PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تعداد كاربران اينترنت در ايران طي يكسال گذشته 5 ميليون نفر افزايش يافت !!!!



mir@
09-02-2007, 15:00
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

وزير ارتباطات در گفتگو با فارس:

تعداد كاربران اينترنت در ايران طي يكسال گذشته 5 ميليون نفر افزايش يافت

خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از افزايش 50 درصدي ضريب نفوذ اينترنت طي يك سال گذشته در كشور خبر داد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

محمد سليماني امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: پارسال ضريب نفوذ اينترنت در كشور حدود 10 درصد بود كه امسال به بيش از 60 درصد رسيده است. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وي اظهار داشت: تعداد كاربران اينترنت نيز از 7 ميليون نفر در سال گذشته، امسال به بيش از 11 ميليون نفر افزايش يافته است. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: در صورت اتصال دانشگاه‌ها به شبكه اينترنت، تعداد كاربران اين سامانه در ايران به 20 ميليون نفر مي‌رسد.
سليماني تأكيد كرد: تاكنون 335 نقطه از مراكز دانشگاهي و پژوهشي كشور شناسايي و 244 چهار نقطه از آن به فيبر نوري مخابرات متصل شده‌اند.
وي اضافه كرد: بقيه اين مراكز حداكثر تا 3 ماه آينده به شبكه فيبر نوري متصل مي‌شوند‌.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات‌ خاطرنشان كرد: بسياري از دانشجويان هم‌اينك به علت اين كه دانشگاه‌ها قادر به خريد و يا اجاره پهناي باند براي استفاده از اينترنت نيستند، از مزاياي استفاده از اين ابراز بي‌بهره‌اند كه با اتصال آن‌ها به شبكه فيبر نوري، اين مشكل برطرف مي‌شود.
سليماني ادامه داد: در ارتباط با پهناي باند و ارتباط با خارج از كشور در يك سال اخير تحولات مناسبي در ايران انجام شده و پهناي باند به بيش از 4 برابر افزايش يافته است.
وي افزود: اين مسئله نشان مي‌دهد مردم هم با فن‌آوري اطلاعات، مسائل و علوم رايانه‌اي و ارتباطي آشنا شده‌اند و هم از منابع علمي جهان استفاده مي‌كنند كه اين نشانه رشد علمي كشور است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اذعان داشت: كشور از لحاظ ايجاد زيرساخت‌ها وضع بسيار خوبي دارد و هم‌اينك 75 هزار كيلومتر فيبرنوري در ايران اجرا شده كه يك شبكه بسيار گسترده، قابل اعتماد و با سرعت و قابلت‌هاي بالا را در بين كشورهاي منطقه به وجود آورده است.
سليماني افزود: هدف اصلي ما در زمان حاضر اين است كه دستيابي به اينترنت را در كشور آسان و كم‌هزينه كنيم و تعداد سرويس‌هاي ارايه خدمات را افزايش دهيم. آره جون عمه ات [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وي از راه‌اندازي سرويس ارايه خدمات هوشمند در برخي از استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: اين سرويس به زودي در تمام استان‌هاي كشور راه‌اندازي مي‌شود و در شروع فعاليت آن خدمت خاص به مردم، دستگاه‌هاي دولتي، خصوصي و بنگاه‌هاي اقتصادي ارايه خواهد شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: براي ارايه اينترنت پرسرعت با پهناي باند مناسب در كشور مشكلي وجود ندارد، اما هزينه‌هاي مراكز استفاده كننده اندكي افزايش مي‌يابد. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سليماني در خصوص سرعت پايين اينترنت و مشكلات كاربران آن گفت: سرعت به مسئله قيمت مرتبط است، در بخش واگذاري خطوط پرسرعت به بخش‌هاي مختلف از جمله دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي و بنگاه‌هاي اقتصادي مشكلي نداريم.
وي افزود: پايين بودن سرعت اينترنت در منازل ناشي از مسي بودن خطوط ارتباط با اينترنت است به طوري كه بر روي خطوط مسي امكان استقرار اينترنت پرسرعت وجود ندارد و براي رفع اين مشكل اينترنت بي‌سيم در برخي از استان‌ها راه‌اندازي شده است

کدام استان ها؟

parsbin
09-02-2007, 15:58
کدام استان ها؟
لابد منظورش محله رئیس جمهور بوده
همون جا که گوجه فرنگی ارزونه!