PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دستكاري در سايت بلاگفا



Tornado2800
28-07-2007, 00:54
با سلام
باز هم امیدوارم این خبر کسی دیگه نزده باشه !

ايتنا - بعدازظهر روز جمعه پنجم مرداد ماه سايت بلاگفا مورد حمله قرار گرفته است.



در اين دستكاري، پيغامي در قالب اخبار بلاگفا به عنوان آخرين خبر در سايت منشر شده و طي آن به شكل طنز به اين سايت انتقاد شده است.
در قسمتي از اين متن آمده:
«بلاگفا داره میمیره ! خدا کنه حرف گوش کن تر بشن همشون ! هوم.
...سرو صدا زیاده ، ما تا دیروز پرشین بلاگ رو مسخره میکردیم ، امروز میگیم که باید بریم .ir بگیریم .
آدم یاد هکر های خوب و بچه مثبت آشیانه میوفته ....»

گفتني است كه پيش‌تر در آخرين خبر رسمي بلاگفا و از سوي مديريت اين سايت اعلام شده بود كه «طي دو هفته گذشته حملات متعددی به سایت بلاگفا و بخصوص دامنه BLOGFA.COM صورت گرفته است.»

به گفته مدير بلاگفا «تیم مدیریت بلاگفا تصمیم گرفته است که در جهت جلوگیری یا کاهش اختلال احتمالی و همچنین دسترسی دائم کاربران سایت به وبلاگها و بخش مدیریت وبلاگ دامنه BLOGFA.IR را بصورت دامنه اصلی سایت مورد استفاده قرار دهد. بنابراین همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شده است سایت بلاگفا و همچنین وبلاگهای زیر مجموعه آن از طریق دامنه BLOGFA.IR در دسترس خواهند بود.»

در حمله اخير كه ظاهرا از سوي مخالفان سايت انجام شده، همچنين در صفحه نخست سايت نيز تغييراتي صورت گرفته و نام شركت جديدي در انتهاي صفحه به چشم مي‌خورد.

هنوز توضيحي در اين خصوص از سوي عليرضا شيرازي مدير بلاگفا منتشر نشده است.
تا زمان انتشار اين خبر 29 كامنت از سوي كاربران براي متن مورد نظر منتشر شده است.

satttanism
30-07-2007, 19:43
مشکل دامنه بلاگفا دات کام حل شد؛ شرح چگونگی سرقت و بازپس گیری دامنه بلاگفا

بلاگفا، سرویس میزبان بیش از یک میلیون وبلاگ فارسی که در روز های گذشته مورد حمله "سرقت دامین" قرار گرفته بود در اطلاعیه ای جدید بازپس گیری موفق دامنه بلاگفا دات کام را اعلام داشت و در مطلبی مختصر به شرح چگونگی روش حمله سارقان پرداخت.

این خبر در حالی از سوی سرویس بلاگفا منتشر میشود که دو روز قبل حملات گسترده به دامین بلاگفا تایید شده بود.

خبر باز پس گیری دامنه بلاگفا برای اولین بار در صفحه اخبار سایت بلاگفا در روز ششم مرداد ماه منتشر شد و در روز بعد از آن بلاگفا اقدام به انتشار مطلبی مختصر پیرامون روش حمله هکرها به دامنه بلاگفا کرد.

به گفته سایت بلاگفا مهاجم توانسته بوده است تا بدون اطلاع مدیران بلاگفا اقدام به انتقال دامنه از حساب شرکت ثبت کننده به حساب شرکت دیگری نماید که پس از آگاهی بلاگفا و تلاش تعدادی از متخصصان امنیت و مشورت کارشناسان دیگر توانسته اند با موفقیت دامنه را بار دیگر به مالکیت بلاگفا در بیاورند.

گفتنی است که شواهد ثبت شده در جزئیات عملکرد (لاگ) دامنه نشان دهنده استفاده هکر از روش ایمیل جعلی برای سرقت دامنه است، بطوریکه توانسته بوده است با استفاده از ایمیل های جعلی و ظاهرسازی انتقال قانونی، با موفقیت دامنه را به شرکت دیگری منتقل کند.

بلاگفا پیرامون چگونگی بازپس گیری دامنه این چنین نوشته است:"با وجود مشکلاتی همچون سوابق رفتار شرکتهای آمریکایی نسبت به ایرانیان و اختلاف زمانی توانستیم به تلاش شبانه روزی و تماسها و مکاتبات متعدد تا حدودی شرکت ثبت دامنه را قانع کنیم که دامنه بدون مجوز صحیح منتقل شده و در نهایت توانستیم دامنه BLOGFA.COM را باز پس بگیریم. در این میان جهت کاهش خسارت احتمالی به سرعت با تغییراتی در نرم افزار سایت دامنه جایگزین BLOGFA.IR را فعال کردیم. با وجودی که در این مدت درگیر حملات دیگری نیز بودیم ولی به هر حال بحران اصلی را پشت سر گذاشتیم و شاید کمتر ده ساعت اختلال آنهم در ساعات پایانی و اوایل بامداد در دسترسی به سایت پیش آمد."

بلاگفا در اطلاعیه ای که منتشر کرده است حل مشکلات اخیر را بهترین عیدی برای بلاگفا و خبری خوش برای کاربران این سرویس دانسته است. قابل ذکر است که چندی پیش دامین اصلی سرویس وبلاگ پرشین بلاگ در آدرس PersianBlog.com به سرقت گروه هکری ناشناسی که خود را عراقی نامیدند رفت و تلاش ها برای بازپس گیری اولین سرویس وبلاگ فارسی همچنان ادامه دارد.

مشاهده: شرح مشکلات پیش آمده، سرقت و بازپس‌گیری دامنه بلاگفا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
منبع خبر: WinBeta.Net