تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: علت لرزش پدال در هنگام ترمز گرفتن

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jan 2017
    پست ها
    14

    پيش فرض علت لرزش پدال در هنگام ترمز گرفتن

    علت لرزش پدال در هنگام ترمز گرفتن

    وقتی ترمز می گیرید، هیچ لرزشی نباید احساس کنید.رایج ترین دلیلی که برای این مسئله وجود دارد، روتور می باشد-چرخش دیسکی که به لنت های ترمز فشار وارد می کند-ساییدگی یکنواخت، یا چیزی به نام تاب خوردگی. ( بعید نیست که روتور بخاطر نقصی در تولید کارخانه دچار تاب خوردگی با قسمت های نازک تر یا کلفت ترشود- سایش یکنواخت هم اثری یکسان دارد.)
    لرزش ترمز یا هرآنچه که بعنوان ارتعاش یا نوسان تلقی می شود, اغلب به خاطر نازک شدن روتور نسبت به سایر نقاط می باشد.بخاطر استفاده از ترمزها، لنت ها در مقابل نقاط بالا و پایین ممکن است فشره شود که این حالت را راننده احساس می کند. زنگ زدگی و گرد و خاک نیز می تواند روی روتورها اثر بگذارد که می تواند باعث لرزش های کوچک شود.
    ضخامت روتور نیاز به این دارد که در حد یک هزارم اینچ بالا و پایین شود و توسط راننده احساس شود.در موارد جدی تر، زمانی که راننده ترمز می گیرد تمام خودرو دچار لرزش می شود.
    یکی از دلایل تغییر شکل روتورها بخاطر لنت های ترمز است که اصطکاک مواد به روتورها فشار می آورد و زمانی که شما پای خود را از روی پدال بر می دارید، خود را به طور کاملا نشان نمی دهد.اگر لنت ها به مدت طولانی روی روتورها قرار بگیرند، روتور ویا لنت ها ممکن است آسیب ببینند.
    در برخی موارد، روتورها می توانند روی قسمت تراش ترمز، مسطح شوند تا یک سطح صاف را بوجود بیاورند بعد از اتمام این حرکت، یک ضخامت کافی از روتور ارائه می دهد. مسطح شدن مجدد روتورها باعث می شود که صاف تر شوند و باعث خراشیده شدن لایه فلزی بالایی شود. اگر بیش از حد ازضخامت روتور استفاده شودف روتور باید تعویض شود.
    برخی خودروها، هنوز کاسه ترمز عقب در کفشک ترمز دارند( در اصل لنت ترمز منحنی) که به دیواره های کاسه ترمز به سمت بیرون فشار وارد می کنند. کاسه ترمزها نیز می توانند ساییده شوند و علتی برای لرزش ها باشند که ممکن است با ماشین کاری سطح ترمز برطرف می شود.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] علت-لرزش-پدال-در-هنگام-ترمز-گرفتن/

  2. این کاربر از carize بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2017
    پست ها
    20

    پيش فرض

    سلام .پارسال دیسک ترمز پراید عوض کردم ولی از سرعت ۹۰ به بالا(تاکید میکنم ۹۰ به بالا ) وقتی ترمز میگیرم پدال ترمز زیر پام انگار بالا پایین میره و یه نمه فرمون میلرزه.ترمز ساز میگه از دیسک نیست اگه بود تو سرعت ۵۰ تا هم میلرزید برو پیش جلوبندی ساز
    جلوبندی ساز میگه جلوبندی سالمه از دیسکه!حالا بنظر شما از چی میتونه باشه؟

  4. #3
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    سلام .پارسال دیسک ترمز پراید عوض کردم ولی از سرعت ۹۰ به بالا(تاکید میکنم ۹۰ به بالا ) وقتی ترمز میگیرم پدال ترمز زیر پام انگار بالا پایین میره و یه نمه فرمون میلرزه.ترمز ساز میگه از دیسک نیست اگه بود تو سرعت ۵۰ تا هم میلرزید برو پیش جلوبندی ساز
    جلوبندی ساز میگه جلوبندی سالمه از دیسکه!حالا بنظر شما از چی میتونه باشه؟
    احتمالا مشکل ازدیسک هست

  5. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2017
    پست ها
    20

    پيش فرض

    خب دوست عزیز چه‌ مارکی بندازم که دوباره به این وضع نیفته؟مثل اینکه دیسک ترمز از جنس چدن و فولاده،حالا جنس فولاد بگیریم یا چدن؟

  6. #5
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    خب دوست عزیز چه‌ مارکی بندازم که دوباره به این وضع نیفته؟مثل اینکه دیسک ترمز از جنس چدن و فولاده،حالا جنس فولاد بگیریم یا چدن؟
    از جنس چدن بگیرید
    قبلش با مکانیک صحبت کنید حتما

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •