PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر اروپا ساخته می‌‌شود



Jalal
01-07-2007, 09:42
سرویس اخبار خارجی ایتنا - زمانی که این ابرکامپیوتر تکمیل شود، سرعت اینترنت، سرعت انتقال اطلاعات و... در بریتانیا سریع‌تر از تمام کشورهای اروپایی خواهد شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



دولت بریتانیا با کمک مالی 52 میلیون پوندی اعلام کرد که قصد دارد بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر خود را بیش از پیش تقویت کند.
زمانی که این ابرکامپیوتر تکمیل شود، سرعت اینترنت، سرعت انتقال اطلاعات و... در بریتانیا سریع‌تر از تمام کشورهای اروپایی خواهد شد.

بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر بریتانیا که قرار است نام آن Terascale Resource یا Hector باشد به موسسه تحقیقاتی مجلس بریتانیا تعلق دارد.

این ابرکامپیوتر می‌تواند محاسبات مختلف از تغییرات آب و هوایی تا تشخیص ساختار اتمی را با سرعتی بسیار بالا انجام دهد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، سرعت بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر اروپا به 100 ترافلاپ می‌رسد و قادرست در هر ثانیه بیش از 100 تریلیون محاسبه را انجام دهد که این رقم 100 هزاربار سریع‌تر از سرعت محاسبه در کامپیوترهای معمولی است.

دولت بریتانیا بر این باور است كه راه‌اندازی بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر این کشور می‌تواند به عنوان گام مهمی برای توسعه جامعه اطلاعاتی در این منطقه محسوب شود.

کشور بریتانیا در حال حاضر از دو ابرکامپیوتر استفاده می‌کند که در این میان کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ساخت ابرکامپیوتر جدید، هردوی آنها برای همیشه بازنشست خواهند شد.

به گفته مسئولین، یکی از ابرکامپیوترهای کنونی بریتانیا که CSAR نام دارد و در دانشگاه منچستر به سر می‌برد ژوئن سال جاری برکنار می‌شود و این در حالی است که ابرکامپیوتر قدرتمندتر با نام HPCx که زیر نظر متخصصان دانشگاه ادینبورگ کار می‌کند تا دسامبر سال 2008 به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
itna

نعيم.وحيد
04-07-2007, 07:35
من بهشون تبريك ميگم:40:

emra228
04-07-2007, 16:34
بزرگ‌ترین ابرکامپیوتر اروپا ساخته می‌‌شود
پس معلومه که تو آمریکا یکی بزرگترش هست


من بهشون تبريك ميگم
نعیم تبریک میگه یا وحید؟

bakhishman
05-08-2007, 15:35
50 تومن نقد خریداریم :)