PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سرویس پک اول ویندوز ویستا امسال عرضه می شود



FIFA
21-06-2007, 12:11
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شرکت مایکروسافت بعد از شکایت گوگل مبنی بر انحصاری بودن ساختار جست و جوی درونی سیستم عامل ویندوز ویستا برای مایکروسافت، ناچار شد تا به اداره دادگستری ایالات متحده پاسخ دهد که بزودی با ارائه سرویس پک ویندوز ویستا امکان دسترسی بیشتر ابزارهای ثالث به عنوان نرم افزار پیش فرض جست و جو گر درونی ویندوز ویستا را فراهم خواهد کرد.

شرکت گوگل عقیده دارد که قابلیت جست و جوی درونی ویندوز ویستا امکان دسترسی مناسبی به دیگر ابزارهای جست و جو گر نمی دهد چنانکه کاربران تنها ابزار جست و جوی پیش فرض مایکروسافت را ترجیح خواهند داد.

کارشناسان عقیده دارند که بار دیگر مایکروسافت در نبرد با گوگل شکست خورده است زیرا که به ادعای گوگل پاسخ مثبتی ارائه کرده است. تا کنون در خبرها مشخص نبود که تاریخ عرضه ویندوز ویستا سرویس پک یک چه زمانی خواهد بود اما اینبار مایکروسافت بطور رسمی اعلام کرده است که حداکثر تا پایان سال جاری میلادی نسخه beta ویندوز ویستا سرویس پک 1 عرضه خواهد شد.

مایکروسافت در نظر دارد تا با ارائه سرویس پک اول ویندوز ویستا به علاوه رسمی ساختن ارائه PatchGuard API تغییرات مورد نیاز درون راه کار جست و جوی پیش فرض را نیز ارائه کند. به گفته مایکروسافت سه تغییر عمده در گزینه جست و جو گر پیش فرض ویستا انجام خواهد شد:

1. پیش فرض ها: سازندگان رایانه ها و کاربران سیستم عامل قادر خواهند بود تا برنامه دلخواه جست و گر میز کار خود را انتخاب نمایند. همانند روشی که هم اکنون برای انتخاب مرورگر وب پیش فرض و یا پخش کننده رسانه ای استفاده میشود.

2. پیوند های آسان: لینک های مرتبط به نرم افزار جست و جو گر پیش فرض بهینه خواهند شد و در واقع در منو شروع (Start menu) و Windows Explorer ظاهر میشوند.

3. راهنمای سازندگان: مایکروسافت اطلاعات مورد نیاز توسعه گران برنامه های ثالث جست و جو گر میز کار را فراهم خواهد کرد تا تولید کنندگان بتوانند کمترین خطا و بهترین عملکرد را در برنامه لحاظ نمایند.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید