PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : دوستان کسی اینجا هست که هم php و هم ASP.NET کار کرده باشه



shahinfarasystem
20-06-2007, 21:52
سلام
دوستان کسی اینجا هست که هم php و هم ASP.NET کار کرده باشه

راستش می خواستم بدونم نهایتا واقعا کدوم از نظر قدرت، سرعت ، امنیت و... بالاتر هستند(بازار کار

ایران هم خیلی برام مهمه)

اگه دوستان یک توضیح بدید یا مقاله ای که این دو تا رو تخصصی بررسی کرده باشه معرفی کنید ممنون میشوم
:46:

my friend
20-06-2007, 23:08
خب ، تو همه تست های رسمی و غیر رسمی php یه سر و گردن از بقیه بالاتر بوده.
اما به نظر من asp.net تو ایران و مخصوصا برای سایت های شرکتی بیشتر کار میشه. ( متاسفانه! )

در مورد مقاله هم... اون لینک جستجو بالای انجمن برای همین کار هست...

hoseinquest
20-06-2007, 23:38
سر اين موضوع خيلي بحثه . من خودم سالهاست با php , asp كار ميكنم. منتها در اوايل كه asp بود من php رو ترجيح مي دادم اما از وقتي كه asp.net اومد به نظر من php حرفي براي گفتن تو دنياي تجاري نداره ولي به عنوان يك زبان كد باز ورايگان بي نظيره

pooyar
21-06-2007, 00:16
من php زیاد کار نکردم اما میتونم به جرات بگم اینقدر که برای asp.net از طرف مایکروسافت و دیگر شرکت ها کد تولید میشه و اینقدر که منابع براش وجود داره برا php نیست. هرچند حسن php تو سرور های زیادی هست که می تونه روشون نصب بشه. ولی بازم asp می ارزه!

my friend
21-06-2007, 10:56
کی گفته برای php منابع نیست؟ کافیه یه سرچ کنی تا متوجه بشید. در ضمن ، کد های فراوانی هم برای php بصورت اپن سورس منتشر شده و میشه و خواهد شد.

_H2_
21-06-2007, 14:15
سلام
من هم موافق هستم که PHP اصلاً در حد قدرت ASP.Net نیست، و میتوان PHP را صرفاً با ASP مقایسه کرد و به بررسی نقات ضعف و قدرت ایندو پرداخت ولی ASP.NET کلاً خطی جدا دارد.

ولی مزیت فوق العاده بزرگ PHP که باعث محبوبیت بسیارش در جهان شده و کاربر hoseinquest هم اشاره کردند، قیمت و پول است که خیلی جاها حرف اول را میزند.

به هاستینگ های ایرانی و مخصوصاً خارجی سری بزنید...
خواهید دید که سرورهای پشتیبانی کننده ASP.Net و بانک مطلوبش SQLServer جزء گرانترین و پیشرفته ترین سرورها هستند و این در حالی است که تمام سرورهای عادی ویندوز و لینوکس از PHP و بانک مطلوبش MySql پشتیبانی میکنند.

با هاستینگ های آمریکایی و اروپایی شما با قیمت واقعاً ناچیزی (حتی به پول ما) میتوانید سرورهای گیگا بایتی اجاره کنید که PHP و MySql اولین چیزی است که ساپورت میکنند.

my friend
21-06-2007, 14:27
یه اشتباه کوچولو شد [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لطفا یکی از مدیرا پاکش کنه.

peyman1987
27-06-2007, 15:49
دوستان درباره این مبحث خیلی بحث شده همه هم با غرض جواب یدن کسی که داره php کار میکنه میگه php کسی هم که asp کار میکنه میگه asp برای مقایسه باید سراغ افراد بیطرف رفت. منم چون با php کار میکنم میتونم بگم asp.net چون محصول مایکروسافته و اوپن سورس نیست اصلا نمیشه با یه زبان اوپن سورس قوی مثل php مقایسش کرد. یک بار هم توی یه تاپیک دیگه گفتم که روی php حداقل چندهزار برنامه نویس حرفه ای کار کردن و مشکلاتش رو حل کردن ولی برای asp.net باید فقط چشممون به دست مایکروسافت باشه. در کل این مقایسه مثل مقایسه ویندوز و لینوکس میمونه. حالا خودتون قضاوت کنین. خواهشا هم دیگه این بحث رو راه نندازین.

_H2_
27-06-2007, 17:38
سلام
با اجازه اساتید، علما و فضلا و فقها، ! من یک دفاعیه هم از ویندوز داشته باشم!!!!!!!!
به نظر من که با وجودی که گله ای از برنامه نویسان روی لینوکس کار کرده اند، باز هم از هیچ نظر (بجز قیمت) در حد و قد و قواره ویندوز نیست!!! من خودم نصب کردم، افتضاح بود!
جای دیگر هم گفته ام، باز هم میگویم ! ما ایرانی آشغال خر نیستیم! ما حاضریم بابت جنس خوب پول بدیم!!! وقتی ویندوز XP و Vista است چرا بریم پول لینوکس بدیم!!! ما همیشه از بهترین و قوی ترین نرم افزارها استفاده میکنیم و البته پولش را هم میدهیم! :21: :21: :21:

بیشترین ایرادی که به ویندوز میگیرند امنیت آن است، ولی من میگویم به طور قطع امنیت ویندوز چند ده برابر و شاید چند صد برابر لینوکس است. و امن ترین زیر ساختهای سیستم عامل های جهان را XP و Vista دارند!
ولی یک مشکل کوچک وجود دارد، تمام نوابغ ریز و درشت دنیا شبانه روز در حال کنکاش در ویندوز هستند تا راه نفوز جدید در آن پیدا کنند، مثالی میزنم:
شما اگر اطلاعات اصلی جهت ویروس نویسی را داشتید، ترجیح میدادی ویروستان را تحت لینوکس بنویسید یا ویندوز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟ :31:
همین الآن شما اگر حفره امنیتی در Vista پیدا کنید، مردم برایتان به به و چه چه ای راه می اندازند!!!! (زدن تو گوش یه بچه مثل لینوکس که هنر نیست!)

در کل منظورم آن است که اگر این حجم عظیم حملات ویروس نویسان و هکرها اگر روی لینوکس متمرکز میشد، الآن نامی از لینوکس وجود نداشت، ولی ویندوز مایکروسافت با تمام نوابغ عالم رایانه در سرتاسر جهان جنگیده و هنوز زنده است.

لینوکس برای خارجی های خصیص خوب است که نمی خواهند پول ویندوز بدهند! نه برای ما که دست به نقد هستیم! :21: :31: :blink:
دیگر محصولات اپن سورس هم کم و بیش همین وضعیت را دارند.

Naser_helboy
27-06-2007, 18:33
لینوکس برای خارجی های خصیص خوب است که نمی خواهند پول ویندوز بدهند! نه برای ما که دست به نقد هستیم!

اگه ویندوز 150 دلار قیمتش بود بازم این جوری دست به نقد بودی دل انگیز [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](27).gif

hoseinquest
27-06-2007, 19:20
ويندوز ويستا نسخه اولتيميت 400 دلاره تقريبا قيمت يك كامپيوتر P4 . به قول ناصرجان بازم دست به نقد هستيد . ولي اون قسمت در رابطه با ويروس نويسي رو كاملا قبول دارم

_H2_
28-06-2007, 10:08
سلام

اگه ویندوز 150 دلار قیمتش بود بازم این جوری دست به نقد بودی دل انگیز [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](27).gif
دوستان چرا عدد وسط میکشید! این بحث ها که مهم نیست، مگه ما الآن ویندوز را مجانی میخریم! نه بابا پولش را میدیم! :31: حالا عدد و رقم که اهمیتی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!! مهم اینکه ما ایرانی ها دست به جیب هستیم و بابت بهترین و به روزترین نرم افزارهای دنیا حاضریم پول بدیم!!!! :21: :31: دیگه چندتا صفر بی ارزش را نباید وسط کشید.! :blink:

Naser_helboy
28-06-2007, 12:05
مسئله اینجاست همون چند تا صفر آدمو بدبخت میکنه
حالا بي خيال شو و از بحث خارج نشو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

my friend
28-06-2007, 12:14
سلام


اگه ویندوز 150 دلار قیمتش بود بازم این جوری دست به نقد بودی دل انگیز

دوستان چرا عدد وسط میکشید! این بحث ها که مهم نیست، مگه ما الآن ویندوز را مجانی میخریم! نه بابا پولش را میدیم! حالا عدد و رقم که اهمیتی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!! مهم اینکه ما ایرانی ها دست به جیب هستیم و بابت بهترین و به روزترین نرم افزارهای دنیا حاضریم پول بدیم!!!! دیگه چندتا صفر بی ارزش را نباید وسط کشید.!

کم میاری چرا سوت میزنی؟
روی سرور که ویندوز اصل رو نصب میکنن ، نه کرک شده رو.
بخواطر همینه که همیشه قیمت سرور های ویندوز بیشتر از لینوکس هست و اکثر شرکت ها ترجیح میدن با لینوکس کار کنن. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](27).gif

Naser_helboy
28-06-2007, 13:07
بخواطر همینه که همیشه

ببخشید مزاحم شدم
بخاطر اینجوریه نه اونجوری

mamadfelfel1988
06-07-2007, 02:01
just php ino yad beir