده و آمده است: قابلیت این سرویس به صورت یك طرفه و دوطرفه است. در پیام كوتاه یك طرفه، مشتری با فعال كردن این سرویس در سایت بانك قادر است به محض هر واریز و یا برداشتی، وضعیت حسابش را بر روی گوشی تلفن همراه مشاهده كند.
اما در نوع پیام كوتاه دو طرفه به درخواست مشتری و نوشتن كد مشخصی كه از طریق SMS به بانك ارسال می‌شود اطلاعات و یا عملیات موردنیاز مشتری برایش ارسال و یا انجام می‌شود.
روابط عمومی این بانك با اعلام اینكه SMS تلفن همراه وسیله‌ای سریع‌تر برای اطلاع از تغییرات حساب است خاطرنشان كرد: تعداد مشتریانی كه به صورت یك طرفه و فقط به منظور دریافت اطلاعات بانكی از خدمات SMS بانك توسعه صادرات استفاده می‌كنند نسبت یك به 16 دارد. در حالی كه از هر 64 نفر مشتری یك نفر بخش رایانامه یا Email خود را فعال كرده است.
بنا بر آمار اعلام شده از پاییز سال گذشته كه خدمات پرداخت الكترونیك قبض‌ها از طریق اینترنت راه‌اندازی شد حدود پنج هزار قبض آب، برق، تلفن ثابت و تلفن همراه پرداخت شده است.
به غیر از قبض تلفن همراه كه در سراسر كشور قابل پرداخت است، در حال حاضر امكان پرداخت الكترونیك قبض‌های آب، برق و تلفن ثابت در شهر تهران فراهم شده است.
این در حالی است كه بانك توسعه صادرات ایران در تهران تنها پنج شعبه و 23 شعبه در شهرهای دیگر دارد و علی‌رغم كمبود شعب بانك به واسطه تخصصی بودن خدماتش در بخش صادرات، هموطنان از این خدمات استقبال خوبی كرده‌اند.
شماره تلفن گویای معرفی خدمات بانكداری الكترونیك بانك توسعه صادرات 88709022 است كه به صورت شبانه‌روز، نحوه استفاده از این را معرفی می‌كند. ضمنا سایت این بانك در نشانی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] واقع شده است.