PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : شركت "مايكروسافت" كي‌بوردهاي ارگونوميك ارائه مي‌كند



Saeed_TnT
07-09-2005, 12:04
شركت "مايكروسافت" در اين هفته نسل جديدي از كي‌بوردهاي خود را با تغييرات اساسي به منظور حفظ سلامت كاربران ارائه مي‌كند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، شركت مايكروسافت پس از حدود ‪۱۰‬ سال فروش كي‌بوردهايي با ظاهر تقريبا يكسان، براي نخستين بار ظاهر محصولات خود را به كلي تغيير داده‌است.

اين كي‌بوردها براي راحتي بيشتر كاربران از وسط به دو نيم تقسيم شده و زواياي آنها به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه كاربر در هنگام تايپ نياز كمتري به حركت دادن مچ و ساير اعضاي دستان خود خواهد داشت.

به گفته "برت كلرن" از شركت مايكروسافت، در طراحي كي‌بورد جديد با نام "نچرال ارگونوميك كي‌بورد ‪ "۴۰۰۰‬از انحناها و زواياي خاصي استفاده شده كه موقعيت انگشتان كاربران را بهبود بخشيده و كشيدگي انگشتان در هنگام تايپ را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهد.

اين شركت علاوه بر ارائه صفحه كليد "نچرال ارگونوميك كي‌بورد ‪،"۴۰۰۰‬ محصول ديگري با نام "كامفورت كرو كي‌بورد ‪ "۲۰۰۰‬ارائه كرده كه با طرحي خميده، تايپ كردن را به ميزان زيادي تسهيل مي‌كند.

هر دو محصول جديد مايكروسافت داراي تكمه‌اي به نام "زوم اسلايدر" هستند كه فشردن آن سبب بزرگنمايي(‪ (zoom‬تصوير در محل مكان‌نما مي‌شود.

مايكروسافت هم‌اكنون بزرگترين شركت توليدكننده نرم‌افزار در جهان است كه در كنار توليد نرم‌افزار به توليد برخي سخت افزار جانبي رايانه‌ها از جمله كي‌بورد و ماوس و همچنين كنسولهاي بازي‌هاي رايانه‌اي "ايكس باكس" نيز مي‌پردازد.

اين شركت بهاي دو مدل كي‌بورد جديد خود را به ترتيب ‪ ۶۵‬و ‪ ۲۴‬دلار اعلام كرده‌است.
----------
ایرنا

hamid_mcse
07-09-2005, 12:15
چه عجب مايكروسافت به فكر كاربران افتاد