PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نصب نرم افزار



samira455
14-08-2005, 16:56
چرا بعضي نرم افزار ها بايد حتما نصب بشه ولي بعضي احتياج به نصب نداره

AveCina
14-08-2005, 17:02
samira455, سلام !

خدمتت عرض کنم که این سوال یه خورده سخته :mrgreen:

به سری برنامه ها هستن که با توجه به حجم و دسترسی به فایل های اولیه و ... ، بحث های تجاری و استفاده مالی از نرم افزار و ... لازم که نصب بشن ، همینطور برای اینکه سرعت بیشتری داشته باشن موقع اجرا و دلایل دیگه ای که دوستان میتونن بهتر تویح بدن !

اما برنامه هایی که نیاز به نصب ندارن اصولا برنامه های کوچک و اجرای هستن که نباید از بیش از یک صفحه تشکیل شده باشن ( استثنا هم خوب داره مثل فایرفوکس که یه نسخه داشت لازم نبود نصب بشه )
و این برنامه ها ساختار خاصه خودشون رو دارن !

خواستم ببینم مشکلی پیش اومده یا ... ؟

خوش بگذره :mrgreen:

samira455
15-08-2005, 20:02
نه مشكلي پيدا نشده فقط يه سوال بود.
ممنونم از پاسختون ولي فكر نمي كنيد كمي بيش از حد خلاصه در مورد برنامه هاي قابل نصب گفته ايد؟

AveCina
15-08-2005, 21:14
سلامی دوباره !

آخه من دیگه نمیدونم چی بگم ! برنامه قابل نصب ( یعنی لازم داره که نصب بشه ) چند تا دلیل عمده داره تا جایی که من میدونم !
بحث تجاری برنامه هستش که با قرار گرفتن تویه رجیستری و ... و بنا به دلایلی دیگر کاربر رو ترغیب کنن که بره و برنامه رو بخره ، ( که ما با کرک و سریال 3 سوت حلش میکنیم )
یکی دیگه وقتی که برنامه رو بشه تغییراتی توش ایجاد کرد و یا لازم باشه برنامه یه سری اطلاعات رو نصب کنه ! یا ... مثلا plug-in یا add-on نصب کنی یا خیلی چیز های دیگه !
بحث دیگه سرعت اجرا و حجم برنامه هستش !
برنامه های بزرگ و مخصوصا وقتی حجمه برنامه از یه حدی میگذره برای اجرای سریع و بهتر نیاز به نصب دارن ! ( چون اگه نصب نشن مستقیم از رم استفاده میکنن و در سرعت کامپیوتر تاثیر داره این موضوع !

برنامه هایی هم که لازم نیست نصب بشن از این نظر که دسترسی بهشون راحت تره خب کار باهاشون راحت تره و کاربر رو جذب میکنه ! :mrgreen:

اگه مورد خاصی هست باز در خدمتم

samira455
16-08-2005, 14:41
ممنونم.
اگه ممكنه در مورد plug-in و يا add-on هم يه توضيحي بديد.

AveCina
16-08-2005, 14:49
من چه سریع جواب میدما !

plug-in , add-on چیزهای هستند که شما اون ها رو بطور جداگانه نصب میکنید ! هدف از نصب اینها استفاده از امکانات اضافه ای هستش که خوده برنامه قابلیت اونها رو داره و ابزارشون موجود نیست !

چند تا مثال :
مثلا برای اینکه تویه مرورگر Opera شما بخواین از دانلود منیجر Leechget استفاده کنید باید Plug-in مخصوص به این کار رو نصب کنید !
همینطور برای دیدن بعضی عکس ها با فرمت های خاص و یا بعضی حالات گرافیکی و فیلتر های تصویری در فتوشاپ شما باید یه سری plug-in نصب کنید !

یه مثال دیگه !
اگه شما بخواین تویه Msn Toolbar همزمان از وضعیت هوا و دما ... با خبر بشین باید add-on مخصوص رو نصب کنید که به شما کمک میکنه این کار رو با همون برنامه انجام بدین ! در واقع این ها یه جور بروز کننده یا تکمیل کننده هستن و جداگانه نمیشه اونها رو نرم افزار خوند !

:arrow: :arrow: سوال بعدی رو میخوام حدس بزنم ببینم چیه ! :mrgreen:

samira455
16-08-2005, 15:05
نه نه ديگه در اين مورد سوالي نيست.
ممنون :D :wink: