PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : احتمال بيكار شدن پنج هزار فعال حوزه IT



Spy
13-08-2005, 22:11
از صبح امروز بيش از يکصد نفر از مسئولان «ISP»هاي مستقر در استان تهران در اعتراض به تلاش يک معاون وزير براي جمع‌آوري اِين «ISP»ها و واگذاري امور اينترنتي به يک شرکت وابسته در مقابل اين وزارتخانه به تجمع دست زدند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، صبح امروز، تعدادي از اين مسئولان که متصدي شرکت‌هاي متوسط و کوچک ارتباط اينترنتي هستند، در اقدام تبعيض آميز وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دست به تحصن در مقابل مجلس و ساختمان مرکزي اين وزارتخانه زده‌اند.

يکي از نمايندگان تجمع‌کنندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «بازتاب» اظهار داشت: دو ماه است، به دنبال شايعاتي مبني بر اين‌که اين وزارتخانه، درصدد جمع‌آوري شرکت‌هاي متوسط و کوچک بوده و در نظر دارد، همه اين امور را به طور انحصاري در اختيار يک يا دو شرکت وابسته واگذار كند، اقدام به پيگيري موضوع كرده‌ايم، ولي درست تا همين امروز‌ که چند روزي از حضور مسئولان مربوطه در وزارتخانه متبوع باقي نمانده است، هيچ واکنشي از سوي ايشان ملموس نشد.

وي مي‌گويد: يکي ازمعاونان وزارت ارتباطات به ما گفته است که شما هر تلاشي بکنيد، بي‌ثمر خواهد بود و من کار خودم را خواهم کرد.
وي ادامه داد: اين فرد به دنبال تصويب يک مصوبه در وزارتخانه خود است که تنها شرکت‌هايي که قادر به تامين ضمانتنامه يک ميليارد توماني باشند، بتوانند به فعاليت خود ادامه دهندکه اين موضوع، منجر به تعطيلي بيش از هشتاد «ISP» در سطح تهران و کرج خواهد شد و با تعطيلي اين شرکت‌هاي کوچک، به طور مستقيم، پنج‌هزار نيرو شامل مهندسان کامپيوتر، مشاغل خود را از دست خواهند داد.
نماينده متحصنين مي‌گويد: اين آقاي معاون مي‌گويد، دولت آينده، دولت بسته‌اي خواهد بود و چون بايد اين کار انجام شود، من طرح خود را عملي خواهم کرد تا دولت آينده نيز در مقابل يک عمل انجام شده قرار گيرد.

خبرهاي رسيده از اصفهان و شيراز نيز حکايت از آن دارد که «ISP»هاي مستقر در اين استان‌ها نيز تجمع‌هاي مشابهي را از صبح امروز، در مقابل شرکت مخابرات استان اصفهان و استانداري شيراز داده‌اند.

يك عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «بازتاب» در همين خصوص گفت: موضوع اعتراض نمايندگان «ISP»ها، فردا در جلسه کميسيون امنيت داخلي مجلس، با حضور دو معاون مربوطه وزرات فناوري و سه نماينده از اين «ISP»ها، برگزار خواهد شد و نتايج آن به رئيس‌جمهور و رئيس مجلس منعکس خواهدشد.


+++ بازتاب