ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل با این کلت



Petros
20-08-2007, 12:26
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سلام
من این کلت رو امروز ظرف 1 ساعت درست کردم، اما نمیدونم چرا هر چی خودم میسازم ازش ناراضی میشم. همش فکر میکنم راههای بهتری هست (که صد در صد هم هست) و روش من بدترین روش ساخت یه Object هست.

مثلا این کلت رو با چندین Cube و Create polygon ساختم؛ وقتی هم که Smooth میدم به طرز وحشتناکی در میاد. عیب کار چیه؟

علاقه دارم نظرتون رو در مورد این کار، نحوه ی صحیح Smooth کردن و راههای بهتر ساخت یک Gun رو بدونم.

ممنون :11:

p@ul
20-08-2007, 12:32
فكر كنم با بولپرينت بسازي بهتر در مي ياد !
زياد بدم نيست !
كاملش كني خوب مي شه !

Aminzikzak
20-08-2007, 13:05
اولا این خوبه که آدم از کار خودش نا راضی باشه چون باعث پیشرفت میشه ...
مشکل این کلت اینه که اله هاش تیزه و شما باید یه کاری کنی که موقع اسموت نرم بشه و لی از فرم خودش خارج نشه ...

شما باید کنار هر خط اصلی (لبه ها) یه خط Edge اضافه کنی ...

Petros
20-08-2007, 13:11
چه طور میتونم کاملترش کنم؟
عیب هاش چیه؟
نظری در مورد Smooth کردن دارید؟

Aminzikzak
20-08-2007, 13:13
خوب به عکسای زیر توجه کن

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد خطها رو اضافه میکنی ...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد هم اسموت ...
ببین لبه ها چقدر نرم و مشخص هستن ... هم تیزه هم نرمه ...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


البته رفیق به یه نکته هم توجه کن و او اینه که روش مادلینگه اشتباهه ...
تویه مکس هر face باید سه ضلعی باشه و تویه مایا 4 ضلعی ولی شما هیچکدومو رعایت نکردی به دسته زیر ماشه توجه کن ...

Petros
20-08-2007, 13:24
اولا این خوبه که آدم از کار خودش نا راضی باشه چون باعث پیشرفت میشه ...
مشکل این کلت اینه که اله هاش تیزه و شما باید یه کاری کنی که موقع اسموت نرم بشه و لی از فرم خودش خارج نشه ...

شما باید کنار هر خط اصلی (لبه ها) یه خط Edge اضافه کنی ...


انجام دادم. جواب نمیده

Aminzikzak
20-08-2007, 13:53
خوب میشه یه عکس بذاری ...
احتمالا به خاطر اینه که روش مادلینگت استادارد نیست ...


چیز مهمی نیست به مرور زمان درست میشه.

Petros
20-08-2007, 14:26
امین جان از توجه خیلی تشکر میکنم
ولی من دوست ندارم به مرور زمان درست بشه.

میتونی روشهای مادلینگ استاندارد رو بهم بگی

Carl
20-08-2007, 15:16
انجام دادم. جواب نمیده
البته که جواب میده. شما لبه ای که میخواین دوتایی کنین انتخاب کن، بعد Chamfer رو فعال کن و لبه رو دوتایی کن. البته در حد کم. مثلا در مورد شکل پایین خط پررنگ شده باید Chamfer بشه.

___________________
|/
| /
| /__________________
| |
/ |
/ |
/|______________________

=================

___________________
|/
| /
| /--------------------------
| |
/ |
/ |
/|______________________

water_soul
20-08-2007, 20:40
علاوه بر گوشه ها,خیلی صاف و کاملا شبیه یک box است
باید edge های بالا و پایین و جلو و عقب رو انتخاب کنی و با connect نصفشون کنی
بعد با move یا scale اونو از چهار طرف دور کنی تا حالت کروی تری داشته باشد
این کارو برای بقییه ی طرف ها هم انجام بده
قسمت ماشه رو هم خیلی بد درست کردی(هم خودش هم بیضی دورش:31:)

hrgh2
20-08-2007, 21:00
ببین دوست من اگه با 3ds max کارمیکنی می تونی همونطور که امین گفت گوشه ها رو انخاب کنی و از chamfer در editable poly استفاده کنی و بعد از طریق mesh smooth و با انتخاب حالت classic اسموت کنی

Petros
20-08-2007, 22:05
علاوه بر گوشه ها,خیلی صاف و کاملا شبیه یک box است
باید edge های بالا و پایین و جلو و عقب رو انتخاب کنی و با connect نصفشون کنی
بعد با move یا scale اونو از چهار طرف دور کنی تا حالت کروی تری داشته باشد
این کارو برای بقییه ی طرف ها هم انجام بده
قسمت ماشه رو هم خیلی بد درست کردی(هم خودش هم بیضی دورش)

من عاشق اینجور نظراتم
چه راهی رو برای طراحی ماشه (هم خودش هم بیضی دورش) پیشنهاد میدید؟