تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: مشکل با مودم D-Link 2740u

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه jabi7joon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    TehRan
    پست ها
    461

    پيش فرض مشکل با مودم D-Link 2740u

    سلام..دوباریه مدتی میشه که چراغ dsl و چراغ اینترنت همونی که سبز میشه برای من جفتش با هم بعد از 30 ثانیه خاموش میشن و بعد دوباره کانکت میشن و دوباره از اول..
    snr من روی 6 هست و قبلا این مشکلو نداشتم..نتم 8 هست و افت سرعت هم دارم..
    در ضمن با مودم tp-link این مشکلو ندارم..افت سرعت هست ولی قطعی پیاپی نه..آخرین ورژن هم نصبه..

    چیکار کنیم؟ اشکال از خود مودمه آیا؟

  2. 2 کاربر از jabi7joon بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز radarz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2014
    محل سكونت
    تهران بزرگ
    پست ها
    2,019

    پيش فرض

    ایراد از مودمه نویز خطتون خیلی بد نمیتونه استیبل بمونه !!! احتمالا TP-link هم قرار بدین بعد از ی مدت این بلا سرش بیاد

  4. 3 کاربر از radarz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2020
    پست ها
    3

    پيش فرض

    سلام..دوباریه مدتی میشه که چراغ dsl و چراغ اینترنت همونی که سبز میشه برای من جفتش با هم بعد از 30 ثانیه خاموش میشن و بعد دوباره کانکت میشن و دوباره از اول..
    snr من روی 6 هست و قبلا این مشکلو نداشتم..نتم 8 هست و افت سرعت هم دارم..
    در ضمن با مودم tp-link این مشکلو ندارم..افت سرعت هست ولی قطعی پیاپی نه..آخرین ورژن هم نصبه..

    چیکار کنیم؟ اشکال از خود مودمه آیا؟
    مودم من دقیقا مدل شماست. یه دلیل قوی وجود نویز روی خطه. اگه روی خط گوشی تلفن هست به صدای خط گوش کنید اگه خش خش هست نشونه نویز هست.
    اگه سیم کشی تلفن شما تو مسیرش تا پشت مودم. جایی از سیمش لخت بوده و زیر بارون و رطوبت یه احتمال قوی نفوذ بارون به سیم خط باعث نویز شده. برای من پیش اومد که یه بخشی از مسیر از بس زیر بارون مونده بود انگار روش اسید پاشیده بودن.
    ازمسیر زیر میتونید کیفیت خط رو هم چک کنید
    در مرورگر بدون فیلترشکن وارد کنید.
    192.168.1.1
    یوزر و پسوورد حالت عادی جفتش admin وارد کنید.
    در منوی روتر از لیست بالای صفحه روی status بزنید.
    در صفحه جدید در لیست سمت چپ adsl driver انتخاب کنید.
    در جدولی که باز شده دقت کنید به:
    CRC ERRORS اگه روبروش عدد بیشتر از صفر بود نشون واضحه اینه که خط مشکل داره. (اگه مودم رو تازه روشن کرده باشید ارور زیادی ثبت نمیشه.)
    SNR Margin: دو نوع up و down داره عددشون حداقل باید 6یا7 بالاتر باشه
    الان که مینویسم برای من اینترنت 8مگ مخابرات snr margin up stream 7.5 و snr margin down stream 22.5 هست.
    یچی دیگه Line attenuation هستش. نشون میده خونه تون تا مخابرات چقدر فاصله داره واحدش db دسیبل هستش. هرچی کمتر عددش بهتر واسه سرعت
    2مگ باید کمتر از 69 باشه
    4مگ زیر 56
    8مگ زیر 41 (برای من الان 20 و 15 هستش)
    16مگ زیر 25
    21مگ زیر 20

    در آخر اینکه اگر مودم قبلا کار میکرد و مشکل نداشتی همچی اوکی بوده و الان اینجوری شده اینکارو بکن
    اول زنگ بزن 2020 بگو من این مشکل رو دارم اگه منطقه تون ایراد داشته باشه میشینی خونه و منتظر میشی رفع شه
    اگه منطقه سالم بود بپرس چک کنید خطم نویز داره یا نه اگه گفت داره نظر من اینه که بخاطر رطوبت خط تون مشکل پیدا کرده. البته اگه سیم برق از کنار سیم تلفن عبور میکنه روی خط نویز می اندازه. اتصال تلفن به خط بدون نویز گیر هم مشکل سازه تلفن رو بکش و امتحان کن.

    اگر هم تازگی سرویست رو ارتقا دادی و دچار این مشکل شدی احتمالش هست که خط تون توان سرعت جدید رو نداره. شرکتای مخابراتی دل نمیسوزونن فقط دنبال پولن سرویس 16 مگ میفروشن نمیگن سیم کشی ها مشکل ساز میشه برای مشترک.

    امیدوارم مشکل حل شه اگه سوالی بود ایمیلم زیر نوشتم
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by hebk; 09-04-2020 at 18:57. دليل: غلط املایی

  6. 4 کاربر از hebk بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2020
    پست ها
    3

    پيش فرض

    snr با snr margin فرق میکنه

    یرای سرعت 8 مگ حداقل snr 35 لازمه
    مثلا خط شما snr اش هست 44
    اگه تو مودم با snr نشون بده میزنه مثلا 44
    ولی اگه با snr margin بخواد نشون بده از 44 عدد استاندارد 35 رو کم میکنه و عدد 9 رو نشون میده. خط شما باید snr اش 6 واحد از حداقل استاندارد بالا تر باشه تا پایدار بمونه.
    اگه snr margin مودمتون 7 هستش پس snr شما 42 دسیبل باید باشه که کافیه.

  8. 3 کاربر از hebk بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2020
    پست ها
    3

    پيش فرض

    روتر های مختلف نسبت به نویز مقاومت متفاوتی دارند دلیل اینکه روی تی پی لینک قطعی مکرر نداشتید همین نکته بوده.

  10. 3 کاربر از hebk بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •