تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: مشکل با فیبرنوری یا همون ONU

  1. #1
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    2 مشکل با خطوط ONU یا همون فیبرنوری

    سلام دوستان

    بنده مدتی هست که یک خط جدید خریدم واسه خونه جدیدمون ولی متوجه شدم که خط ما ONU هستش ، زنگ زدم 2020 و میگه خط شما کافونوری هستش.
    اینترنت ADSL میدن ولی سرعتش خیلی کمه و فقط هم میشه از خوده مخابرات اینترنت بخری و نمیشه از آسیاتک و ... اینترنت خرید.
    رفتم مخابرات منطقمون و گفتم که میخوام فیبرنوری ما رو تبدیل به مسی معمولی کنید و گفت که این کار امکان نداره ، از 2020 هم پرسیدم و همینو گفت.
    متاسفانه منطقه ما TDLTE و وایمکس رو پوشش نمیده و هزینه خرید تجهیزات اینترنت وایرلس هم خیلی زیاده {از 800 هزار تا 5 میلیون تومان به گفته آسیاتک}

    دوستان به نظرتون بهترین راه برای دسترسی به اینترنت در منطقه ما چیه؟؟؟
    آیا به هیچ وجه امکان تبدیل ONU به کابل مسی ساده نیست؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید.
    Last edited by seyyedabbas5; 21-11-2018 at 19:55.

  2. #2
    کاربر فعال سرویس های 3G/4G اپراتورها MMDFullHD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2016
    محل سكونت
    United State of Shahriar
    پست ها
    2,618

    پيش فرض

    این پست تاپیک جداگونه نیاز نداشت تو همین تاپیک مخابرات و یا فیبر نوری میپرسید بهتون جواب میدادن!

    اولین راه حل شکایت بزنید ۱۹۵ شاید فرجی شد براتون! و مسی کردن و جواب درست درمونی دادن ! ۹۹ درصد اوقات مخابرات کلفت تر از این حرفاست اما یه تیری هست تو تاریکی هزینه نداره سنگ مفت و ...

    بهترین راه حل باید برید رو نت همراه اگه همراه هم در موداغون هست و هزینه بسته ها گرونن

    دنبال ارایه دهنده های وایرلسی باشید که تجهیزات اجاره میدن با خرید سالیانه خیلی کم هست و هزینه های اینترنت رو میکشن روش

    اگه اجاره خونه ای خریدید باید منتظر بمونید تا اجاره خونه تموم شه!

    و اینکه ی مودم از ایرانسل گیر بیارید ۱۹۵ ایرانسل شکایت کنید! تا پوشش رو شاید درست تر کنن

  3. این کاربر از MMDFullHD بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    این پست تاپیک جداگونه نیاز نداشت تو همین تاپیک مخابرات و یا فیبر نوری میپرسید بهتون جواب میدادن!

    اولین راه حل شکایت بزنید ۱۹۵ شاید فرجی شد براتون! و مسی کردن و جواب درست درمونی دادن ! ۹۹ درصد اوقات مخابرات کلفت تر از این حرفاست اما یه تیری هست تو تاریکی هزینه نداره سنگ مفت و ...

    بهترین راه حل باید برید رو نت همراه اگه همراه هم در موداغون هست و هزینه بسته ها گرونن

    دنبال ارایه دهنده های وایرلسی باشید که تجهیزات اجاره میدن با خرید سالیانه خیلی کم هست و هزینه های اینترنت رو میکشن روش

    اگه اجاره خونه ای خریدید باید منتظر بمونید تا اجاره خونه تموم شه!

    و اینکه ی مودم از ایرانسل گیر بیارید ۱۹۵ ایرانسل شکایت کنید! تا پوشش رو شاید درست تر کنن
    سلام ، خونه رو خریدیم ، هزینه اجاره تجهیزات وایرلس چنده؟؟؟
    شکایت میکنم تا ببینیم چی میشه...

  5. #4
    کاربر فعال سرویس های 3G/4G اپراتورها MMDFullHD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2016
    محل سكونت
    United State of Shahriar
    پست ها
    2,618

    پيش فرض

    سلام ، خونه رو خریدیم ، هزینه اجاره تجهیزات وایرلس چنده؟؟؟
    شکایت میکنم تا ببینیم چی میشه...
    من حقیقت خبر ندارم ولی میدونم اینو که ۷۵ درصد شرکت ها بسته هایی رو یهو به مشتری قالب میکنن و پول تجهزایتشون رو یجور از بسته میکشن بیرون مثلا با خرید سالیانه دو ساله و .. .
    باید زنگ بزنید بپرسید تهران سکونت دارید؟
    اگر دارید شاتل بهترین باید باشه!

  6. این کاربر از MMDFullHD بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    نه سبزوارم
    به 195 هم زنگ زدم واسه خطوط ONU گفت که از خود مخابرات پیگیر باشید و از ما کاری ساخته نیست
    کلا بی فایده اس

    به نظرم برم مودم دانگل 4G/3G بخرم به نفعمه ، فقط یک سوال : مودم دانگل 3G حداقل و حداکثر سرعتش چنده؟؟؟

  8. #6
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    سلام

    به 195 زنگ زدم و مشکل رو گفتم ، اونا هم شکایتم رو ثبت کردن

    جواب مخابرات به شکایت ما :

    " احتراماً به استحضار مي رساند تبديل و برگردان كافوهاي مسي به نوري در راستاي امكان ارائه خدمات نوين و متنوع مخابراتي به مشتركين صورت گرفته و در حال حاضر امكان واگذاري پورت در محدوده منطقه مسكوني مشترك محترم موجود مي باشد و در صورت وصول تقاضا اقدام لازم به عمل خواهد آمد ، ضمناً مراتب طي تماس تلفني به اطلاع ايشان رسيده است."

    بعد من گفتم که سرعت اینترنت روی کافو نوری کمه و نمیتونم از هیچ شرکت دیگه ای جز مخابرات اینترنت بگیرم چونکه خطوط کافونوری انحصاری مخابراته و اگه میشه خط مارو همون مسی معمولی کنن و اونا هم اینو گفتن :

    " با سلام مطابق با قوانين و مصوبات تعيين شده توسعه كليه خطوط مخابراتي مي بايست بر بستر فيبر نوري انجام پذيرد و كليه شركت هاي داراي پروانه FCP مجوز لازم جهت ارائه خدمات برروي بستر فوق را دارند كه بنا به سياست هاي داخلي خود نسبت به فعاليت برروي اين بستر تصميم گيري مي نمايند. لذا امكان تغيير بستر از فيبر نوري به كابل مسي امكان پذير نمي باشد. "


    الان من باید واسه خرید اینترنت از آسیاتک و ... چیکار کنم؟؟؟ آیا باید کلا باید بیخیال ADSL بشم؟؟؟ شرکت مخابرات هم اینترنتش خیلی گرونه ، کمترینش سه ماهه 65 تومنه در حالی که شرکت های دیگه 1 ماهه 12 تومن رو هم دارن.

  9. #7
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    سلام


    دوستان مخابرات اطلاعیه زده منطقه ما که میخوام خطوط فیبرنوری رو برگردون بدیم و تا سه روز شاید مکالمات و ADSL و ... مشکل دار بشه.
    این یعنی چی؟؟؟میشه یکی بیشتر توضیح بده؟؟؟آیا با برگردون کردن مشکل ما حل میشه و خطوط تبدیل به مسی میشه؟؟؟


    لطفا توضیح بدید ممنون.

  10. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه kenshikan's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    محل سكونت
    اينترنت
    پست ها
    310

    پيش فرض

    دوستان مخابرات اطلاعیه زده منطقه ما که میخوام خطوط فیبرنوری رو برگردون بدیم و تا سه روز شاید مکالمات و ADSL و ... مشکل دار بشه.
    این یعنی چی؟؟؟میشه یکی بیشتر توضیح بده؟؟؟آیا با برگردون کردن مشکل ما حل میشه و خطوط تبدیل به مسی میشه؟؟؟
    لطفا توضیح بدید ممنون.
    اين يعني به روز کردن کابل کشي، و نيز جابه جايي و تعريف شماره هاي تازه در سوييچ ها و نرم افزارهاي مرکز تلفن.


    کلا در راستاي پست اول تون،
    بنده اين چالش رو داشتم و چند ماهي هم درگير بودم و از خريد سرويس اينترنت مخابرات هم (با داشتن سرويس وايمکس و ديتاي موبايل) پرهيز کردم. با رگولاتوري هم مستقيم و رو در رو و هم از سامانه 195 چک و چونه زدم. اونها هم تاييد کردند که مخابرات با اين کارش و به بهانه فيبر يه جورايي داره اي دي اس ال رو انحصاري مي کنه ولي اين به خاطر دسترسي ندادن به آي اس پي هاي ديگه نيست، به خاطر اينه که با اومدن فيبر حالا آي اس پي ها به جاي نصب دستگاه ها در مرکز تلفن، اونها رو بايد توي کوچه و برخيابون و کنار پست هاي محلي فيبر تلفن مخابرات نصب کنن، و اين يعني اجازه شهرداري و کنتور برق جدا، و يو پي اس و .... که براشون نخواهد صرفيد.

    براي همين به نظرم اين کار (برگردان خط به مسي) رو انجام نديد. به چند دليل

    1- گيرم که با هزينه و شکايت، سيم مسي رو برگردونيد، باز ممکنه امروز يا در آينده اپراتورهاي ديگه نتونن به شما سرويس بدن. (چه ورشکست بشن يا اينکه نصرفه دستگاه و پورت تازه بزارن)

    2- در هر صورت به پشتيباني مخابرات از سيم هاي مسي نياز داريد که تاريخ و تجربه نشون داده، مخابرات وقتي مشتري اينتر خودش (آشناي نخست!) نباشيد، مشکل کيفيت سيم و اينترنت شما به چپش نيست.

    3- بازار تلفن ثابت رو به افوله. اين تلفن ها سيمي هم دير يا زود جمع و به دفترهاي کار و ... محدود ميشن (کما اينکه الان بسياري خونه هاي نو ساز تلفن ثابت ندارن و براشون هم مهم نيست. همه گوشي به دست هستند)

    4- در آينده خود مخابرات يا شرکتهاي ديگه به خونه ها فيبر مي دن (الان توي محله هاي پولدار نشين شهرهاي بزرگ اين اتفاق افتاده). شما يا از اون استفاده مي کنيد يا مي ريد زير پوشش سرويس هاي بي سيم مثل ال تي ئي و ... که در آينده بيشتر ميشه و ديگه سرعتهايي که اي دي اس ال ميده به طور کلي مشتري نخواهد داشت.
    Last edited by kenshikan; 05-02-2019 at 14:20.

  11. #9
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    اين يعني به روز کردن کابل کشي، و نيز جابه جايي و تعريف شماره هاي تازه در سوييچ ها و نرم افزارهاي مرکز تلفن.


    کلا در راستاي پست اول تون،
    بنده اين چالش رو داشتم و چند ماهي هم درگير بودم و از خريد سرويس اينترنت مخابرات هم (با داشتن سرويس وايمکس و ديتاي موبايل) پرهيز کردم. با رگولاتوري هم مستقيم و رو در رو و هم از سامانه 195 چک و چونه زدم. اونها هم تاييد کردند که مخابرات با اين کارش و به بهانه فيبر يه جورايي داره اي دي اس ال رو انحصاري مي کنه ولي اين به خاطر دسترسي ندادن به آي اس پي هاي ديگه نيست، به خاطر اينه که با اومدن فيبر حالا آي اس پي ها به جاي نصب دستگاه ها در مرکز تلفن، اونها رو بايد توي کوچه و برخيابون و کنار پست هاي محلي فيبر تلفن مخابرات نصب کنن، و اين يعني اجازه شهرداري و کنتور برق جدا، و يو پي اس و .... که براشون نخواهد صرفيد.

    براي همين به نظرم اين کار (برگردان خط به مسي) رو انجام نديد. به چند دليل

    1- گيرم که با هزينه و شکايت، سيم مسي رو برگردونيد، باز ممکنه امروز يا در آينده اپراتورهاي ديگه نتونن به شما سرويس بدن. (چه ورشکست بشن يا اينکه نصرفه دستگاه و پورت تازه بزارن)

    2- در هر صورت به پشتيباني مخابرات از سيم هاي مسي نياز داريد که تاريخ و تجربه نشون داده، مخابرات وقتي مشتري اينتر خودش (آشناي نخست!) نباشيد، مشکل کيفيت سيم و اينترنت شما به چپش نيست.

    3- بازار تلفن ثابت رو به افوله. اين تلفن ها سيمي هم دير يا زود جمع و به دفترهاي کار و ... محدود ميشن (کما اينکه الان بسياري خونه هاي نو ساز تلفن ثابت ندارن و براشون هم مهم نيست. همه گوشي به دست هستند)

    4- در آينده خود مخابرات يا شرکتهاي ديگه به خونه ها فيبر مي دن (الان توي محله هاي پولدار نشين شهرهاي بزرگ اين اتفاق افتاده). شما يا از اون استفاده مي کنيد يا مي ريد زير پوشش سرويس هاي بي سيم مثل ال تي ئي و ... که در آينده بيشتر ميشه و ديگه سرعتهايي که اي دي اس ال ميده به طور کلي مشتري نخواهد داشت.

    سلام

    ممنون به خاطر راهنمایی بسیار مفیدتون ، اینا گفتن 7 بهمن کابل برگردون میزنیم ، نمیدونم چیکار کردن ولی هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده ، متاسفانه ما تو توحیدشهر سبزواریم ، خوده سبزوار رو TDLTE ایرانسل پوشش میده ولی منطقه مارو نَه ، مجبور شدم همین پنجشنبه برم یکی از بسته های جشنواره زمستانه مخابرات رو بخرم {دیدم نسبت به اینترنت ایرانسل به صرفه تره }

    به ایرانسل برای پوشش دهی گفتم ، گفتن که یا میتونید مودم های مخصوص با قیمت 300 به بالا بخرید یا اینکه منتظر بمونید منطقه شما رو هم تحت پوشش قرار بدیم تا از همین مودم های TDLTE معمولی استفاده کنید.

    به نظرم باید کلا بیخیال این مشکل بشم ، هرچقدر که به مخابرات اصرار کردیم و شکایت ، گفتن که نمیشه و همچین چیزی امکان نداره


    باید صبر کنم و ببینم ایرانسل چیکار میکنه ...

  12. #10
    داره خودمونی میشه seyyedabbas5's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2016
    پست ها
    32

    پيش فرض

    هنوز دیروز بعد از یک هفته خط رانژه شد
    تلفن که قطع شد و زنگ زدم 20117 و درستش کردن ، دوباره کانکت شدم تلفن باز هم قطع شد و زنگ زدم 20117 گفتن فردا میان درستش میکنن
    سرعت هم بسیار بسیار افتضاح ، طرح دومگ خریدم سرعتش نمیکشه یک بازی آنلاین مثل زولا بازی کنم و مدام هم قطع و وصل میشه
    مشکل بزرگتر اینکه مودم رو حالت PPPOE کانکت نمیشه و فقط و فقط رو حالت bridge کانکت میشه ، تنظیمات مودم رو هم از دیروز دارم دستکاری میکنم ولی نمیشه ، به 2020 هم زنگ زدم میگن پشتیبانی باهاتون تماس میگیره ولی زنگی نمیزنن.
    واقعا متاسفم چرا سرویس مخابرات س.گ رو خریدم ، سرویس های گرون با کمترین کیفیت ممکن
    دوستانی که مثل ما کافونوری هستند بهتره که قید ADSL رو بزنن چونکه : سرعت بسیار پایین تر از سرویسی که خریدید + قطع و وصلی زیاد + ایجاد مشکل برای خط تلفن و ...

  13. این کاربر از seyyedabbas5 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •