Mohammad
09-08-2005, 16:11
سود شركت گوگل،به عنوان پيشتاز جست و جوي آنلاين،در سه ماهه مالي دوم سال جاري چهار برابر شد و به غافلگير كردن خوشبين ترين افراد ادامه داد،اما به نظر مي رسد كه رشد بيگانه وار سهام گوگل به تدريج كسب شده باشد.گزارش ها حاكي است كه ميزان درامدهاي اين شركت در سه ماهه منتهي به ژوئن 8/342 ميليون دلار بوده.اين مبلغ با سود خالص 1/79 ميليون دلاري در مدت مشابه سال قبل، قابل مقايسه است.
درامدها اين مدت در مجموع به 38/1 ميليارد دلار مي رسد كه تقريبا دو برابر 2/700 ميليارد دلار در سال قبل است.بعد از كسر كميسيون هايي كه گوگل به ساير وب سايت ها به خاطر تبليغ پرداخته است، به رقم 890 ميليون دلار مي رسيم كه پيش بيني 842 ميليون دلاري كارشناسان وال استريت را هم پشت سر مي گذارد.
اين ارقام بعد از بسته شدن بازار سهام در پنجشنبه اعلام شده است.در همان روز سهام گوگل در بازار بورس نزدك از قيمت 94/313 دلار به 80/317 رسيد.اگرچه رشد قيمت سهام و درآمدهاي گوگل با سرعت ادامه دارد،اما به چشمگيري سه ماهه هاي اخير نبوده است.اين مسئله اغلب در مورد شركت هاي بسيار بزرگ رخ مي دهد و پيش بيني را مشكل مي كند،براي مثال،در سه ماهه اول سال جاري درامدهاي گوگل،پيشرفتي شش برابر را نشان مي داد.اين قضيه جنبه ديگري هم دارد كه ممكن است سهامداران را كمي ناراحت كند،سود سهام گوگل در سه ماهه دوم،رشد 10 درصدي را نسبت به سه ماهه قبل نشان مي دهد،در حالي كه رشد سود سهام بعد از سهامي عام شده شركت بين 15 و 28 درصد بوده است.
ولي به طور كلي، شركت هاي اينترنتي در سه ماهه دوم،از لحاظ مالي دچار كاهش ناچيزي مي شوند، منظور شركت هايي نظير گوگل است كه با ترافيك شديدي مواجه هستند. دليل آن هم دوري كردن مردم از كامپيوترهايشان به خاطر گرم تر شدن هوا و طولاني شدن روزهاست.
تحليلگران صنعت بر اين باورند كه پويايي يكي از دلايلي است كه باعث شد تا شركت اينترنتي پيشاهنگ ديگر – يعني ياهو- با پيش بيني هاي آن ها جور در بيايد. فرايندي كه باعث شد سهام آن در اوايل هفته گذشته سقوط كند. در كنفرانسي كه با حضور تحليلگران برگزار شد، جرج ري يس گفت: “ پيش بيني مي كنم كه ادامه روند رشد شركت در سه ماهه سوم مشكل باشد، نه فقط به خاطر اين كه مردم وقت كمتري را پاي كامپيوترهايشان صرف مي كنند.“ گوگل اعتقاد دارد كه افزايش قيمت سه ماهه سوم سال 2004 به پوشش خبري شديد رسانه ها نسبت به سهامي عام اعلام شدن اين شركت بر مي گردد. اين تبليغات، ترافيك شديدتري را هم متوجه وب سايت گوگل كرد كه منجر به درآمد بيشتري از تبليغات شد، اين تبليغات در كنار نتايج حاصل از جست و جو به نمايش در مي آيد.
علاوه بر اخطاري كه مديريت گوگل نسبت به سه ماهه مالي آتي خود دادند، با سرسختي ابزار داشتند،” ما نسبت به نتايجي كه گرفته ايم، بسيار مغروريم . كسب و كار در گوگل، رونق خوبي دارد! ” آمار و ارقام نشان مي دهد كه بازار توافقي گوگل در طي 7 سال ، درآمدي حدود 90 ميليارد دلار داشته است و صدها كارمند از ميان 4183 پرسنل اين شركت را ميليونر كرده است. بزرگترين مزيت فعلي گوگل، محبوب ماندن موتور جست و جوي آن در برابر رقيب ديرينه اش،ياهو است. اين عامل بسيار مهم است، چون هر جست و جويي كه در گوگل يا يكي از شركاي تجاري اش انجام مي شود، اين شانس را به شركت مي دهد كه بر روي تبليغاتش يك “ كليك” صورت بگيرد.
در سه ماهه دوم سال جاري و در ايالت متحده، بيش از 6 ميليارد جست و جوي كاربران اينترنت به وسيله گوگل صورت گرفته است، اين رقم تقريبا دو برابر 8/2 ميليارد جستجويي است كه توسط ياهو صورت گرفته است. بسياري از تحليلگران اعتقاد دارند كه فناوري گوگل نقش بهتري را در ارائه تبليغات به وبگردان ايفا مي كند، عامل ديگري كه به نظر مي رسد باعث رشد درامدهاي گوگل نسبت به ياهو خواهد بود. از طرف ديگر، گوگل هنوز ساير منابع درآمد خود را رو نكرده است، مثل خدمات پرداخت پول كه البته از آسيب پذيري بيشتري نسبت به تبليغات برخوردار است.
منبع: هفته نامه عصر ارتباط
درامدها اين مدت در مجموع به 38/1 ميليارد دلار مي رسد كه تقريبا دو برابر 2/700 ميليارد دلار در سال قبل است.بعد از كسر كميسيون هايي كه گوگل به ساير وب سايت ها به خاطر تبليغ پرداخته است، به رقم 890 ميليون دلار مي رسيم كه پيش بيني 842 ميليون دلاري كارشناسان وال استريت را هم پشت سر مي گذارد.
اين ارقام بعد از بسته شدن بازار سهام در پنجشنبه اعلام شده است.در همان روز سهام گوگل در بازار بورس نزدك از قيمت 94/313 دلار به 80/317 رسيد.اگرچه رشد قيمت سهام و درآمدهاي گوگل با سرعت ادامه دارد،اما به چشمگيري سه ماهه هاي اخير نبوده است.اين مسئله اغلب در مورد شركت هاي بسيار بزرگ رخ مي دهد و پيش بيني را مشكل مي كند،براي مثال،در سه ماهه اول سال جاري درامدهاي گوگل،پيشرفتي شش برابر را نشان مي داد.اين قضيه جنبه ديگري هم دارد كه ممكن است سهامداران را كمي ناراحت كند،سود سهام گوگل در سه ماهه دوم،رشد 10 درصدي را نسبت به سه ماهه قبل نشان مي دهد،در حالي كه رشد سود سهام بعد از سهامي عام شده شركت بين 15 و 28 درصد بوده است.
ولي به طور كلي، شركت هاي اينترنتي در سه ماهه دوم،از لحاظ مالي دچار كاهش ناچيزي مي شوند، منظور شركت هايي نظير گوگل است كه با ترافيك شديدي مواجه هستند. دليل آن هم دوري كردن مردم از كامپيوترهايشان به خاطر گرم تر شدن هوا و طولاني شدن روزهاست.
تحليلگران صنعت بر اين باورند كه پويايي يكي از دلايلي است كه باعث شد تا شركت اينترنتي پيشاهنگ ديگر – يعني ياهو- با پيش بيني هاي آن ها جور در بيايد. فرايندي كه باعث شد سهام آن در اوايل هفته گذشته سقوط كند. در كنفرانسي كه با حضور تحليلگران برگزار شد، جرج ري يس گفت: “ پيش بيني مي كنم كه ادامه روند رشد شركت در سه ماهه سوم مشكل باشد، نه فقط به خاطر اين كه مردم وقت كمتري را پاي كامپيوترهايشان صرف مي كنند.“ گوگل اعتقاد دارد كه افزايش قيمت سه ماهه سوم سال 2004 به پوشش خبري شديد رسانه ها نسبت به سهامي عام اعلام شدن اين شركت بر مي گردد. اين تبليغات، ترافيك شديدتري را هم متوجه وب سايت گوگل كرد كه منجر به درآمد بيشتري از تبليغات شد، اين تبليغات در كنار نتايج حاصل از جست و جو به نمايش در مي آيد.
علاوه بر اخطاري كه مديريت گوگل نسبت به سه ماهه مالي آتي خود دادند، با سرسختي ابزار داشتند،” ما نسبت به نتايجي كه گرفته ايم، بسيار مغروريم . كسب و كار در گوگل، رونق خوبي دارد! ” آمار و ارقام نشان مي دهد كه بازار توافقي گوگل در طي 7 سال ، درآمدي حدود 90 ميليارد دلار داشته است و صدها كارمند از ميان 4183 پرسنل اين شركت را ميليونر كرده است. بزرگترين مزيت فعلي گوگل، محبوب ماندن موتور جست و جوي آن در برابر رقيب ديرينه اش،ياهو است. اين عامل بسيار مهم است، چون هر جست و جويي كه در گوگل يا يكي از شركاي تجاري اش انجام مي شود، اين شانس را به شركت مي دهد كه بر روي تبليغاتش يك “ كليك” صورت بگيرد.
در سه ماهه دوم سال جاري و در ايالت متحده، بيش از 6 ميليارد جست و جوي كاربران اينترنت به وسيله گوگل صورت گرفته است، اين رقم تقريبا دو برابر 8/2 ميليارد جستجويي است كه توسط ياهو صورت گرفته است. بسياري از تحليلگران اعتقاد دارند كه فناوري گوگل نقش بهتري را در ارائه تبليغات به وبگردان ايفا مي كند، عامل ديگري كه به نظر مي رسد باعث رشد درامدهاي گوگل نسبت به ياهو خواهد بود. از طرف ديگر، گوگل هنوز ساير منابع درآمد خود را رو نكرده است، مثل خدمات پرداخت پول كه البته از آسيب پذيري بيشتري نسبت به تبليغات برخوردار است.
منبع: هفته نامه عصر ارتباط