PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : AjaxDaddy یک میز‌کار کوچک برای Ajax دوستان



Jalal
08-06-2007, 09:59
مطمئنا تا کنون درباره تکنیک Ajax ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) که در طراحی صفحات وب به کار برده مشود، شنیده اید. اين فناوري باعث مي‌شود برنامه‌‌هاي كاربردي تحت وب رفتاري همانند نرم‌افزار‌هاي نصب شده روي كامپيو‌تر از خود نشان دهند. ‌در حقیقت به کمک آن می‌توان اینترفیس یک برنامه تحت وب را طوری ساخت که وقتی کاربر روی دکمه یا لینکی کلیک می‌کند، کلیه عملیات ارسال اطلاعات و دریافت نتایج در پشت صفحه انجام می‌شود و فقط آن قسمت از اینترفیس که قرار آست اطلاعات جدیدی را به نمایش درآورد تغییر کند بدون اینکه تمام صفحه از نو بارگذاری شود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وب سایت AjaxDaddy یکی از هزارها سایتی است که اینروز ها در زمینه گسترش این تکینک فعالیت می کنند ولی به نظرم جذابیت هایش به آن ارزش یک معرفی میدهد. در AjaxDaddy تعدادی از مهعمترین و پرکاربرد ترین نمونه های این تکنیک به صورت مثال هایی همراه با Demo آن ها به نمایش گذاشته شده است. به این ترتیب کاربر به آسانی می تواند نمونه کد ها را دستکاری کرده، آن ها را کاملا شخصی کرده و در همان لحضه نتیجه کار را مشاهد کند. فکر میکنم جذابیت سایت به حدی هست که بتوانم پیشنهاد کنم حتما نگاهی به آن بیاندازید، اگر هیچ گونه آشنایی قبلی با این تکنیک را هم نداشته باشید می تواند برایتان جداب باشد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

می‌‌توان گفت پديد آورنده اصلي اين تكنولوژي مايكروسافت بوده كه بحث آن را با Remote Scripting در حدود سال ۹۷ آغاز كرده بود. ولی برای اولین بار فردی به نام jesse jams Garret (برنامه نویس شرکت Adaptive Path ) در مقاله ای از لغت AJAX استفاده کرد و از آن به بعد این واژه به اسم او ثبت شد. Ajax؛ سرواژهٔ «Asynchronous JavaScript And XML»، مجموعه‌ای از استانداردهای وب و زبان‌های پردازه‌نویسی (Scripting) است که به کمک آن می‌توان برنامه‌هایی مبتنی بر وب تولید کرد که به آسانی با کاربران تعامل داشته باشند. با استفاده از این روش‌ها و استانداردها و با کمک انتقال تکه‌های کوچک داده و اطلاعات از رایانهٔ Server، صفحات وب از حالت منفعل خارج می‌شوند و واکنش‌هایی مناسب با رویدادها انجام می‌دهند. البته برنامه نویسان معتقدند Ajax جای بسیاری برای کار دارد و در سیستم عامل های تحت وب ( با گسترش اینترنت باند پهن) نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
در این زمینه کتاب های و جزوات زیادی منتشر شده است، پیشنهاد میکنم اگر علاقمند هستید دو کتاب الکترونیکی All About Ajax و Foundation Of Ajax را که توسط پایگاه تخصصی نرم‌افزار ایران ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]*******************/) و به زبان فارسی تهیه شده را دریافت کنید.

[+مشاهده: AjaxDaddy.com ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])]
[+دریافت: Foundation Of Ajax ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]*******************/download/Foundation_Of_Ajax.zip) ]
[+دریافت: All About Ajax ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) ]