PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پديده اينترنت Ii



B O L O T
24-07-2007, 15:48
پديده اينترنت II


اينترنت كنونى قابليت اجراى برنامه‏هاى كاربردى نسل بعد را ندارد و در حال جان كندن است.
آيا سرعت كنونى اينترنت براى دريافت و ارسال فايلها در سالهاى آينده مقبول خواهدبود؟ آيا نمى توان در سطح جهان از رايانه هايى كه در حال كار نيستند* براى پردازش اطلاعات سنگين استفاده كرد؟ پاسخ اين سؤالها به راهى ختم خواهد شد به نام اينترنت II.
اينترنت برتر از همه فناوريهايى ظاهر شده است كه جهان را به هم مرتبط مى سازد. اما اين فناورى نيز مانند ساير فناوريهاى ديگر آفتهايى دارد* مانند: هكرها و ويروسها و غيره.
پديده اينترنت II يا Grid Technology پديده اى است كه به عنوان جانشين اينترنت فعلى در بعضى از كشورها شناخته شده است. اينترنت II با داشتن بهترين و سريعترين ابزار جستجو (Search)، سرعت بسيار بالا و داشتن امكانات قوى براى تحقيق و پژوهش جايگزين شايسته اينترنت در سالهاى آتى خواهدبود.
سرعت انتقال اطلاعات در يك پايگاه اينترنت II دهها گيگابايت در ثانيه خواهدبود؛ البته هنوز زمان زيادى براى رسيدن به اينترنت II وجود دارد. اين فناورى حاصل همكارى ۱۳۰ دانشگاه و مركز تحقيقاتى به منظور توسعه اينترنت به صورت شبكه اى با كاراييهاي پيشرفته‎تر براى تحقيقها و آزمايشهاى دانشگاهى است.

ادامه دارد....

مبناى كار اينترنت Ii

طراحى اينترنت Ii كه با اينترنت كنونى نيز سازگار است، مسيرى را براي دستيابى به پهناى باند بيشتر و نرخ انتقال اطلاعات افزونتر مهيا مى كند؛ بنابر اين؛ امتيازهاي اينترنت Ii توانايى يكپارچه كردن شبكه هاى محلى و بومى و افزايش اطمينان و افزايش ظرفيت شبكه است.
كاربردهاى اينترنت Ii:
با تبديل اينترنت كنونى به اينترنت Ii در همه گرايشهاى فنى، مهندسى، علوم و غيره مى توان شاهد تغييرهاي شگرفى بود كه به برخي از آنها اشاره مى كنيم:
* پزشكى: تصويربردارى سه بعدى از اعضاى بدن و معاينه تخصصى پزشكى از راه دور، بدون حضور پزشك در محل بيمار
* سرگرمى: ارائه تصاوير ويدئويى با سرعت و كيفيت بسيار بالا به صورت دو طرفه
* آموزشى: ايجاد امكانات آموزشى ميان دو مؤسسه دور از هم و تعامل استاد و دانشجو بدون نياز به حضور استاد و دانشجو در كلاس درس
* نجوم: مهار كردن تلسكوپ از راه دور و مشاهده اطلاعات دريافتى از تلسكوپ بدون درنگ

فزايش پهناى باند

اگر جزء كاربران اينترنت هستيد، حتماً از كندى سرعت اينترنت شاكى و گله منديد. شما در بهترين حالت سرعتى حدود mbps۴۴ را در اختیار خواهيد داشت؛ و در صورت استفاده از خدمات «ADSL» اين سرعت اندكى افزايش يافته است و تا mbps ۵۱۲ يا بيشتر هم خواهد رسيد (البته با افزايش هزينه هاى شما). ممكن است سرعت دريافت و ارسال اطلاعات براى شما اهميت حياتى داشته باشد؛ در اين شرایط مجبور خواهيد بود كه بيشتر هزينه کنید و به سراغ خدمات «وي ست» (vsat) برويد كه بعد از گرفتن مجوزهاى لازم اين خدمات براى شما فعال خواهد شد؛ و البته هزينه هاى زيادى را نيز بايد براى استفاده از اين خدمات به صورت ماهيانه پرداخت كنيد.
مواردى كه عنوان شد تنها گوشه هايى از مشكلات دستيابى به اينترنت كنونى است؛ اما يكى از اهداف بسیار مهم اينترنت II دستيابى به پهناى باند بيشتر براى كاربران است تا، همزمان با افزايش سرعت دريافت و ارسال اطلاعات درخواستى، پهناى باند تخصيص يافته به كاربران و مشتركان نيز در اين خدمات افزايش پيدا كند.
چندكاره بودن شبكه:
تنها مزيت اينترنت II در افزايش پهناى باند خلاصه نمى شود. آيا نمى توان از سرعت و قدرت رايانه ها، در مواقعى كه كاربران با آن كارى انجام نمى دهند، براى انجام دادن امور محاسباتى دقيق و سريع بهره گرفت؟
در اينترنت II، امكانى فراهم شده است تا كاربران - در صورت تمايل و اعلام آمادگى شخصى برای در اختيار گذاشتن منابع سخت افزارى خود در شبكه - به صورت رايگان قادر به انجام دادن اين كار باشند. كافى است كه شما - با وصل شدن به نشانی پايگاهی اينترنتى كه از عهدنامه هاى اينترنت II پشتيبانى مى كند - محافظ صفحه دلخواه خود را نصب كنید؛ و در مواقعى كه از رايانه خود استفاده نمى كنيد، به ساير كاربران اجازه دهيد كه از منابع سخت افزارى رايانه شما برای پردازشهاى سنگين استفاده كنند. در حقيقت، رايانه خود را در مواقع بيكارى وقف امور پژوهشى و تحقيقاتى كنيد تا شما نيز در پيشرفت علم نقشى بر عهده داشته باشيد، و نيز با ايجاد امكان استفاده از منابع سخت افزارى ساير رايانه ها، رايانه خانگى خود (pc) را به ابرقدرتى بى رقيب تبديل كنيد.
امنيت بالاى دريافت و ارسال:
اينترنت فعلى با مشكلات امنيتى بسيارى دست به گريبان است. هكرها و فيشرها و ... همواره در كمين نشسته اند تا در صورت كوچكترين غفلت شما يا خدمات دهنده شما اطلاعات شما را بدزدند و به حراج بگذارند. هر از چندگاهى، نسخه هاى اصلاح شده آنتى ويروس ها، آنتى اسپم ها، آنتى تروژن ها، ... روى شبكه در اختيار كاربران قرار مى گيرد و شما مجبور خواهيد بود که براى در امان ماندن از شر اين ميهمانهاى ناخواسته آنتى ويروس خود را بروز (up to date) كنيد.
با هكرها چه مى كنيد؟
هكرها هميشه يك قدم از شما جلوترند و هر زمان كه اراده كنند، سدهاى پولادين را بشكنند و به «وب سایت» شما نفوذ کنند و اطلاعات شما را در چشم بر هم زدنى به يغما برند. براى جلوگيرى از نفوذ اين دزدان دنياى ديجيتال، چه فكرى كرده ايد؟
اينترنت II سعى كرده است تا حدودى مشكلات امنيتى موجود در اينترنت كنونى را برطرف کند و با شش بخشى شدن نشانیهاى اينترنتى تا حدودى امنيت در شبكه ها بالاتر خواهد رفت و از نفوذ هكرها نيز جلوگيرى به عمل خواهد آمد.

مزاياى اينترنت II

اينترنت II براى سه منظور مهم طراحى شده است:
۱- افزايش پهناى باند اطلاعاتى
۲- چندكاره بودن شبكه
۳- امنيت بالاى دريافت و اجراى اطلاعات
1ـ افزايش پهناى باند:
اگر جزء كاربران اينترنت كنونى هستيد، حتماً از كندى سرعت اينترنت گله داريد. شما در بهترين حالت اتصال، سرعتى در حدود ۴۴ مگابایت در ثانیه خواهيد داشت و در صورت استفاده از سرويسهاى ADSL اين سرعت اندكى افزايش مي‎يابد و تا ۵۱۲ مگابایت در ثانیه و يا بيشتر هم خواهد رسيد؛ البته با افزايش هزينه هاى شما. ممكن است سرعت دريافت و ارسال اطلاعات براى شما اهميت حياتى داشته باشد؛ در اين موقع مجبور مي‎شويد كه بيشتر هزينه كنيد و به سراغ خدمات vsat برويد كه پس از گرفتن مجوزهاى لازم، اين خدمات براى شما فعال خواهدشد و البته هزينه هاى زيادى را نيز بايد براى استفاده از اين سرويس به صورت ماهيانه پرداخت كنيد.
اين موارد* تنها گوشه هايى از مشكلات دستيابى به اينترنت كنونى است. يكى از مهمترين اهداف اينترنت II دستيابى به پهناى باند بيشتر براى كاربران است كه همزمان با افزايش سرعت دريافت و ارسال اطلاعات درخواستى، پهناى باند تخصيص يافته به كاربران و مشتركان نيز در اين خدمات افزايش پيدا مي‎كند.
2ـ چندكاره بودن:
در اينترنت II امكانى فراهم شده است تا كاربران در صورت تمايل و اعلام آمادگى شخصى براي در اختيار گذاشتن منابع سخت افزارى خود در شبكه به صورت رايگان بتوانند اين كار را انجام دهند.
كافى است كه شما با وصل شدن به آدرس پايگاهي اينترنتى كه از پروتكل‎هاى اينترنت II پشتيبانى مى كند، Screen saver دلخواه خود را نصب كنيد و در مواقعى كه از رايانه خود استفاده نمى كنيد* به ساير كاربران اجازه دهيد كه از منابع سخت‎افزارى رايانه شما براي پردازشهاى سنگين استفاده كنند و در حقيقت رايانه خود را در مواقع بيكارى وقف امور پژوهشى و تحقيقاتى كنيد تا شما نيز در پيشرفت علم نقشى بر عهده داشته باشيد و همچنين* با ايجاد امكان استفاده از منابع سخت افزارى ساير رايانه ها، رايانه خانگى خود (pc) را به ابرقدرتى بى رقيب تبديل كنيد.
3ـ امنيت بالاى دريافت و ارسال اطلاعات:
اينترنت فعلى با مشكلات امنيتى بسيارى دست به گريبان است. هكرها و فيشرها و غيره همواره در كمين نشسته اند تا در صورت كوچكترين غفلت شما و يا سرويس دهنده شما اطلاعات شما را بدزدند و به حراج بگذارند.
هر چند وقت يك بار* نسخه هاى اصلاح‎شده ضد ويروسها (آنتى ويروس ها)، ضداسپم‎ها (آنتى اسپم ها)، ضدتروژن‎ها (آنتى تروژن ها) و غيره بر روى شبكه در اختيار كاربران قرار مى گيرد و شما مجبور خواهيد بود براى در امان ماندن از شر اين ميهمانهاى ناخوانده و ناخواسته* آنتى ويروس خود را به روز كنيد. با هكرها چه مى كنيد؟ هكرها هميشه يك قدم از شما جلوتر هستند و هر زمان كه اراده كنند* سدهاى پولادين را شكست و به وب سایت شما نفوذ خواهند كرد و اطلاعات را در يك چشم بر هم زدن* به يغما مى برند. براى جلوگيرى از نفوذ اين دزدان دنياى ديجيتال چه فكرى كرده ايد؟
اينترنت II سعى كرده است تا حدودى مشكلات امنيتى موجود در اينترنت كنونى را برطرف کند و با شش بخشى شدن نشاني‎هاي اينترنتى تا حدودى امنيت در شبكه ها بالاتر خواهد رفت و از نفوذ هكرها نيز جلوگيرى به عمل خواهد آمد.

پست های پشت سرهم ادغام شد.(منبع رو هم لطفا ذکر کنید)
Reza_S