PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فایرفاکس ۳ آلفا ۷ منتشر شد



Jalal
05-08-2007, 15:51
دیروز موزیلا هفتمین آلفا از نسخه سوم فایرفاکس رو برای تست و اشکال یابی در دسترس کاربران قرار داد . تا الان هنوز مشخص نیست نسخه بعدی که در اوایل ماه بعد میلادی منتشر می شه آلفا ۸ خواهد بود یا بتا ۱ . ظاهرا هنوز موزیلا مشکلاتی داره که برطرف نشده ( بخوانید : دردسرهای جدید فایرفاکس ۳ ) .
نگاهی داشتن به نسخه قبلی فایرفاکس یعنی فایرفاکس ۲ از ابتدا تا انتها می تونه جالب باشه :
Alpha ۱ - March ۱۷th
Alpha ۲ - May ۱۳th
Alpha ۳ - May ۲۷th
Beta ۱ - August ۲۹th
Beta ۲ - August ۳۱st
Release Candidate ۱: September ۲۶th
Release Candidate ۲: October ۶th
Release Candidate ۳: October ۱۶th
FINAL: October ۲۴th
همونطور که مشاهده می کنید در فایرفاکس ۲ تنها شاهد ارائه ۳ نسخه آلفا بودیم و این در حالی هست که احتمال داره نسخه های آلفای فایرفاکس ۳ به عدد ۹ هم برسه . این چند روزه هم موزیلا سخت در تلاش هست که امنیت فایرفاکس رو بسیار بالاتر ببره ( به کمک هکر های کلاه سیاه ! ) . اما بریم نگاهی کوتاه داشته باشیم به تغییرات این نسخه نسبت به آلفای قبلی :
اولین چیزی که به چشم میاد در قسمت آدرس بار هست . تصویر زیر گویای همه چیز هست :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
معلوم نیست موزیلا قصد داره فایرفاکس رو سبک کنه و یا با اضافه کردن این امکانات به سنگین بودن اون اضافه کنه .
در نسخه های قبلی فایرفاکس به طور پیش فرض این مرورگر تا ۹ روز آدرس هایی رو که رفتید رو در خودش ذخیره می کرد ، این مقدار در نسخه جدید به ۱۸۰ روز تغییر کرده و دلیل این امر هم اضافه شدن امکانات پیشرفته جستجو و تاریخچه شما در مرورگر هست . البته این مقدار براحتی قابل تغییر است .


شاید مهمترین چیز اضافه شدن قابلیت هماهنگی با دیگر برنامه ها به این نسخه باشه . این قابلیت یکی از مواردی بود که موزیلا روش تاکید زیادی داشت و هم اکنون نسخه ابتدایی آن در آلفا ۷ مشاهده می شه . با استفاده از این قابلیت فایرفاکس بسته به نیاز شما به فراخوانی دیگر برنامه های نصب شده روی سیستم عامل می پردازه . بطور مثال فرض کنید شما خیلی راحت به فایرفاکس می گید که آدرس های ماهواره ای رو وقتی روش کلیک می کنید در برنامه گوگل ارث نمایش بده و …
علاوه بر این ها موزیلا با همکاری گوگل نسخه جدیدی از Google anti-phishing protocol رو در این نسخه قرار داده که کارکرد آن بسیار بهبود یافته و بسیاری از موارد رو نیز کنترل می کنه .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید .




برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
عصرونه

Hektor
05-08-2007, 16:16
ممنون از شما جناب شاهوند

FireFox3 Alpha = Minefield
مدتي نسبتا طولاني هست كه با اين مرورگر كار مي كنم
با برتري هاي كاملا محسوسي كه نسبت به موزيلافايرفاكس و ساير مرورگرهاي رايج داره در كنار بروزرساني هاي مستمر و منظم، همچنين رفع باگهايي كه سابقا داشت و گاهي موجب دردسر كاربران ميشد بايد بگم كه فقط حاضرم Minefield رو جايگزين Opera كنم حال آنكه فعلا از هر دو استفاده مي كنم چرا كه هنوز اپرا در مواردي برتري هايي حتي بر ماينفيلد داره

رفع يك نقطه ضعف
Acid2-Test در Minefield :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]