PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گردباد کلمات



iran-flash-coo-ir
23-08-2007, 12:01
آموزش ساخت گردباد کلمات در فلش نیاز به برنامه نویسی حرفه ای در فلش دارد ، پس قبل از هرچیز فایل آماده این آموزش را دریافت کنید . دریافت

ساخت گردباد را از پایه شروع می کنیم ؛ البته بجای نوشتن کدهای بعد در فلش می تونید از فایل اماده استفاده کنید .

1- یک فایل جدید فلش بازکنید . در این فایل جدید یک سمبل برش فیلم ایجاد کنید Ctrl+F8 در کادر محاوره ای Create New Symbol نام TextTornado Word را در کادر Name نوشته و روی دکمه Advanced کلیک کنید ( آگر قبلا باز نشده است ) تا دسترسی به گزینه های قسمت Linkage ممکن شود . کادرهای انتخاب Export for ActionScript و Export in first frame را فعال کنید . عبارت textTornadoWord را به عنوان شناسه پیوند در کادر Identifier تایپ کنید . بعدا خواهیم دید از این شناسه پیوند در چه مورد استفاده می شود . روی دکمه Ok کلیک کنید تا وارد محیط ویرایش سمبل شویم .

2- در محیط ویرایش سمبل textTornadoWord یک لایه جدید ایجاد کنید . نام لایه بالایی را به definition ونام لایه پایین را به word تغییر دهید .

3- در لایه Word با استفاده از ابزار Text ( کلید T ) یک کادر متن پویا ایجاد کنید .

4- دقت کنید در پنل Property inspector گزینه dynamic از منوی Text type انتخاب شده باشد ، سپس عبارت txtWord را در کادر Var بنویسید .

5 - برای برنامه نویسی این پروژه ، عملکرد برش فیلم TextTornadoWord را بطور از پیش تعیین شده تهیه می کنیم تا بتوانیم از آن بارها در وضعیت های مختلف استفاده کنیم ، فعلا ی خواهیم یک عنصر کلمه ایجاد کنیم که نیروهای گوناگون بر آن اثر می گذارند .

6- این کدها را در فریم 1 از لایه definition برش فیلم TextTornadoWord وارد کنید .

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کل مجموعه کدها با initclip# شروع و به endinitclip# ختم می شوند . این دو واژه کلیدی به فلش می گویند که این عناصر را پیش از هر عنصر دیگر آماده سازی کند .

7- یک سمبل برش فیلم جدید ایجاد کنید ( Ctrl+F8 ) درکادر محاوره ای Create New Sybmol عبارت TextTornadoRoto را در کادر Name تایپ کنید . همانند مراحل قبل دو لایه برای آن ایجاد کنید و لایه ها را با نام های قبلی سیمبل TextTornadoWord نام گذاری کنید .

8- چند نمونه از برش فیلم TextTornadoRoto را از کتابخانه به لایه Words بکشید . برای کسب نتیجه بهتر ، کلمات را سمت راست نقطه برش فیلم ( علامت بعلاوه وسط صفخه ) قرار دهید .

9 - حال روش برش فیلم TextTornadoRoto را برنامه نویسی می کنیم . این کدها را در فریم 1 از لایه definition ( در برش فیلم TextTornadoRoto ) بنویسید .

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ّبرش فیلم TextTornadoRoto نیز از nitclip# و endinitclip# برای شروع و پایان استفاده کرده است .

10- برای عنصر آخر سیستم در خط زمان Timeline یک سمبل برش فیلم جدید ایجاد کنید (Ctrl+F8) . در کادر محاوره ای Create New Symbol عبارت TextTornado را در کادر Name وارد کنید . همانند دو سیمبل قبل دولایه جدید ایجاد کنید و با شیوه نام گذاری قبلی کار خود را ادامه دهید .

11- این کدها را در فریم 1 از لایه definition تایپ کنید :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برش فیلم TextTornado بلافاصه پس از خلق اماده مراقبت از حرکات ماوس است . آماده سازی توسط تابع Setup انجام میشود .

12 - در مرحله آخر باید آرایه ای از کلماتی که می خواهیم درون گردباد باشند ایجاد کنیم . این کار در خط زمان اصلی انجام می شود . این کدها را در فریم 1 از هر لایه ای در خط زمان اصلی تایپ کنید :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
13 - یک یا دو نمونه از برش فیلم TextTornado را به صحنه اصلی کشیده و فیلم خود را امتحان کند .

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

M A T I N
25-08-2007, 21:08
ممنون رضا جان ....

flashman
25-08-2007, 23:50
سلام دوسته من

ممنونم آقا رضا . خیلی جالبه

موفق باشی