PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تعداد دامنه های Iran. و IR. از مرز 55 هزار گذشت



satttanism
02-05-2007, 14:56
مسوول ثبت دامنه‌های دات‌آی‌آر (‪ (.ir‬در مركز تحقیقات فیزیك نظری و ریاضیات گفت: "تاكنون حدود ‪ ۵۵‬هزار دامنه دات ایران (‪ (.iran‬و دات‌آی‌آر (‪ (.ir‬ثبت شده است."

سیاوش میرشهشهانی افزود، از این تعداد، ‪ ۲‬هزار و ‪ ۳۰‬دامنه "دات‌ایران" بوده و مابقی "دات‌آی‌آر" است. به گفته ی او استقبال از دامنه "دات‌ایران" همچنان كم است دلیل آن نیز این است كه مردم با دامنه‌های فارسی مشكل دارند چون صفحه كلید رایانه انگلیسی است و كاربران با حروف لاتین راحتتر كار می‌كنند.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند به آخر دامنه "‪ ".ir" ،".iran‬اضافه كنند تا مشكلات ناشی از راه‌اندازی دامنه "‪ ".iran‬و تغییر صفحه كلید كامپیوتر از لاتین به فارسی را نداشته باشند.

شهشهانی با بیان اینكه ثبت رسمی دامنه‌های ‪ .iran‬از مهر ‪ ۸۴‬آغاز شده است، ادامه داد: استفاده از دامنه‌های فارسی منافعی دارد به عنوان مثال در زبان فارسی استانداردی برای برگرداندن یك نام فارسی به لاتین وجود ندارد اما استفاده از دامنه فارسی می‌تواند این مشكل را رفع كند.

منبع خبر: آی تی ایران

J A V I D
02-05-2007, 15:04
اينا هم خوب جوك مي گن هفتاد درصد دامنه هاي ir‌ كه تا امروز ثبت شده اسم هاي كليدي بوده كه توسط ريسيلرها ثبت شده و به قيمت هاي فضايي به فروش گذاشته شده و چون قيمت بالايي دارن كسي نمي خره و رو دستتشون باد كرده و در حال حاضر اسم هاي مطرح با پسوند .ir عملا هيچ مطلب مفيدي تو سايتشون نيست . اين اين تعداد ثبت بشه يه ميليون به چه درد مي خوره با اين وضعيت .

موفق و پيروز باشيد

جاويد