PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رمعاون وزيراقتصاد: تحقق بانكداري الكترونيك جدي‌ترين تحول در سال ‪ ۸۵‬بود



Mohsen khan
03-04-2007, 18:41
معاون امور بانكي، بيمه و شركتهاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي، "تحقق بانكداري الكترونيكي" را جدي‌ترين تحول در نظام بانكي كشور طي سال ‪ ۱۳۸۵‬دانست.

"حميد پورمحمدي"روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت:
در سال گذشته، نظام بانكي كشور با همكاري وسيع با بانك مركزي، وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات شتابي جدي به سمت فناوري اطلاعات و ارتباطات داشت.

وي افزود: در شوراي نمايندگان بانكها، بانك مركزي، وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي و ارتباطات در دو هفته يك بار تشكيل مي‌دادند، تحولات نظام بانكداري الكترونيك در كشور به طور دقيق ترسيم مي‌شد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي خاطرنشان كرد: اهداف هر بانك در تحقق بانكداري الكترونيك در دوره‌هاي كوتاه، ميان و بلندمدت مشخص شده است و اكنون به طور قطع مي‌توان گفت در پايان سال ‪ ۸۵‬كه برنامه كوتاه‌مدت ما به پايان مي‌رسد، به اهداف مورد نظر دست يافته‌ايم.

پورمحمدي، زمينه‌هاي فني، ارتباطات هوايي و زميني، فراهم شدن زيرساخت ها، برنامه‌ريزي براي توسعه شبكه كارت، پايانه‌هاي فروش و خودپردازها، آموزش بانكداري الكترونيك و فرهنگ‌سازي را از جمله اين اهداف عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: اين شتاب بايد طي دو سال آينده سرعتي مضاعف داشته باشد.

معاون وزير اقتصاد، تلاش و برنامه‌ريزي براي تشكيل نهادها و ابزارهاي پولي جديد را تحولي ديگر در حوزه بانكي ايران در سال ‪ ۸۵‬ذكر كرد.

وي گفت: علاوه بر اين، نگرش بانكها در سال گذشته از بنگاههاي بزرگ به سمت بنگاههاي خرد براي تحقق عدالت تغيير كرد.