PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Valid , Public , Static , Dynamic , Private , Invalid IP



javadshahvand
01-07-2007, 21:55
فرقی بین Valid و Public وجود ندارد. یعنی IP های اینترنتی که Valid و Unique هستند و بایستی بابت آنها پول پرداخت کنید. حالا یا پول را نقدا پرداخته اید و یا بابت دریافت Bandwidth از شما گرفته اند. برای اتصال به اینترنت حتما باید Valid IP داشته باشید. IP های Private که در RFC1918 تعریف شده اند و معمولا به این دلیل استفاده می شوند تا در شبکه های داخلی استفاده شوند و البته هدف اصلی آنها استفاده در NAT و بالا بردن امنیت شبکه است.
IP های Invalid آنهایی هستند که در اینترنت کار نمی کنند مثل Private ها. مثل 127.0.0.0
Static IP : از اسمش پیداست. IP شما ثابت است و هیچ وقت تغییر نمی کند. معمولا هنگام خرید سرویس های گرانقیمت اینترنت به همراه Bandwidth داده می شود و مطمئن باشید برای ISP صرف کرده که یک Static IP به شما داده است. Static IP را شخصا هم می توانید بخرید.
Dynamic IP : آی پی متغیر است. اگر با Dial up وصل شوید می بینید که در هر بار اتصال به اینترنت IP تغییر می کند. دلیلش هم ساده است. ISP که از آن سرویس اینترنت دارید یک تعداد محدودی IP دارد و لازم نیست برای هر User یک IP ثابت بخرد!!! برای همین IP های خریداری شده را داخل یک IP Pool قرار می دهد تا در هر بار اتصال User ها بشود از آنها استفاده کرد.

Sharingan
01-07-2007, 22:01
ممنون. جالب بود. ولي در مورد IP تا دلت بخواد تاپيك داريم. راسي از روي IP ميشه فهميد فرستنده يك email كجاست؟

Jalal
02-07-2007, 17:25
ممنون. جالب بود. ولي در مورد IP تا دلت بخواد تاپيك داريم. راسي از روي IP ميشه فهميد فرستنده يك email كجاست؟


آره تااااااااااااااا دلت بخدا از این تاپیک ها هست :31:






ولی کار نمیکنن:13:

mkoleiny
03-07-2007, 15:51
whoIs میتونه راه حل شما باشه.