PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یک مشکل عجیب؟ تداخل مودم با یک کارت شبکه



aria irani
24-07-2007, 13:07
یک مشکل عجیب؟ تداخل مودم با یک کارت شبکه

سلام

دوستان من یک مشکل عجیب و غریب با کامپیوترم دارم که هیچ رقم نتوستم حلش کنم آخر سر دیگه راه به هیچ جایی نداشتم گفتم شاید با کمک شما و اطلاعتتون در زمینه شبکه بتونید کمکم کنید.


خب حالا مشکل من از این قراره، من روی کامپیوترم یک کارت ----- به اسم اسکای استار قرار دادم که این کارت برای دیدن تلویزیون ورادیویی ماهواره ای از طریق دیش و ال ان بی هست منتها رو کامپیوتر نصب میشه . علاوه برا این یک کاره دیگه هم انجام میده که استفاده به عنوان کارت شبکه هست چون مک آدرس داره و میتونه برای راه اندازی اینترنت نا متقارن که دریافت با ای وسیله از از ماهواره و ارسال از طریق خط تلفن باشه.

من و خیلهای دیگه که این وسیله رو دارن فقط از دریافت رایگان اطلاعات از ماهواره استفده میکنیم بدون اتصال به اینترنت بدین صورت که با نرم افزار هایی مثل اسکای نت یا مانا که آخریش رو من استفاده می کنم میتونیم چون سخت افزار لازم رو داریم اطلاعاتی رو که دیگران از ماهواره می گیرن رو ببینیم و ماهم دریافت کنیم .

ولی همزمان با اجرای این برنا مه دانلود کننده مانا ،من میخام به اینترنت وصل شم تا مثلا ایمیلم رو یا ایک سایت ی رو ببینم .مشکل از همینجا شروع میشه من نمی تونم به اینترنت وصل شم در زمانی که نرم افزار ما نا روشنه و از کارت ----- داره استفاده میکنه .

مودم مارکش جنیوس هست و از نوع اینترنال پروتوکل v92 رو هم ساپورت نمی کنه درایورش رو آپدیت کردم . درایور کار ت ----- رو هم آپدیت کردم . جای اسلتهاشون رو عوض کردم . حتی بایوس مادربردم رو هم آپدیت کردم.

به هیچ وجه باتمام این کارهایی که انجام دادم مشکلم حل نشدو تداخلIRQ ندارن.

اما یک نکته وقتی نرم افزار مانا که از کارت ----- استفاده میکنه روشن هست بخام به اینترنت وصل شم خب صدای شماره گیری مودم رو میشه شنید اما در این حالت صدای خش خشی هم روی صدای مودم میافته .به طوریکه به اینترنت نمیتونم وصل شم و گاهی اپراتور مخابرات میگه شماره در شبکه موجود نیست که به نظر من همش زیر سر اون صدای خش خش هست که دستگاههای مخابرات رو هم به اشتباه می ندازه و حتی اگر اول به اینترنت وصل شم بعد مانا رو روشن کنم دیگه با وب بروزرم نمی تونم به سایت دیگه ای برم.


من خودم فکر می کنم این دوم یعنی مودم و کارت ----- یا شاید درایور کارت یا نرم افزار مانا ازیک پورت استفاد می کنن ولی من بد پیدا کردن پورت مورد استفاده مودم یا کارت ----- رو بلد نیستم ؟ به چه نحو باید پورت مورد استفاده مودم یا کارت ----- رو پیدا کرد؟ آیا نرم افزار مانا هم از پورت باید استفاده کنه؟ یا درایور؟


و چطور میشه یک پورت چداگانه رای هرک دوم تعریف کرد اگر پورتهاشون تداخل داشته باشه
ممنون میشم راهنمایی کنید


این هم یک عکس از یکی ازارورها موقع وصل شدن به اینترنت : که مانا هم روشنه ولی نمی زاره به اینترنت وصل شم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

secure
24-07-2007, 13:27
فکر کنم بهتر بود تو انجمن سخت افزار مطرح میکردید . یه نفری هم تو ویندوز Vista یه همچین مشکلی داشت که یا فعال بودن کارت شبکه نمیتونست از طریق Dialup به اینترنت وصل شه و همین Error رو میدادولی مشکلش با تعویض ویندوز حل شد.

aria irani
24-07-2007, 15:31
خب پس مدیران محترم پس ترو به بخش سخت افزار منتقل کنن .ممنون میشم. ولی من این جا پست زدم چون فکر کردم مشکل از پورتهای کامپیوتره وخب شما شما دوستانی که تو کار شبکه هستین باید براتون مثل آب خوردن باشه که برای عوض کردن پروتها به کمک کنید. در ضمن من از بایوس کامپورت 2 رو غیر فعال کردم دیگه تو دیوایس م نیست ولی موقعی که میخام پورت 2 رو به مودم بدم میگه در حال استفاده است. یعنی چی من که غیر فعالش کردم پس چرا باز در حال استفادست؟

secure
24-07-2007, 20:01
منظورم این بود که زودتر به جواب برسین و این اتفاقی که گفتید Port ازاد نمیشه قبلا زمانی که از Dialup استفاده میکردم برای مودم Extrenal پیش می اومد و چند دقیقه طول میکید تا پورت آزاد شه با اینکه DC کرده بودم دوباره اگه میخواستم کانکت شم اررور Open Port رو میداد .

Nomber1
24-07-2007, 22:42
دوست عزیز .

اگر فکر میکنید مشکل شما با عوض کردن پرت ها بر طرف میشه که این خود ممکن است از دلایل این مشکل باشه میتونی به ادرسی که میدم بری که توش شماره پرت های کامپیوتر اعم از باز و بسته رو بهت نشون میده .

پوشه ویندوز / سیستم 32 /درایورز/ای تی سی / فایل سرویسز که باید با نت پد بازش کنی .

Or


Run>>>%windir%/system32/drivers/etc/services

امید وارم کافی بوده باشه ...

موفق باشید

mkoleiny
25-07-2007, 09:32
Run>>>%windir%/system32/drivers/etc/services
ببخشید یه مشکل کوچیک داشت اونم یه / بود بعد windir

Nomber1
25-07-2007, 10:39
Run>>>%windir%/system32/drivers/etc/services
ببخشید یه مشکل کوچیک داشت اونم یه / بود بعد windir


مرسی دوست عزیز. ممنون . ویرایش شد . درصد بود کنارش که با اون قاطی بود .