PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : وقتی ویندوز قاطی می کند.



sokote mordab
28-06-2007, 16:32
وقتی وارد ویندوز شدم هر برنامه ای را اجرا می کردم از نات پد گرفته تا ... این ارور را می داد
this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer.please contact your system administrator.
مشکل و راه حل چیست؟
ممنون

Jalal
28-06-2007, 19:13
سیستم کلا ویروسیه تمام
بندازش از پنجره بیروه (شوخی)

sokote mordab
28-06-2007, 21:54
انتی ویروسم اپدیت
اسکن کردم هیچی پیدا نکرد

M.R.M
28-06-2007, 22:22
سلام دوست عزيز ،
آيا شما با كاربر Admin وارد ويندوز شده ايد يا كاربر ديگري هستيد كه توسط Admin ممكن است محدوديت هايي براي شما اعمال شده باشد ؟
اگر كاربر Admin نيستيد بايد از مديريت سيستم تقاضا نماييد اين امكانات را براي شما فعال نمايد.
اما اگر كاربر Admin هستيد ، ابتدا مطمئن شويد حتما با كاربر Administrator يا كاربري با اختيارات كامل كاربر Admin وارد ويندوز شده ايد ، اگر مشكل كماكان وجود داشت از طريق RUN و تايپ gpedit.msc و فشردن اينتر وارد محيط Group Policy شويد ( اگر نتوانيد وارد اين محيط شويد به معني است كه كاربر Admin نيستيد و اختيارات كامل آن را نداريد و يا به هر دليلي - براي مثال ويروس يا نرم افزاري خاص - اين اختيارات محدود شده اند ).
سپس مسير زير را دنبال نماييد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در صفحه سمت راست چندين گزينه از اختيارات را مشاهده مينماييد.
دو گزينه زير را بيابيد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
به تصوير زير توجه نماييد :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در حالت عادي اين دو گزينه بايد داراي مقدار پيش فرض Not Configured باشند ، اگر نبودند روي هر يك از آنها دوبار كليك كرده و اين مقدار را به آنها اختصاص دهيد و OK نماييد.
اگر مقدار پيش فرض بر روي آنها همان گزينه و مشكل شما باقي بود مقدار Disable را براي هر دو انتخاب نماييد و OK كنيد :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به اين ترتيب مشكل شما برطرف خواهد شد.
اگر مشكل به هر دليلي كماكان باقي بود لطفا توضيح دهيد دقيقا از چه زماني ( براي مثال نصب يك نرم افزار خاص يا ... ) به وجود آمده است. زيرا ممكن است اشكال از ويروس ( كه اثر آن باقي مانده است ) و يا يك نرم افزار خاص باشد كه نياز به ويرايش كليدهاي خاصي در رجيستري ويندوز ميباشد ، در آن صورت بنده و ساير دوستان عزيزم با داشتن اين اطلاعات ميتوانيم بهتر و دقيق تر شما را راهنمايي نماييم.
اميدوارم مشكلتان هر چه سريعتر برطرف گردد.
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

graphmax
28-06-2007, 22:59
سلام:)
چرا gpedit.msc واسه من اجرا نمیشه؟

Jalal
29-06-2007, 10:53
سلام:)
چرا gpedit.msc واسه من اجرا نمیشه؟


تو ویندوز های Home اجرا نمیشه:41:

graphmax
29-06-2007, 11:17
یهنی هیچ راهی نداره!؟:41:

M.R.M
29-06-2007, 13:45
سلام graphmax عزيز ،
همانطور كه دوست عزيزمان Shahvand اشاره نمودند Group Policy در ويندوز XP نسخه Home اجرا نميشود ، يعني وجود ندارد كه بخواهد اجرا شود ... :46:
اما اجراي آن در آن ويندوز غير ممكن نيست و امكان پذير است ، اما ريسك هايي دارد كه معمولا انجام اين كار را به كاربران توصيه نميكنم و به جاي آن استفاده از ساير ابزار هاي حفاظتي موجود كه به صورت نرم افزاري تهيه شده اند را در ويندوز XP Home توصيه ميكنم.
اما براي اينكه شما نيز دست خالي از اين تاپيك نرويد روش اجراي آن را در XP Home برايتان شرح ميدهم ، فقط توصيه ميكنم قبل از انجام هر كاري عواقب آن را به درستي و با توجه به توضيحاتي كه در انتها برايتان ميدهم بسنجيد ...
و اما روش انجام اين كار :
در اولين قدم شما بايد فايلهاي ضروري و مورد نياز براي اجرا را از ويندوز نسخه PRO به HOME انتقال دهيد. براي اين منظور ابتدا فايل هاي gpedit.msc و gpedit.dll و gptext.dll و fde.dll موجود در مسير زير را در ويندوز XP نسخه PRO به ويندوز نسخه HOME خود در همان مسير منتقل نماييد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توجه داشته باشيد كه براي مشاهده تمام فايلها بايد حتما قابليت نمايش فايلهاي مخفي سيستمي و Hidden را در Folder Options ويندوز XP Pro فعال نماييد.
سپس پوشه GroupPolicy را كه در مسير زير در ويندوز XP PRO موجود ميباشد عينا به همان مسير در ويندوز HOME منتقل نماييد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سپس از مسير زير در ويندوز XP PRO ، يعني مسير :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
فايلهاي زير را يافته و در همان مسير در ويندوز XP HOME كپي نماييد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سپس به پوشه زير در ويندوز HOME برويد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در اين پوشه شما بايد حتما فايلهاي زير را مشاهده نماييد :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اگر هر يك از اين فايلها را در مسيري كه ذكر كردم نيافتيد ، آنها را كپي نماييد.
پس از اطمينان از انجام صحيح تمام وارد فوق ، وارد ويندوز XP HOME شويد و در ابزار RUN دستورات زير را به ترتيب تايپ و اينتر بزنيد ( براي هر دستور به صورت مجزا ) :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پس از انجام صحيح تمام مراحل فوق شما ميتوانيد ابزار Group Policy را در ويندوز XP نسخه اجرا نماييد.
و اما مهمترين نكته اي كه بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه بسياري از مسير ها و كليدهاي ساختار رجيستري در ويندوز XP نسخه PRO با ويندوز XP نسخه HOME متفاوت ميباشند و اين بزرگترين اشكالي است كه در اين بين براي شما به وجود خواهد آمد ، در اين حالت اگر شما تغييري را در Group Policy اعمال نماييد كه كليد آن در مسير متفاوتي از رجيستري نسخه Pro ويندوز XP ميباشد ، در آن صورت كليدي متفاوت در رجيستري ويندوز XP HOME ايجاد ميشود كه كاملا بدون مصرف خواهد بود و تغييري را در ساختار كلي ويندوز HOME اعمال نخواهد كرد.
بنابراين عملا متوجه ميشويد كه صرفا اجراي ابزار Group Policy در ويندوز نسخه HOME نميتواند كاملا پاسخگوي نيازهاي شما باشد و انتظاراتي كه در ويندوز XP PRO از آن ميرود را برآورده سازد و تنها ممكن است تعداد اندكي از اعمال مورد نياز شما توسط اين ابزار انجام شود ...
اميدوارم منظور كلي بنده را متوجه شده باشيد و اين آموزش براي شما مفيد واقع گردد. :20:
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

saviss
29-06-2007, 14:30
M.r.mجان
فکرمیکنم منظورشما اینه گه اگراین تغییرات که گفتید

، فقط توصيه ميكنم قبل از انجام هر كاري عواقب آن را به درستي و با توجه به توضيحاتي كه در انتها برايتان ميدهم بسنجيد ... اعمال بشه ساختار اصلی رجیستری ممکنه به هم بخوره و حتی نتونه کارائی قبلی شو هم داشته باشه....
پس با توجه به تمام راهنمائی هائی که کردین
ممکنه که اینکار رجیستری رو پاک به هم بریزه....درسته؟
آیا میشه قبل از انجام این کارها یک بک آپ از رجیستری اصلی گرفت؟تادرصورت بروز اشکالاتی که گفتین ...دوباره اونو به حال اول برگردوند؟
ممنونم

M.R.M
29-06-2007, 16:36
سلام saviss عزيز ،
در مورد تهيه نسخه پشتيبان از رجيستري ويندوز قبل از اعمال هر گونه تغييري در آن ، همواره تاكيد بنده به تمام كاربران چه حرفه اي و چه عادي همين بوده و مطمئن باشيد خواهد بود ، بنابراين از يادآوري شما در اين مورد بسيار ممنونم ... :20:
اما در مورد مشكلي كه به آن اشاره نمودم ... اين مشكل در حالت كلي به اين صورتي كه شما ذكر كرديد نخواهد بود ...
اگر به اين جمله بنده و ساختار رجيستري كاملا آشنا باشيد به سادگي متوجه موضوع خواهيد شد :

در آن صورت كليدي متفاوت در رجيستري ويندوز XP HOME ايجاد ميشود كه كاملا بدون مصرف خواهد بود و تغييري را در ساختار كلي ويندوز HOME اعمال نخواهد كرد.
همانطور كه ميدانيد رجيستري ويندوز ساختار درختي بسيار گسترده اي دارد ، اين ساختار در طول كاركرد ويندوز و نصب نرم افزارهاي گوناگون مدام در حال رشد و تغيير ميباشد.
منظور خودم را با يك مثال ساده برايتان شرح ميدهم :
فرض كنيد شما نرم افزاري را بر روي ويندوز خود نصب نموده ايد كه اين نرم افزار كليدهايي را در مسيرهاي X و Y و Z در رجيستري ويندوز ايجاد كرده اند.
سپس بدون اينكه نرم افزار را از طريق روال معمولي و فايل Uninstall آن حذف نماييد ، مستيقما از طريق Delete نمودن پوشه آن از سيستم خود حذف مينماييد. در اين حالت كليدهاي ايجاد شده در نرم افزار در رجيستري ويندوز شما باقي خواهند ماند و حذف نخواهند شد و اين كليدها نه تنها در آينده به هيچ وجه استفاده نخواهند شد ، بلكه باعث افزايش حجم و رشد بي رويه ساختار درختي رجيستري ويندوز نيز ميشوند كه در صورت توجه نكردن به اين امر و استمرار آن ممكن است با كندي پردازش فرآيندها در ويندوز مواجه شويد ( البته برخي از نرم افزارها به علت بي دقتي در ساخت فايل Setup و Uninstall متاسفانه حتي با انجام روال عادي حذف نيز كليدهايي را در رجيستري باقي ميگذارند كه كاملا بي مصرف باقي ميمانند - البته به جز مواردي كه مربوط به ثبت نرم افزار ميباشد و ممكن است در آينده با نصب مجدد نرم افزار استفاده شوند ).
در مورد منظور بنده دقيقا مشابه همين اتفاق رخ خواهد داد.
فرض كنيد ابزار Group Policy قصد تغيير كليد M در مسير X رجيستري را دارد. اين مسير طبق رجيستري ويندوز XP PRO تعيين شده است و براي مثال فرض كنيد اين مسير اصلا در رجيستري ويندوز XP HOME وجود ندارد. با اجراي دستور توسط ابزار كليد M و مسير X در رجيستري ويندوز XP HOME به وجود مي آيد. با توجه به اينكه ويندوز XP HOME براي عملكرد دستور از براي مثال كليد M در مسير Y رجيستري خود استفاده مينمايد ، بنابراين مسير X با كليد M كه به تازگي در آن ايجاد شده است هيچ تاثيري در روال كاري آن نخواهد گذاشت و به عنوان يك كليد اضافي و بدون مصرف به حساب خواهد آمد كه تنها حجم رجيستري ويندوز شما را افزايش خواهد داد.
اما اگر اين مسير ها در ابزار GPEDIT يكسان باشند ( يعني هم در نسخه PRO و هم در نسخه HOME ) بنابراين نتيجه يك تغيير كاملا صحيح و منطقي خواهد بود و ويندوز تغيير را اعمال خواهد كرد ( زيرا كليدها و مسير يكسان ميباشند و تغيير مورد نظر اعمال ميشود ).
با توجه به اينكه ابزار GPEDIT با تنظيمات سيستمي كاربر و ويندوز سرو كار دارد و معمولا تداخلي در كليدهاي نرم افزارهاي ويندوز در رجيستري ايجاد نميكند ، مشكل تداخلي به وجود نخواهد آورد و تنها مشكلي كه باعث آن ميشود ايجاد كليدهاي بدون مصرف و بي مورد ميباشد.
در هر صورت همواره بهترين روش ، انتخاب منطقي ترين روش ميباشد و انجام عمليات لازم و احتياطي همواره مهم و ضروري ميباشد ...
در مورد ويندوزهاي يكسان در سيستمهاي متفاوت همواره احتمالات متفاوتي را نيز بايد انتظار داشته باشيد ، مخصوصا در اعمال تغييرات رجيستري ويندوز ... بنابراين بهتر است هميشه جوانب احتياط را رعايت نماييد و داشتن نسخه پشتيبان از رجيستري را در هر حالتي فراموش ننماييد ... :20:
شاد و پيروز و موفق باشيد :happy: .

saviss
29-06-2007, 20:36
ممنونم
دقیقا به نتیجه ای که میخواستیم رسیدیم
واون ساختار پیچیده وگسترده ی رجیستری بود(که اول بایستی ازش بک آپ گرفت)
که M.R.Mعزیز بخوبی توضیحش دادند
ضمنا اگه درست فهمیده باشم ...این تغییرات ...مثلا توی نسخه ی HOMEاعمال میشند...اما تاثیرشون توی نسخه های Proوغیره باقی میمونه....
درنتیجه رجیستری رشد می کنه و .....

متشکر