تبلیغات :
کد تخفیف دیجی کالا
افزایش ممبر کانال
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
وان ایکس بت
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
دستگاه جوجه کشی

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]



نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: پروژه ی بازسازی پژو 504 | Peugeot 504 | سلطان آفریقا | The African King

  1. #1
    Super Moderator Ezel's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,263

    پيش فرض پروژه ی بازسازی پژو 504 | Peugeot 504 | سلطان آفریقا | The African King

    " هزاران سال برای گذشتن از بیابون های داغ و پهناور و بی رحم و خاک آلود شمال آفریقا ، فقط یک وسیله وجود داشت : شتر !

    یونانی ها ، رومی ها ، بربر ها ، فینیقی ها ، وندال ها ، عرب ها ،کارتاژی ها ، عثمانی ها ، فرانسوی ها ، ایتالیایی ها و بریتانیایی ها همه از آن استفاده می کردند ، ولی در سال 1968 حاکمیت بلامنازع 4 هزارساله ی شتر به آخر رسید ؛ بدست پژوی 504 .

    خیلی ها تصور میکنن که لندرور یا جیپ بود که موتور احتراق داخلی رو به این نفوذ ناپذیرترین مناطق دنیا آورد ، ولی در واقع این [ پژوی 504 ] بود .

    بهش میگفتن : سلطان آفریقا - The African King

    چیزی که این پژوی افسانه ای رو در آفریقا عزیز کرد ، دوام و زمختیش بود ، این حوالی دائم حکایت هایی میشنویم از اینکه 504 ، یک میلیون کیلومتر راه میرفته و به جاهایی رفته که هیچ لندروری نمیتونسته بره ، بدون اینکه داغون بشه ...

    چهل سال پیش ، کلمه ی پژو به معنی استحکام و عقل و منطق بود ، ولی بعد در سال 1983 ، پژو تصمیم گرفت که دیگه ماشینای قوی و محکم نسازه ، میخواست لباس کارشو دور بندازه و اسپرت و جلف و باحال بشه .
    برا همین ، به کل تغییر جهت داد... "


    نوشته ی بالا بخشی از مستند Top Gear هست که در اون جرمی کلارکسون خودروی پژوی 504 رو مورد بررسی قرار داده با دوبله ی فارسی بسیاااااار عالی

    این پست اول مقدمه ای هست بر پروژه ی بازسازی پژو 504 من ، خودروی محبوب و خاطره انگیز که کمتر کسی هست که اسمی ازش نشنیده باشه .

    خودرویی که از سال 1968 تولید و در سال 1969 خودروی سال اروپا لقب گرفت ، در پنج کلاس سدان ، کوپه ، کابریولت و استیشن و پیکاپ با موتورهای مختلف و مشخصات فنی مختلف تولید و هنوزم در خیلی از کشورها استفاده میشه که در ایران معروف ترین اونها نوع GL که معروف به دنده گیربکسی ( غلط مصطلح ) ( دنده وسط ) و نوع L ( دنده فرمونی ) به وفور وجود داشته و هنوزم در بسیاری از شهرها به چشم میخورن ، البته سایر مدلها هم در ایران وجود داشته و داره ولی خب کمیاب .


    در پستهای بعدی تصاویری از روند بازسازی پژوی خودم که به تازگی شروعش کردم که یه پژوی 504 L مدل 1978 به رنگ سبز متالیک ( سبز انگوری ) هست رو به همراه توضیحات قرار خواهم داد .












    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    اطلاعات بیشتر در مورد پژو 504 :

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. 5 کاربر از Ezel بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •