PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هارد ديسك يك اينچي جديد با گنجايش ‪ ۸‬گيگابايت در نوع خود بي‌نظير است



Saeed_TnT
04-09-2005, 12:18
شركت ژاپني توليدكننده تجهيزات الكترونيكي "هيتاچي" مدل جديدي از هارد ديسكهاي بسيار كوچك خود موسوم به "مايكرودرايو" عرضه كرده كه با گنجايش ‪ ۸‬گيگابايت و قطر تنها يك اينچ، در ميان ساير محصولات مشابه كاملا منحصر به فرد است.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، هارد ديسكهاي كوچك ‪ ۱/۸‬اينچي و يك اينچي اين شركت در حال حاضر در جديدترين انواع دستگاه‌هاي كوچك ديجيتالي نظير "ام پي تري پليرها" و دوربينهاي ديجيتال جايگزين حافظه‌هاي "فلش" شده‌اند و هارد ديسك جديد "هيتاچي" نيز تا پايان سال جاري به بازار عرضه خواهد شد.

شركت "هيتاچي" پيش از اين موفق به توليد هارد ديسك يك اينچي با گنجايش ‪ ۶‬گيگابايت شده بود كه محصول جديد با گنجايش ‪ ۸‬گيگابايت در مقايسه با مدل ‪ ۶‬گيگابايتي، امكان ذخيره حدود ‪ ۵۰۰‬ترانه بيشتر در دستگاه‌هاي پخش موسيقي ديجيتال "ام‌پي‌تري پلير" را فراهم مي‌كند.

علاوه بر برخورداري از دو گيگابايت گنجايش بيشتر، مصرف برق در محصول جديد اين شركت به ميزان ‪ ۴۰‬درصد كاهش يافته و به منظور حفاظت از هارد ديسك، فن‌آوري ضد ضربه جديدي موسوم به "يي اس پي" در آن به كار گرفته شده‌است.

به گفته مسئولان هيتاچي، اين فن‌آوري سبب مي‌شود كه در صورت پرت شدن هارد ديسك از ارتفاع، مثلا هنگامي كه يك دستگاه "ام پي تري پلير" از دست كاربر رها مي‌شود، هارد ديسك به صورت خودكار سقوط را تشخيص داده و "هد" هارد ديسك از سطح ديسك فاصله مي‌گيرد تا در لحظه برخورد با زمين "هد" به سطح ديسك برخورد نكرده و خطر آسيب ديدن خود ديسك و "هد" آن به حداقل برسد.

"هيتاچي" هم‌اكنون مدلهاي مختلف از هارد ديسكهاي كوچك خود را با گنجايشهاي مختلف توليد مي‌كند و به گفته مسئولان "هيتاچي"، اين شركت در آينده نزديك توليد هارد ديسكهاي يك اينچي با گنجايشهاي بالاتر و در حدود ‪ ۱۰‬گيگابايت را نيز آغاز خواهد كرد.
---------------
ایرنا