PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : هشت سؤال رايج در مورد ويندوز ويستا



seyed1385
20-04-2007, 01:33
ترفندهايي براي حرفه‌اي‌ها در ويندوزاكس‌پي


10- كم كردن كارها و اتفاقاتي كه در پشت پرده صورت مي‌گيرد، مي‌تواند اثر مثبتي برافزايش كارايي‌ پي‌سي داشته باشد.
نكته‌اي كه در اين‌جا بايد به آن اشاره كرد اين است كه تمام آنچه روي صفحه مانيتور مي‌بينيد، تمام آن چيزي نيست كه ويندوز درگير پردازش آن است. به عبارت ديگر، بسياري از كارها و عمليات در پشت پرده اتفاق مي‌افتند كه غالباً از ديد و حتي احساس شما مخفي مي‌مانند.

نكته ديگر آن‌كه، تمام اين اتفاقاتي كه در پشت پرده صورت مي‌پذيرد، الزاماً مفيد و مثبت نيستند و بسياري از آن‌ها بيهوده از امكانات سخت‌افزاري كامپيوتر استفاده مي‌كنند و سرعت آن را پايين مي‌آورند. بنابراين اگر بتوانيم از حجم عمليات پشت پرده‌اي كه انجام‌ گرفتن آن‌ها هيچ سودي براي ما ندارد بكاهيم، در واقع به افزايش سرعت و كارايي كامپيوتر كمك كرده‌ايم. براي اين كار مراحل زير را دنبال كنيد.


Zero Assumption Recovery مي‌تواند در بازيابي اطلاعات ازدست رفته به كمكتان بيابيد.

Ÿ‌ از منوي Start، گزينه ‌Run را انتخاب كنيد. در آن تايپ كنيد: Services.msc و بعد روي ‌OK كليك كنيد. با اين كار، برنامه ‌Services اجرا مي‌شود. روي زبانه ‌Extended كليك كنيد.

در پايين اين پنجره مي‌توانيد فهرست تمام سرويس‌هايي كه اكس‌پي در پشت پرده مشغول پردازش آن‌هاست را ببينيد. درمورد هر كدام از آن‌ها، ويندوز شرح دقيق تمام جزئيات را آورده است.

حتي مي‌توانيد به راحتي ستون ‌Description را بكشيد تا متون بيشتري را ببينيد. البته با كليك روي هركدام، مي‌توانيد توضيحات كامل آن‌را در بخش سمت چپ مشاهده نماييد.

- اگر روي هر كدام از آن‌ها دوباره كليك كنيد، پنجره‌اي باز خواهد شد كه در آن چندين نوع تنظيمات و اختيارات را مشاهده مي‌كنيد.

در بخش Startup Type، مي‌توانيد موارد را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه همواره آماده به كار باشند. در اين صورت هرگاه به آن‌ها نياز باشد، از آن‌جايي كه به‌طور خودكار اجرا شده‌اند، ويندوز به راحتي به آن‌ها دسترسي خواهد داشت.


هشت سؤال رايج در مورد ويندوز ويستاواكس‌پي را به ويستا تبديل كنيد وآموزش ترفندهای ریجستری و ویندوز6 وترفندهايي براي حرفه‌اي‌ها در ويندوزاكس‌پي و... ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])