PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : INTEL Yorkfield , Worlfdale و عبور از سرعتهاي 4 گيگاهرتز



ocz
22-08-2007, 14:20
اینتل به تازگی اعلام کرد که پردازنده های دسکتاپ 45نانومتری خانواده Penryn در نخستین فصل سال 2008 ارائه خواهند شد. اولین مرحله تولید این پردازنده‌ها شامل 9 مدل خواهند بود، 5مدل شامل دوهسته‌ای‌ها و 4 مدل نیز 4 هسته‌ای خواهند بود که در این سری ماکزیمم فرکانس کاری آنها 3.16GHz خواهند بود.

دو هسته‌ای‌های Penryn که با اسم رمز Worlfdale ارائه می‌شوند فرکانس كاري بین 2.5GHz تا 3.16GHz و حافظه کاشه سطح2‌ای با حجم 6MB و 16Way خواهند داشت البته ضعیف‌ترین مدل این دسته تنها 3MB L2cache خواهد داشت. همچنین تمام این پردازنده‌ها از تکنولوِژیی‌های مجازی سازی (Virtual Tech) و Trusted Execution بهره خواهند برد.

اما چهار هسته‌ای‌های penryn که با اسم رمز Yorkfield ارائه می‌شوند فرکانس کاری بین 2.5GHz تا 3.0GHz و حافظه کاشه سطح 2 با حجم 12MB خواهند داشت البته ضعیف‌ترین مدل این دسته از 6MB L2cache بهره می‌برد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


لازم به ذکر است که تمام پردازنده‌های این خانواده مجهز به گذرگاه FSB با فرکانس 1333MHz هستند البته ضریب multiplier Clock در تمام مدلها نسبت به مدل مشابه 0.5x افزایش پیدا کرده است.در ضمن تفاوت هر مدل با دیگری از نظر فرکانس 166MHz می‌باشد.

اگر چه پردازنده‌های خانواده دسکتاپ penryn در سال آینده ارائه خواهند شد اما 45نانومتری‌های سرور penryn با اسم رمز Yorkfield Extreme Edition و نامهای Xeon E54xx تا ماه نوامبر در دسترس خواهند بود.



درپایان باید گفت که پردازنده‌های دسکتاپ penryn به همین مدلها ختم نمی‌شوند و تا زمانی که نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ اینتل با معماری Nehalem ارائه شوند فرکانس penrynها تا مرز 4.0GHz افزایش پیدا خواهد کرد.(Nehalem در نیمه دوم 2008 ارائه خواهند شد).
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ocz
22-08-2007, 14:50
روند معماري هاي اينتل كه تا حدودي RoadMap را هم نشان مي دهد:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]