PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : At&t آمریکا بدنبال اپراتوری سوم تلفن همراه ایران است



masoudboy
02-04-2007, 19:34
شرکت مخابراتی آمریکایی AT&T اعلام کرد که مایل به ورود به بازار تلفن همراه ایران است.

به گزارش ایستنا ازAT&T Global آقای Dave Dorman –مدیرعامل شرکت مخابراتی AT&T- در بخشی از یک کنفرانس خبری که با هدف اعلام راهبردهای دوسالانه AT&T در محل ساختمان مرکزی این شرکت در شهر San Antonio ایالت تگزاس برگزار شده بود، گفت: "ایران یک کشور فوق العاده جوان است و به همان نسبت بازار عرضه خدمات تلفن همراه در این کشور به شدت پر استعداد میباشد، از همین رو AT&T مایل است چه به صورت اپراتور تلفن همراه و چه به صورت یک شریک تجاری و فنی وارد این بازار شود، چیزی شبیه به کاری که MTN تحت عنوان اپراتور دوم تلفن همراه تلاش دارد بخشی از سهم بازار این کشور را از آن خود کند".

به گزارش ایستنا از وبسایت رسمی شرکت مخابراتی AT&T این شرکت در رتبه بندی سال 2005 شرکت های جهان توسط مجله فورچون در سکوی هجده ام قرار داده شده و همچنین دارایی های این شرکت بیش از 117 بیلیون دلار تخمین زده شده است. این شرکت در حال حاضر به61 میلیون مشترک خدمات مخابراتی بیسیم عرضه میکند.

مدیرعامل AT&T در این کنفرانس اشاره ای به تحریم ها و محدودیت های چندین ساله ای که دولت ایالات متحده برای شرکت های این کشور در خصوص معامله و سرمایه گذاری در ایران وضع نموده نکرد. این در حالی است که درست یک روز قبل از برگزاری این نشست خبری، فوتوما نلكو –مدیرعامل شرکت MTN آفریقای جنوبی و مالک 49 درصد از سهام اپراتور دوم تلفن همراه ایران- با ابراز نگرانی از تحریم های جدید سازمان ملل برای ایران گفته بود: "ما نگران آخرين تحولات ايران هستيم".

مدیرعامل غول مخابراتی آمریکایی AT&T در حالی از تمایل شرکتش برای ورود به بازار ایران سخن میگوید که در طی این سالها اپراتور اول تلفن همراه ایران به سبب عدم همکاری بانک های آمریکایی قادر به برقراری سرویس رومینگ بین الملل با اپراتورهای تلفن همراه ایالات متحده بخصوص آمریکا نشده بود. البته پس از راه اندازی سرویس رومینگ بین الملل ایرانسل با 177 اپراتور مشخص شد که ایرانسل با سه اپراتور مطرح این کشور یعنی (Cingular Wireless (Bellsouth, Pacbell, Genesis، AT&T و T-Mobile قرارداد رومینگ دارد و به این ترتیب یخ روابط بین اپراتوری این دو کشور شکسته شد.

به گفته دکتر محمد سلیمانی –وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات- مناقصه انتخاب اپراتور سوم تلفن همراه ایران نیمه دوم سال جاری برگزار میشود. همچنین چندی پیش معاون اول رييس جمهور ضوابط برگزاري مناقصه‌ اپراتور سوم تلفن همراه را براي اجرا ابلاغ كرده بود.بر اساس اين ابلاغيه كه بنا به پيشنهاد وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات به تاييد دولت رسيد و سوم بهمن ماه براي اجرا ابلاغ شد، برگزاري مناقصه‌ي اپراتور سوم تلفن همراه با رعايت سه موضوع مجاز است و استفاده از نسل سوم تلفن سيار در اين شبكه از جمله شروط برگزاري مناقصه طبق اين مصوبه مي‌باشد. بر اساس اين ابلاغیه سرمايه‌گذاري خارجي بايستي با مشاركت سرمايه‌گذاران داخلي انجام شود به طوري كه ضمن هماهنگي مسايل ايمني و امنيتي، سرمايه‌گذاري خارجي پروژه حداكثر چهل و نه درصد بوده و مديريت فني با شريك داخلي باشد و بر اساس بند سوم موافقت‌نامه دولت، همچنين شبكه مي‌تواند به‌صورت منطقه‌يي و به چند اپراتور مستقل واگذار شود.

Apachi
02-04-2007, 21:11
خلی جالبه اگر همچین اتفاقی بی افته اون موقع میشه دور IR-TCI یه خط قرمز کشید ... [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شاید بعدش هم مک دونالد باز کنن ... [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

masoudboy
02-04-2007, 21:35
اگر چنین اتفاقی بیفته کل اپراتورهای دیگه (ارتباطات سیار-ایرانسل-تالیا) ورشکست خواهند شد . این اپراتور یک غول مخابراتی در جهان محسوب میشه . خدا کنه در مناقصه برنده بشه و مواردی مثل تحریم هم گریبان گرش نشه تا لذت تلفن همراه واقعی را در ایران برای اولین بار داشته باشیم .

Apachi
02-04-2007, 21:49
اگر چنین اتفاقی بیفته کل اپراتورهای دیگه (ارتباطات سیار-ایرانسل-تالیا) ورشکست خواهند شد . این اپراتور یک غول مخابراتی در جهان محسوب میشه . خدا کنه در مناقصه برنده بشه و مواردی مثل تحریم هم گریبان گرش نشه تا لذت تلفن همراه واقعی را در ایران برای اولین بار داشته باشیم .
مشکل ما هم همین تحریم هاست وگرنه شرکت هایی Vodafone,AOL و ... قول های مخابراتی هستند و در همه کشور ها فعالیت دار البت به غیر از ایران وگرنه IR-TCI هنوز مبتنی بر شبکه ای که متعلق به ده سال پیشه نبود.:2:

J A V I D
02-04-2007, 22:01
من فکر می کنم ایران فقط به دنبال اپراتور سوم تلفن همراه تو ایران نباشه .... بیشتر به فکر کل ایرانه !!!

ShahabSAMSUNG
02-04-2007, 23:46
جالبه. لابد بعدش هم vodaphone و O2 و +E و غیره وارد میشن. البته هر کدومشون هم بیان، کار تمومه.
مسلماً این وسط یکی دو تایی هستن که بتونن از تحریم در برن.

ولی من هنوز هم فکر می کنم اگه ترکسل اومده بود بجای MTN اوضاع خیلی خیلی بهتر از این بود.

nima_949
02-04-2007, 23:54
اینا همش حرفه مسئولان ما فکر نکنم همچین کاری بکنن

iman_s
03-04-2007, 01:11
امیدواریم اپراتور سوم هر کی میخواد باشه ولی کارش درست باشه.حالا امریکایی باشه یا افغانی.فقط بتونه امکانات خوب و به روزی بده.

TheMohammad
03-04-2007, 10:45
برید سایت ایستنا رو ببنیید ، این دروغ سیزده بود !
در ضمن شرکت های آمریکایی به هیچ وجه با ایران معامله نمیکنند !

ShahabSAMSUNG
03-04-2007, 14:26
مسخره مون کردن :grrr:

n_yaghmaei
03-04-2007, 23:53
ولی بازم هر اپراطوری که بالا بیاد شرکت ارتباطات سیار برشکست نمیکنه چونکه هزینه مکالمه با اپراطورهای دیگه مقداری از اون به جیب شرکت ارتباطات سیار میره
من یک زمانی تالیا داشتم از یکی پرسیدم گفت از 68 تومان هزینه مکالمه تالیا 43 تومان رو شرکت ارتباطات سیار می گیره
برای همین همیشه هزینه های دیگر اپراطور ها بیشتر از ارتباطات سیاره