PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یاهو ابزار جستجوی صوتیش را منتشر کرد



Saeed_TnT
06-08-2005, 15:51
یاهو ظاهرا بازار جدیدی را کشف کرده است و کاملا مصمم است تا قبل از هر کسی بر آن سلطه پیدا کند٬ ظرف روزهای گذشته این کمپانی اعلام نمود شبکه ی تبلیغاتی جدیدی را راه اندازی کرده است که هدف اصلی ش تبلیغات بر روی وبلاگهاست٬ به نظر می رسد یاهو قصد دارد کلیه سرویسهایی که در توانش می باشد و مرتبط با وبلاگ و وبلاگنویسان است را بسط و توسعه دهد. به عنوان نمونه یاهو امروز سرویس جستجوی صوتیش را نیز راه اندازی کرد که می تواند شما را در جستجوی پادکستها یاری نماید. بر طبق گزارش نیویورک تایمز٬ یاهو بیش از ۵۰ میلیون موسیقی و فایل صوتی دیگر را در این سرویس جستجوی جدید فهرست کرده است.

این سرویس همچنین این توانایی را دارد تا لینکهایی مرتبط به سایتهایی که کاربران میتوانند با پرداخت مبلغ اندکی از آنها موسیقی دانلود کنند ارائه نماید. اکثر سایتهای بزرگ و مطرح دانلود موسیقی موافقت کرده اند تا لسیت فایلهای موسیقی موجودشان را در ختیار یاهو بگذارند و در ازای هر فایل موسیقی که از این طریق به فروش برود درصدی را به یاهو پرداخت کنند. سرویس فعلی فاقد هر گونه تبلیغات میباشد اما آقای Horowitz میگوید تبلیغات ممکن است بعدا به این سرویس افزوده شود.

شما میتوانید فایلهای موسیقی٬ پادکستها٬ و فایلهای صوتی مورد نظرتان را بر اساس نام ترانه٬ نام هنرمند٬ یا آلبوم مربوطه ی آن و در فرمتهایی مانند RAM, MP3, MIDI, WMA و AAC و همچنین حجم زمانی فایل ( کمتر یا بیشتر از یک دقیقه) و بر اساس سرویسهای صوتی تحت وب یا سرویسهای صوتی تنها و چندیدن مورد بسیار جالب دیگر جستجو نمایید. نتایج مرتبط به جستجوی پادکستها شامل لینکی به محتوای RSS مربوطه ی آن نیز میباشد.

به نظر میرسد یاهو این ابزار جدیدش را با موتور جستجوی موسیقی اش که دارای یک پلاگین ویژه جهت پادکستهاست ادغام نماید بنابراین مشترکانی که به یاهو برای استفاده از این سرویسها پول پرداخت می کنند می توانند بسیار ساده تر به پادکستها دسترسی داشته باشند.

منبع خبر: X Party