تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: بهترین مارک لامپ چراغ جلو (پراید)؟

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    257

    پيش فرض بهترین مارک لامپ چراغ جلو (پراید)؟

    سلام دوستان
    لامپ های eagle شنیدم تقلبی دارن ، میخواستم بپرسم چه مارکی رو پیشنهاد میدید؟ لامپ های قبلی 50/60 وات بودند فک میکنم بهتر باشه از همین وات دوباره استفاده کنم چون eagle از قدیم دارم 90/100 هستند میترسم سیم های ماشین مشکی براشون پیش بیاد دردسر شه
    تشکر

  2. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    98

    پيش فرض

    سلام دوستان
    لامپ های eagle شنیدم تقلبی دارن ، میخواستم بپرسم چه مارکی رو پیشنهاد میدید؟ لامپ های قبلی 50/60 وات بودند فک میکنم بهتر باشه از همین وات دوباره استفاده کنم چون eagle از قدیم دارم 90/100 هستند میترسم سیم های ماشین مشکی براشون پیش بیاد دردسر شه
    تشکر
    شما خیلی نگران دسته سیم ماشین نباش من خیلی قدیمها روی پژو ۲۰۶ و پراید لامپهای ۱۰۰ وات نصب کردم مشکلی نبوده. البته برای راحت تر شدن خیالت میتونی بری پیش یک سیمکش ماهر و بگی رله ی چراغ(بقول خودشون آفتامات چراغ) نصب کنه
    ضمنا منظورت از لامپ تقلبی رو متوجه نشدم یعنی توان کمتر از ۵۰ وات داره؟! اگه اینطوره که با اندازه گیری جریان مصرفی با یک مولتیمتر میشه فهمید چند وات واقعیه مثلا ۵۰ وات باید حدود ۴ آمپر جریان بکشه
    هر طور فکر می کنم اونقدر قیمت این لامپها پایینه که دیگه تقلبی معنی نداره

  3. این کاربر از C4lm بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    257

    پيش فرض

    شما خیلی نگران دسته سیم ماشین نباش من خیلی قدیمها روی پژو ۲۰۶ و پراید لامپهای ۱۰۰ وات نصب کردم مشکلی نبوده. البته برای راحت تر شدن خیالت میتونی بری پیش یک سیمکش ماهر و بگی رله ی چراغ(بقول خودشون آفتامات چراغ) نصب کنه
    ضمنا منظورت از لامپ تقلبی رو متوجه نشدم یعنی توان کمتر از ۵۰ وات داره؟! اگه اینطوره که با اندازه گیری جریان مصرفی با یک مولتیمتر میشه فهمید چند وات واقعیه مثلا ۵۰ وات باید حدود ۴ آمپر جریان بکشه
    هر طور فکر می کنم اونقدر قیمت این لامپها پایینه که دیگه تقلبی معنی نداره
    سلام
    ممنون
    بله درسته اگه توانش کمتر باشه میشه با مولتی متر فهمید
    ی مقدار تحقیقاتم رو بیشتر کردم کلا بیخیال اون لامپ 90/100 شدم و به دنبال لامپ جدید گشتم ، مارک osram رو چک کردم (فک میکنم همین مارک الان روی ماشین هست که بعد سالها تازه سوخته) این مارک چند مدله 55/60 وات داره از دونه ای 35 تومن تا جفتی 300 تومن ، پایین ترین مدل : 64193 هست و بعد این مدل : 64193SV2 ، تفاوتشون اینه اولی قطر لامپش 17 هست و دومی 13 که البته دومی 60 درصد روشنایی بیشتر و 20 متر برد نور بیشتر رو داره ، اولی 35 تومن دومی 56 تومن هست ، مدل بالاتر ها به همین ترتیب روشنایی بیشتری دارن (قطرشون همین 13 هست دیگه) اما جالبه طول عمر اونها کمتر زده شده ، برای همین من فک میکنم همین مدل sv2 مناسبه چون قیمتش زیاد تفاوت نمیکنه و هم روشنایی بهتری رو ارائه میده
    دیتاشیت 64193
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    دیتاشیت 64193SV2
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  5. #4
    آخر فروم باز DJ POLESTAR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    Tabriz
    پست ها
    3,148

    پيش فرض

    هرچی میخوایید بخرید سراغ Eagle نرید که اصراف پوله! 100 وات بودنش مطمئن باش در کوتاه مدت شاید مشکلی نداشته باشه ولی در بلند مدت (مثلا یک سال به بالا) فاتحه طلق چراغ و سیم کشی رو باید بخونی! بعلت آگاهی کم، بنده بمدت 2 سال داخل کاسه چراغ پژو 405 SLX نصب کرده بودم. هرچند خود لامپ ها سگ جون هستن اما بدلیل وات بالاتر از استاندارد فابریک و در نتیجه تولید حرارت بسیار بالا پدر جیوه کاسه چراغ رو در میاره و کدر میکنه و از طرفی سیم کشی مربوطه رو خشک و ذوب میکنه درخشندگی و شدت نورش هم چندان با 55 وات فابریکی تفاوتی نداره. تو این دوسالی که عرض کردم سه بار اقدام به تعویض سوکت و سیم چراغ ها کردم و آخر سر دادم باطری ساز واسم رله یا همون به زبان عامیانه آفتامات نصب کرد که کل برق ماشینم به مشکل برخورد و هنگام روشن کردن چراغ ها کل صفحه کیلومتر خاموش و ریست و دوباره فعال میشد که باعث میشد کیلومتر مسیر طی شده از موقع ریسیت صفر بشه، با تحقیق و پرس و جو و تعویض آفتامات با نمونه دیگه هم درست نشد و هیچ کس نفهمید مشکل چیه (به احتمال که ایراد و ارور از ECU ماشین بود) در آخر لامپ ها و آفتامات رو در آوردم انداختم کنار باز رفتم سراغ فابریکی که بدلیل ذوب کردن داخل کاسه چراغ دیگه اون پرتاب نور قبلی رو با هالوژن نداشتم و بااجبار رفتم سراغ زنون که کمبود نور رو برام جبران کرد و سر وقت باید یه جفت کاسه چراغ نو هم بخرم!
    این ماشین های جدید هم بدلیل پیچیده شدن سیستم برق و سیم کشی شون بهتره زیاد دنبال دستکاری و کارهای ابتکاری نرید اگه دنبال نور باکیفیت و قوی هستین برین دنبال زنون یا حتی هدلایت که هم کم مصرف هستن و هم کیفیت و پرتاب نور خوبی دارن (البته باید یکم سر کیسه رو شل کنید و یکم تحقیق و بررسی و خرید از یه جای مطمئن که جنس بنجل نندازن بهتون) و بیخیال لامپ های هالوژنی بشین چراکه از هر مارک و برندی بخری نور هالوژن از یه حدی بالاتر نمیره! ماشین های امروزی خارجی هم دیگه هیچ کدوم از کارخونه روشون هالوژن نصب نمیشه و یواش یواش تو دنیا بین کشورهای پیشرفته و توسعه یافته منسوخ شده تنها کشورهای جهان سومی دارن رو ماشین ها بدلیل هزینه کمتر هالوژن میبندن که علاجش رو همونطور که عرض کردم در صورت صلاحدید و وسع مالی میتونید با نمونه های زنون و هدلایت عوض کنید وگرنه به همون 55 وات اکتفا کنید و هزینه زیاد رو دستتون نذارید.

  6. این کاربر از DJ POLESTAR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    257

    پيش فرض

    هرچی میخوایید بخرید سراغ Eagle نرید که اصراف پوله! 100 وات بودنش مطمئن باش در کوتاه مدت شاید مشکلی نداشته باشه ولی در بلند مدت (مثلا یک سال به بالا) فاتحه طلق چراغ و سیم کشی رو باید بخونی! بعلت آگاهی کم، بنده بمدت 2 سال داخل کاسه چراغ پژو 405 SLX نصب کرده بودم. هرچند خود لامپ ها سگ جون هستن اما بدلیل وات بالاتر از استاندارد فابریک و در نتیجه تولید حرارت بسیار بالا پدر جیوه کاسه چراغ رو در میاره و کدر میکنه و از طرفی سیم کشی مربوطه رو خشک و ذوب میکنه درخشندگی و شدت نورش هم چندان با 55 وات فابریکی تفاوتی نداره. تو این دوسالی که عرض کردم سه بار اقدام به تعویض سوکت و سیم چراغ ها کردم و آخر سر دادم باطری ساز واسم رله یا همون به زبان عامیانه آفتامات نصب کرد که کل برق ماشینم به مشکل برخورد و هنگام روشن کردن چراغ ها کل صفحه کیلومتر خاموش و ریست و دوباره فعال میشد که باعث میشد کیلومتر مسیر طی شده از موقع ریسیت صفر بشه، با تحقیق و پرس و جو و تعویض آفتامات با نمونه دیگه هم درست نشد و هیچ کس نفهمید مشکل چیه (به احتمال که ایراد و ارور از ECU ماشین بود) در آخر لامپ ها و آفتامات رو در آوردم انداختم کنار باز رفتم سراغ فابریکی که بدلیل ذوب کردن داخل کاسه چراغ دیگه اون پرتاب نور قبلی رو با هالوژن نداشتم و بااجبار رفتم سراغ زنون که کمبود نور رو برام جبران کرد و سر وقت باید یه جفت کاسه چراغ نو هم بخرم!
    این ماشین های جدید هم بدلیل پیچیده شدن سیستم برق و سیم کشی شون بهتره زیاد دنبال دستکاری و کارهای ابتکاری نرید اگه دنبال نور باکیفیت و قوی هستین برین دنبال زنون یا حتی هدلایت که هم کم مصرف هستن و هم کیفیت و پرتاب نور خوبی دارن (البته باید یکم سر کیسه رو شل کنید و یکم تحقیق و بررسی و خرید از یه جای مطمئن که جنس بنجل نندازن بهتون) و بیخیال لامپ های هالوژنی بشین چراکه از هر مارک و برندی بخری نور هالوژن از یه حدی بالاتر نمیره! ماشین های امروزی خارجی هم دیگه هیچ کدوم از کارخونه روشون هالوژن نصب نمیشه و یواش یواش تو دنیا بین کشورهای پیشرفته و توسعه یافته منسوخ شده تنها کشورهای جهان سومی دارن رو ماشین ها بدلیل هزینه کمتر هالوژن میبندن که علاجش رو همونطور که عرض کردم در صورت صلاحدید و وسع مالی میتونید با نمونه های زنون و هدلایت عوض کنید وگرنه به همون 55 وات اکتفا کنید و هزینه زیاد رو دستتون نذارید.
    سلام ، ممنون از توجهتون
    اولش چون این eagle ها رو از قدیم داشتم و ی جورایی میدونستم اگه تقلبی داره هم اینا تقلبی نیستن میخواستم همینها رو بزارم فقط ترسم همین سیم و چراغ بود که گرم نشه باعث کدری و... بشه ، اما بعد که تحقیقم رو بیشتر کردم دیدم میشه همون 55/60 رو با نور بیشتر خرید کلا بیخیال اینا شدم ، همون osram silverstar 2 رو گرفتم که از حالت استاندارد نورش 60 درصد بیشتره و قیمتش هم خیلی متفاوت نیست (استانداردش 35 تومن این مدل 56 تومن) مدل های بالاتر دیگه هم قیمتشون زیاد میشد هم عمرشون کمتره ، نمیدونم تکنولوژیشون به چه صورته اما در وات مساوی هرچقد نورشون بیشتر بود عمرشون کمتر بود و من به همین silverstar رضایت دادم که ی جورایی مناسب هست به قیمت و کارایی
    دیشب اومدم لامپ ها رو عوض کنم دیدم مثل اینکه لامپ سمت شاگردم از قدیم همین 100 وات های eagle بود خداروشکر تا الان که مشکلی برای سیم پیش نیومده ، اون یکی هم oxus 60 بود
    حالا ی مشکلی که هست کاسه چراغ همین سمت شاگرد لقی داره و نمیدونم چطور باید درستش کنم (براش تاپیک زدم ببینم دوستان چه نظری دارند)

  8. این کاربر از abc.abc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    98

    پيش فرض

    اگر خودروی شما سامانه ی برقش اصطلاحا مالتی پلکس باشه کمترین تغییر در سیمکشی ماشین مثلا نصب رله ی چراغها ممکنه باعث خطا توسط ecu بشه. علتشم اینکه این سامانه ی مزخرف میاد جریان (آمپر) مصرفی تک تک مصرف کننده ها رو با مرجعی که از قبل تعریف شده مقایسه می کنه و اگر کمتر یا بیشتر بود قاط میزنه. رله ی چراغ هم چون باعث جریان کمتر روی دسته سیم میشه ممکنه چنین اشکالی درست کنه
    من از حوالی سال ۹۲ برای چراغها بهترین نوع LED ساخت آمریکا نصب کردم که مستقیما از آمازون تهیه شد ولی بازم ممکنه توقع شما رو از روشنایی مطلوب نسبت به هالوژن برطرف نکنه. چرا؟ چون کاسه چراغ معمولی هیچوقت نمیتونه نور رو درست روی جاده متمرکز کنه. به همین علت در چراغها وخودروهای جدیدتر از عدسی برای تمرکز نور پایین روی جاده استفاده میشه و اگر شما از فرضا از آینه ی وسط به خودروی عقبی که چراغهاش عدسی داره نگاه کنی تعجب می کنی چرا چراغهاش اینقدر کم سو بنظر میاد درحالیکه چراغها کم سو نیست بلکه چون نور رو متمرکز کرده روی آسفالت جاده نه اینه بسمت بالا و مثلا چشم راننده های روبرو بتابونه. میتونی نصب چراغهای عدسی دار رو هم بذاری توی فهرست انتخابهات. من روی پژو ۴۰۵ و سمند هم این نوع چراغهای عدسی دار رو دیدم و با همون لامپ 50 وات هم انتظار شما از روشنایی کافی ممکنه برآورده بشه

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •