PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با پايان عمر "پنتيوم ‪ ،"۴‬اينتل نسل جديد پردازنده‌هاي خود را معرفي مي‌كند



Saeed_TnT
14-08-2005, 10:41
شركت "اينتل" به عنوان بزرگترين توليدكننده پردازنده‌هاي رايانه‌هاي شخصي جهان پس از پنج سال توليد پردازنده‌هاي "پنتيوم ‪ "۴‬به زودي نسل جديد تراشه‌هاي خود را با كارايي بالاتر و مصرف انرژي كمتر معرفي خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، شركت "اينتل" معماري جديد پردازنده‌هاي خود را در همايشي در شهر "سان فرانسيسكو" و در ماه جاري معرفي خواهد كرد و انتظار مي‌رود پردازنده‌هاي ساخته شده با اين معمار جديد در نيمه دوم سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي وارد بازار شوند.

"اينتل" در اواخر سال ‪ ۲۰۰۰‬معماري مورد استفاده در پردازنده‌هاي "پنتيوم ‪ "۴‬فعلي به نام "نت برست"(‪ (Netburst‬را معرفي كرد.

در آن زمان مسئولان "اينتل" اميدوار بودند بتواند با استفاده از اين معماري و افزايش مداوم سرعت محاسباتي يا فركانس تراشه‌ها، كارايي آنها را نيز افزايش بدهند اما سال گذشته اين روند تقريبا متوقف شد و كارشناسان "اينتل" متوجه شدند افزايش پي در پي فركانس پردازنده‌ها بهبود مورد انتظار در كارايي كلي آنها را حاصل نكرده و از سوي ديگر مصرف انرژي و حرارت توليدي در تراشه‌ها را افزايش مي‌دهد.

در همين حال، شركت "اي ام دي" به عنوان دومين توليدكننده
پردازنده‌هاي رايانه‌هاي شخصي و مهمترين رقيب "اينتل"، تلاش كرد به جاي افزودن سرعت و فركانس پردازنده‌هاي خود، كارايي آنها را بالا ببرد كه در اين امر كاملا موفق عمل كرد و اغلب محصولات جديد "اي ام دي" از جديدترين محصولات "اينتل" كارايي بيشتري دارند.

به نظر مي‌رسد معماري جديد "اينتل"، تلفيقي از معماري تراشه‌هاي "پنتيوم ‪ "۳‬كه "اينتل" آن را در سال ‪ ۱۹۹۹‬معرفي كرده بود و معماري پردازنده‌هاي "پنتيوم ام" كه "اينتل" به تازگي آن را براي استفاده در لپ‌تاپها معرفي كرده، باشد.

پردازنده‌هاي "پنتيوم ام" همانند پردازنده‌هاي جديد شركت "اي ام دي" داراي سرعت محاسباتي كمتر از سرعت محاسباتي آخرين مدلهاي "پنتيوم ‪"۴‬ هستند(‪ ۳/۸‬گيگاهرتز) اما از كارايي بالاتري برخوردارند.

برخي كارشناسان عقيده دارند ظهور پردازنده‌هاي جديد "اينتل" در حدود ‪ ۱۸‬ماه ديگر، بار ديگر اين شركت را به روزهاي اوج خود بازخواهد گرداند.
---------------
منبع : ایرنا