PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : پرداخت 625 میلیون دلاری گوگل برای خرید یک شرکت امنیتی



Ehsani
11-07-2007, 07:28
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گوگل به هدف تصرف بازار بسته نرم افزاری آفیس شرکت مایکروسافت، اینبار شرکت امنیتی مبتنی بر وب Postini را به مبلغ 625 میلیون دلار امریکا خریداری کرد.

گوگل هدف خود را از این معامله ارتقای کیفیت بسته نرم افزارهای کاربردی تحت وب خود اعلام کرده است که توانایی فناوری Postini می تواند به رمزنگاری و آرشیو در آوردن اسناد کمک کند.


شرکت "Postini" از پیش از این سرویس های خود را به 35000 مشتری تجاری و 10 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا عرضه می کرده است. پیش بینی میشود که معامله میان گوگل و Postini تا اواخر ماه سپتامبر میلادی تکمیل گردد.

اریک اشمیت ریاست گوگل در اینباره می گوید:" به واسطه این معامله، ما تعهد خود را تقویت کرده ایم تا نرم افزارهای کاربردی را به تمامی شرکت های تجاری در هر اندازه ای عرضه کنیم. با اضافه کردن فناوری Postini به گوگل همچنانکه نرم افزارهای ما ساده و جذاب برای کاربران خواهند ماند، در سوی دیگر اختیارات امنیتی پیچیده تری در سازمان ها بکار گرفته می شود."

قابل ذکر است که خرید شرکت Postini سومین پرداخت هنگفت شرکت گوگل بعد از خرید های DoubleClick برای 3.1 بیلیون دلار و خرید سایت ویدئویی YouTube به قیمت 1.65 بیلیون دلار می باشد.

شرکت گوگل با ارائه سرویس های همچون ایمیل تحت وب، تقویم پیشرفته، صفحه گسترده ها و پردازشگر متن رقیب جدی بسته نرم افزاری آفیس شرکت مایکروسافت حساب میشود. بر طبق گفته شرکت گوگل سرویس Google Apps تا کنون توسط صد هزار شرکت تجاری مورد استفاده قرار گرفته است.