تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: کم کردن آب پراید انژکتور مدل 85

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Feb 2013
    پست ها
    2

    پيش فرض کم کردن آب پراید انژکتور مدل 85

    سلام به همه ی دوستان و اساتید

    من یه پراید صبا مدل 885 دارم که تقریبا 145000 کیلومتر راه رفته. چند وقته پیش دیدم آمپر زیاد بالا میره (تا خط بالای وسط یعنی 95 درجه) پرس و جو که کردم مکانیک گفت احتمالا واشر سرسیلندر نیم سوز شده! در حالی که نه آنچنان آب کم می کرد و نه قدرت موتور کم شده بود، نه دود سفید و نه داخل گیج روغن آب بود! خلاصه واشر رو عوض کرد و داد واسه تراش بعدم گفت سرسیلندر تاب داشت و تراش زدیم. الان حس می کنم ماشین آب کم می کنه ولی نمیدونم به خاطر گرمی هوا آب قمقمه بخار می شه یا جایی نشتی داره! در ضمن رادیاتور نو، فن خوب کار می کنه، واتر پمپ هم گویا سالمه، آمپرم از 92 اینا بالاتر نمیره، توش 1 لیتر ضد یخه، شلنگ ها رو نگاه کردم به ظاهر نشتی نداره، در رادیاتور نو، شلنگ قمقمه هم آب نمیده! قمقمه هم سوراخ نیست! دیگه عقلم به جایی نمی رسه که چرا ممکنه آب کم کنه! ممکنه سرسیلندر آب بندی نشده باشه؟ حدودا روزی 100 کیلومتر راه می ره و 1 لیوان آب آز قمقمه کم میشه!

  2. #2
    پروفشنال AMHSIN's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2015
    محل سكونت
    Khozestan
    پست ها
    606

    پيش فرض

    سلام به همه ی دوستان و اساتید

    من یه پراید صبا مدل 885 دارم که تقریبا 145000 کیلومتر راه رفته. چند وقته پیش دیدم آمپر زیاد بالا میره (تا خط بالای وسط یعنی 95 درجه) پرس و جو که کردم مکانیک گفت احتمالا واشر سرسیلندر نیم سوز شده! در حالی که نه آنچنان آب کم می کرد و نه قدرت موتور کم شده بود، نه دود سفید و نه داخل گیج روغن آب بود! خلاصه واشر رو عوض کرد و داد واسه تراش بعدم گفت سرسیلندر تاب داشت و تراش زدیم. الان حس می کنم ماشین آب کم می کنه ولی نمیدونم به خاطر گرمی هوا آب قمقمه بخار می شه یا جایی نشتی داره! در ضمن رادیاتور نو، فن خوب کار می کنه، واتر پمپ هم گویا سالمه، آمپرم از 92 اینا بالاتر نمیره، توش 1 لیتر ضد یخه، شلنگ ها رو نگاه کردم به ظاهر نشتی نداره، در رادیاتور نو، شلنگ قمقمه هم آب نمیده! قمقمه هم سوراخ نیست! دیگه عقلم به جایی نمی رسه که چرا ممکنه آب کم کنه! ممکنه سرسیلندر آب بندی نشده باشه؟ حدودا روزی 100 کیلومتر راه می ره و 1 لیوان آب آز قمقمه کم میشه!
    سلام

    پیش چند مکانیک بردید ماشین رو نشون دادید؟ چند نفرشون گفتن از واشر سرسیلندره؟

    تا جایی که میدونم پراید خیلی کم پیش میاد واشر بسوزه، اگر طوری که مکانیک به شما گفته سرسیلندر تاب هم برداشته بوده حتما باید تمام نشونه ها رو بروز میداد، آب کم کردن، کم شدن قدرت، بد روشن شدن، و احتمالا آب روغن قاطی کردن و دود سفید، که شما می گید هیچ کدوم از این نشونه ها رو نداشته، بنظرم باید چند جایی دیگه هم می پرسیدید

    البته ممکن هم هست واقعا سرسیلندر تاب برداشته بوده (که بنظر من احتمالش بسیار کمه)، خودتون سرسیلندر بردید تراش دادید یا خودش برد؟ برای اینکه مطمین شید برید از کسی که سرسیلندر رو تراش داده بپرسیدید آیا واقعا تاب داشته!! بنظرم این مکانیک حداقل باید قبل از باز کردن موتور سنسور دمای آب رو یه چک میکرد، چون خیلی پیش میاد سنسور خراب میشه و آمپر میره بالا

    امکان داره ماشین قبل از تعویض واشر جایی نشتی داشته و به همین دلیل آمپر میکشیده، و این آب کم شدن هم در واقع همون قبلی باشه !!

    ممکنه هست بست ها یا پیچ های رادیاتور رو بعد از تعویض واشر خوب نبسته باشن، یا خود سرسیلندر رو خوب نبسته باشه

    شما برای اینکه نشتی احتمالی رو پیدا کنید، ماشین رو روشن کنید، کاپوت رو بزنید بالا، صبر کنید تا دما به وسطا برسه، توی این دما چون فشار خیلی بالاست نشتی معمولا خودش رو نشون میده، بست ها، شیلنگ ها، خود رادیاتور، اطراف پمپ آب، تو اتاق زیر پای راننده و شاگرد رو چک کنید اگر از این جاها باشه باید خودش رو نشون بده

    ماشین صبح ها تک استارت روشن میشه؟
    Last edited by AMHSIN; 06-07-2015 at 03:57.

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    5

    پيش فرض

    دوست عزیز شما باید هواستون بیشتر جمع میکردید که مکانیک سرتون کلاه نزاره من بعید میدونم از واشر سر سیلندر بوده باشه شما باید این عیب رو با حوصله و گذشت زمان پیدا میکردید بالا رفتن آمپر از کمبود آب رادیاتور یا کار نکردن واتر پمپ بودش شما باید ماشینتون رو بزارید گرم گرم بشه اگه تابستون باشه بهتره بعد کابوت رو بزنیین بالا موتور رو از لحاظ نشتی چک کنید مطمعن باشید بجز نشتی و واتر پمپ چیز دیگه ای نیست در زمن فن رادیاتور هم چک شود و داخل رادیاتور ضد یخ ضد جوش بریزید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •