PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : فهرست عجیب‌ترین ویروس‌های رایانه‌یی، در سال ۲۰۰۷ میلادی



B O L O T
24-07-2007, 15:52
فهرست عجیب‌ترین ویروس‌های رایانه‌یی، در سال ۲۰۰۷ میلادی




به عقیده‌ی كارشناسان امنیتی، سال ۲۰۰۷، شروعی تازه برای خرابكاران اینترنتی و هكرها بوده است تا علاوه بر افزایش تنوع عملكردهای غیرقانونی، ‌روش‌های تخریبی عجیب و نامتعارفی را نیز بر حسب خلاقیت شخصی خود ابداع كرده و مورد استفاده قرار دهند.
بخش خبر تراشه از آزمایشگاه‌های امنیتی پاندا اعلام كرد: این مساله باعث شده است تا روش‌های نفوذ و تخریب بدافزارهای رایانه‌یی نیز، به مراتب متنوع‌تر، متفاوت‌تر و نا متعارف تر از گذشته باشد.
این بدافزارها به دلایل مختلفی چون مضحكه كاربران و نرم‌افزارهای امنیتی، خودنمایی و كسب اعتبار، رقابت، افزایش خسارت و یا حتی نمایش اعتقادات و باورهای خرابكاران، بسیار عجیب و در عین حال جالب توجه هستند.
فهرستی از این ویروس‌های عجیب كه در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۰۷ میلادی توسط پاندا، كشف و ردیابی شدند، منتشر شد.
كرم رایانه‌یی USBToy.A، - ویروس موعظه‌گر- با نفوذ به سیستم‌ها و در كنار فعالیت‌های تخریبی خود به تبلیغ دینی و ارشاد مذهبی كاربران می‌پردازد، به‌عنوان مثال این بدافزار، در هنگام راه‌اندازی سیستم عامل، آیه‌هایی از انجیل را برای كاربر نمایش داده و برای مردم جهان، رستگاری الهی آرزو می‌كند!!
تروژان Burglar.A - ویروسی كه زیاد می‌دانست! - علاوه بر سرقت رمزهای عبور و اطلاعات محرمانه دیگر، مشخصات دقیق جغرافیایی، اطلاعاتی و رایانه‌یی كاربران مورد حمله خود را به آن‌ها اطلاع داده و به منتشر كننده خود ارسال می‌كند.
كد مخرب ArmyMovement - با آرزوهای بزرگ! - كه به طور خاص در كشور تركیه بسیار مشهور شد، با ارسال پی‌درپی پیغام‌های غیرواقعی به كاربران (البته به زبان تركی)، ادعا می‌كرد كه دستمزد كاركنان كشوری و لشگری دولت در آینده‌ای نزدیك تا سقف ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
انتشار كرم اینترنتی Rinbot.B - یك ژورنالیست تمام عیار! - بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، زیرا علاوه بر تخریب وسیع سیستم‌ها، با نمایش یك مصاحبه تخیلی (اما كاملاً حرفه‌یی) با خبرگزاری CNN، از دلایل و انگیزه‌های خالق و منتشر كننده خود، خبر می‌داد.
هیچ نوع فایل، داده و یا اطلاعات مهم و حساس، از چشمان تیز بین تروژان خطرناك XPCSpy - سارق چیره دست! - در امان نخواهد بود؛ عبارت‌های تایپ شده در صفحات وب، اطلاعات مربوط به پنجره‌های باز شده، برنامه‌های اجرا شده، وب‌سایت‌های مرور شده و یا حتی نامه‌های الكترونیك خوانده شده توسط كاربر، تنها بخشی از مواردی است كه این كد خطرناك قادر به سرقت آن‌ها است.
ویروس Ketawa.A - ویروس شوخ طبع! -‌ برای اولین بار در كشورهای جنوب شرق آسیا كشف شد كه به جای اجرای عملكردهای تخریبی و ایجاد اختلال در فعالیت سیستم، با استفاده از زبان مالایایی به ارسال لطیفه‌های پی در پی برای كاربر و تشویق وی به خندیدن می‌پردازد. البته ارسال پی‌درپی و بی موقع این لطیفه‌ها، پس از مدت كوتاهی، كاربر مورد حمله این بدافزار را از كوره بدر خواهد برد.
ویروس خطرناك Gronev.A - رفتار مهربان و خشونت پنهان! - كه اغلب جستجوگران موسیقی در اینترنت را مورد حمله خود قرار می‌دهد، با نفوذ و آغاز فعالیت خود در سیستم، برنامه Media Player را بطور خودكار اجرا كرده و شروع به نواختن یك سمفونی زیبا و مشهور با عنوان Lagu، می‌كند.
در حالی كه كاربر نگون بخت به قطعه دلنواز و در حال پخش، گوش می‌دهد، رایانه وی نیز به تدریج با تخریب و اختلال شدیدی مواجه می‌شود!
سینما همیشه علاقه‌مندان حرفه‌ای و پروپا قرص خود را داشته است، طراحان و منتشركنندگان دو كد مخرب Harreinx.A و Pirabbian.A - آكتورهای بزرگ سینما! - با هدف قراردادن دوستداران این هنر و ادعای نمایش و داونلود رایگان فیلم‌های پرفروش و پرطرفدار، كاربران را به كلیك بر روی لینك‌های آلوده تحریك می‌كنند.
ویروس BotVoice.A - وراج و جسور! - به محض شروع فعالیت، حضور خود را با صدایی بلند به كاربر مورد حمله اعلام كرده و تا وقتی كه كلیه فایل‌ها و داده‌های مهم سیستم را پاك كرده و یا آن را با اختلال جدی مواجه كند، جملات خود را به صورت پی در پی تكرار می‌كند.

Mohammad
24-07-2007, 16:13
این مطلب مربوط به انجمن خبرهاست..منتقل میشه.