PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل با خواندن ایمیلهای فارسی



golabi2
10-07-2007, 14:27
سلام
من نمیتونم ایمیل فارسی بخونم.یغنی حروفش اجق وجقه!!!!:27: تو قسمت view رفتم encoding رو گذاشتم روعربی نشد!UTF-8 هم که میذارم نمیشه!:13: حتی به آدرس هاتمیلمم فرستادم نشد بخونمش(آخه اون فارسی)؟
اشکال از کجاست؟

Administratot
10-07-2007, 14:45
با سلام
ا قبل از استاندارد سازی نویسه های فارسی توسط کنسرسیوم بین المللی UniCode، نوشتن و ارسال ایمیل های فارسی، کاری سخت و طاقت فرسا بود. در واقع کاربران اینترنت با توسل به روش های مختلف، از قبیل قرار دادن نامه فارسی به صورت ضمیمه (attach) یا تبدیل آن به تصویر یا روش های دیگر و حتی استفاده از خط و فونت های انگلیسی، اقدام به نوشتن و ارسال ایمیل می نمودند.

هم اکنون با معرفی استاندارد یونی کد و پیروی مرورگرها و سایت ها از این استاندارد، استفاده از خط زبان فارسي چه در وب سايت ها و چه در email ها حالتي استاندارد و رسمی به خود گرفته است.
تنها نکته ایی که باقی می ماند، آن که ممکن است روی سیستم عامل کامپیوتری که شما با آن کار می کنید، فونت های فارسی نصب نشده باشد. برای نصب فونت های فارسی در سیستم عامل ویندوز به روش مرحله (1) عمل کنید.اگر در کامپیوتر شما قبلا فونت های فارسی نصب گردیده به مرحله (2) بروید.


مرحله 1) نصب فونت فارسی

CD اصلی ویندوزتان را (که ویندوز را از آن بر روی کامپیوترتان نصب نموده اید) در درایور CD قرار دهید. حالا به Control Panel برويد. Regional and Language Options را انتخاب کنيد تا پنجره مربوطه ظاهر شود و سپس در پنجره Language گزینه مربوط به اسکریپ های و زبان های Right-to-Left را انتخاب کنید تا فونت های مربوطه را در کامپیوتر شما نصب کند و بعد از آن در گزینه انتخاب زبانها، فارسي را به مجموعه زبان هاي مورد استفاده کامپيوترتان اضافه کنيد. (البته شاید لازم باشد تا کامپیوترتان بعد از طی تمام مراحل Restart گردد.)

اگر این مراحل را درست انجام داده باشید، از اين به بعد در پايين صفحه سمت راست، کنار ساعت کامپيوتر شما مربعي ظاهر خواهد شد که درآن FA (براي فارسي) و يا EN (براي انگليسي) ظاهر مي شود که با کليک کردن روي آن مي توانيد بين اين دو زبان سوئيچ کنيد.


مرحله 2) نوشتن ایمیل های فارسی

چون در کامپیوتر شما فونت های فارسی با استاندارد یونی کد نصب شده، شما به راحتی می توانید اقدام به نوشتن هر متن؛ از جمله ایمیل؛ با فونت فارسی بکنید. کافي است به همان صورتي که قبلا Email مي نوشتید، عمل کنيد و تنها هنگامي که مي خواهيد متن نامه را بنويسيد از خط زبان فارسي (گزینه پایین صفحه ویندوز) استفاده کنيد. در اين حالت مهم نيست که شما از سيستم Web based email و يا نرم افزارهاي ويرايشگر ایمیل مثل Outlook استفاده مي کنيد.


مرحله 3) خواندن ایمیل های فارسی

برای خواندن ایمیل های فارسی که وارد صندوق پستی شما (Inbox) شده است، کافی است نحوه نمایش مرورگر خود را به روش کدگذاری یونی کد تنظیم کنید. مثلا برای این منظور در سيستم عامل ويندوز، به روش زیر عمل کنید:

در قسمت بالای Internet Explorer روی بخش View کلیک کنید (یا روي صفحه آن right click کنيد) و به گزینه Encoding بروید. سپس (Unicode(UTF-8 را انتخاب کنيد. اگر متن ایمیل شما با این استاندارد نوشته شده باشد، شما قادر خواهید بود فونت های فارسی ایمیل تان را درست بخوانید.

تذکر این نکته ضروری است که بعضی مواقع، ایمیل های فارسی با فرمت Arabic نوشته می شوند. در این صورت باید بعد از Encoding، گزینه Arabic را انتخاب کنید.

yosra_991
10-07-2007, 16:35
خیلی وقتها هم برای من windows جواب میده شما امتحان کنید شاید درست شد!!!

golabi2
10-07-2007, 17:20
سلام
تو قسمت view رفتم encoding رو گذاشتم روعربی نشد!UTF-8 هم که میذارم نمیشه!:13:
آقایون یکم دقت کنید :46: من همه ی این کارهارو کردم ولی باز نمیشه!!