satttanism
09-05-2007, 23:53
كودكان ايراني از والدين و آموزگاران خود در استفاده از فناوري اطلاعات فراتر رفته و بر آنها پيشي گرفتهاند.
"مريم مختاري"، دبير الكترونيك هنرستان علامه جعفري روز چهارشنبه در همايش ITدر آموزش الكترونيك با بيان اين مطلب گفت: كودكان با مهارت فراوان بازيهاي پيچيده رايانهاي را انجام ميدهند، اغلب كودكان ايراني در شنيدن آهنگ با كامپيوتر، جستجو براي عكس، فيلم، اطلاعات، گپ اينترنتي ، رايت كردن سيدي، نصب كردن برنامه، ميكس كردن و بسياري امور مربوط به كامپيوتر را با مهارت انجام دهند.
وي بيان داشت: آموزگاران نيز به دليل آموزش ضمن خدمت ICDLتوانايي انجام اين كار را دارند، اما به دليل كاربردي نكردن آن به كندي قادر به انجام امور مربوط به رايانه هستند.
مختاري افزود: والدين ايراني اغلب هيچگونه آشنايي با رايانه ندارند و فرزندان آنها به اينترنت متصل ميشوند درحالي كه آنها نميدانند فرزندان چه ميكنند، در صورتي كه هدايت فرزندان ضروري است.
دبير الكترونيك هنرستان علامه جعفري تصريح كرد: مسوولان وزارت آموزش و پرورش نميتوانند محتواي الكترونيكي مناسبي را تدوين كنند زيرا اين آموزگار است كه با دانش آموز سروكار دارد و آنها ميتوانند بهترين محتواهاي كاربردي را براي دانش آموز تهيه كنند.
مختاري در خصوص علاقهمند كردن دانش آموزان به استفاده از فناوري اطلاعات گفت: بايد نرم افزارهاي تخصصي و آموزشي در اختيار دانشآموزان گذاشته شود كه جذابيت بازي را داشته باشد تا دانش آموز بتواند در نرمافزار به كندوكار و جستجو بپردازد.
وي دليل توسعه نيافتن آموزش مجازي را در كشور كسلكننده بودن اين نوع آموزش دانست و گفت: كمتر كسي وجود دارد كه به آموزش از طريق اينترنت علاقهمند باشد تا معلم به شيوه مجازي به وي آموزش دهد.
اين آموزگار تاكيد كرد: برخورد حضوري معلم و دانشآموزش ضروري است و اين شيوه هيچ گاه از بين نخواهد رفت.
irna.com
"مريم مختاري"، دبير الكترونيك هنرستان علامه جعفري روز چهارشنبه در همايش ITدر آموزش الكترونيك با بيان اين مطلب گفت: كودكان با مهارت فراوان بازيهاي پيچيده رايانهاي را انجام ميدهند، اغلب كودكان ايراني در شنيدن آهنگ با كامپيوتر، جستجو براي عكس، فيلم، اطلاعات، گپ اينترنتي ، رايت كردن سيدي، نصب كردن برنامه، ميكس كردن و بسياري امور مربوط به كامپيوتر را با مهارت انجام دهند.
وي بيان داشت: آموزگاران نيز به دليل آموزش ضمن خدمت ICDLتوانايي انجام اين كار را دارند، اما به دليل كاربردي نكردن آن به كندي قادر به انجام امور مربوط به رايانه هستند.
مختاري افزود: والدين ايراني اغلب هيچگونه آشنايي با رايانه ندارند و فرزندان آنها به اينترنت متصل ميشوند درحالي كه آنها نميدانند فرزندان چه ميكنند، در صورتي كه هدايت فرزندان ضروري است.
دبير الكترونيك هنرستان علامه جعفري تصريح كرد: مسوولان وزارت آموزش و پرورش نميتوانند محتواي الكترونيكي مناسبي را تدوين كنند زيرا اين آموزگار است كه با دانش آموز سروكار دارد و آنها ميتوانند بهترين محتواهاي كاربردي را براي دانش آموز تهيه كنند.
مختاري در خصوص علاقهمند كردن دانش آموزان به استفاده از فناوري اطلاعات گفت: بايد نرم افزارهاي تخصصي و آموزشي در اختيار دانشآموزان گذاشته شود كه جذابيت بازي را داشته باشد تا دانش آموز بتواند در نرمافزار به كندوكار و جستجو بپردازد.
وي دليل توسعه نيافتن آموزش مجازي را در كشور كسلكننده بودن اين نوع آموزش دانست و گفت: كمتر كسي وجود دارد كه به آموزش از طريق اينترنت علاقهمند باشد تا معلم به شيوه مجازي به وي آموزش دهد.
اين آموزگار تاكيد كرد: برخورد حضوري معلم و دانشآموزش ضروري است و اين شيوه هيچ گاه از بين نخواهد رفت.
irna.com