تبلیغات :
شاگرد زرنگ - بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران



asiatech

    

نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: آموزش : ساخت اسلحه ام فر (m4) در مایا

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    10 آموزش : ساخت اسلحه ام فر (m4) در مایا

    سلام دوستان
    در این آموزش قصد دارم ساخت تفنگ ام فر رو با مایا آموزش بدم
    برا بچه های با مرام

    امید وارم مفید باشه این آموزش
    این هم یکی از شاخه های مدلسازی سه بعدی هست که با این روش خیلی چیزهای دیگه هم میشه مدلسازی کرد

    لازم به ذکره این آموزش بسیار مبتدی و از پایه گفته شده



    --------------------------------------------------------------------


    پس آموزش ساخت اسلحه زیر رو :





    شروع می کنیم :
    ابتدا برای ساخت قسمتی از اسلحه ( روپوش) که در کلاشینکف ( روپوش فوقانی و تحتانی هست اگه آشنایی داشته باشید که چوبی هم هست ) که دست روی اون قرار می گیره به اینجا میریم :

    create> polygon primitives>Torus

    روی گزینه آپشن (مربع کنار گزینه) کلیک کنید و مانند شکل تنظیم کنید :



    برا اینکه اونو به حالت ایستاده در بیارید ابزار زیر انتخاب کنید :



    برای جابجایی و تنظیم اندازه و چرخاندن از ابزار بالا استفاده کنید و اونو به این حالت زیر در بیارید :



    و شکل رو در راستای محور Z بچرخونید
    برای دقیق بودن کار و مطمئن شدن از زاویه اون که باید 90 باشه به چنل باکس مراجعه کنید با استفاده از شکل زیر



    در سمت راست بالا محیط مایا آیکن سمت راستی رو از شکل بالا کلیک کنید



    حالا گزینه rotate Z رو مساوی 90 یا -90 قرار بدید
    در اینجا فرق نمی کنه - باشه یا نه



    و با استفاده از ابزار های شکل زیر مدل مورد نظر خودتونو تنظیم کنید که در بالا هم گفته شده



    بعد از این کار نوبت می رسه که از این torus ها کپی بگیریم
    من 13 تا کپی گرفتم شما هر چند تا که به نظر زیباتر میاد کپی بگیرید
    برای این کار از منوی :

    Edit>Duplicate

    روی گزینه آپشن کلیک کنید (آپشن همون مربع کنار گزینه ) مانند شکل زیر :



    حالا مطابق شکل زیر تنظیمات رو انجام بدید



    حالا باید اینو داشته باشید :



    بعد از این نوبت لوله تفنگ می رسه برای این کار مثل شکل زیر مدل رو بسازید



    مدل ها نام گذاری شدند برای ایجاد اونها این کار رو انجام بدید

    Cylinder :
    Create>Ppolygon primitives>Cylander

    Sphere :
    Create>polygon primitives>sphere

    و این پایینی رو مطابق شکل تنظیم کنید

    Pipe :
    Create>Polygon primitives>Pipe




    حالا نوبت به ادیت این شکل هاست برای جاهایی که نیاز هست مثل شکل زیر :



    شکلتون رو انتخاب کنید و مطابق شکل عمل کنید با کلیک راست البته



    حالا نقطه ها رو ادیت کنید با ابزار به شکل دلخواه
    بعد از رسیدن به مدل دلخواه باید به حالت آبجکت مود باز گردید پس مطابق شکل عمل کنید :



    گزینه Object Mode رو انتخاب کنید

    حالا برای ایجاد فرورفتگی این کار رو انجام بدید با کلیک راست
    مطابق شکل



    حالا فیس های مورد نظر رو انتخاب و اونا رو جابجا کنید یا تنظيم اندازه یا بچرخونید به اندازه مورد نظر
    مثل شکل زیر



    و بعد دوباره به حالت آبجکت مود برگردید ( در بالا گفته شد )
    کلیک راست روی مدل و گزینه Object Mode

    حالا هم نوبت نرم کردن برا نرم کردن به اینجا بربد :
    البته برا این اسلحه

    Modeling>Polygon>Smooth

    می تونید درجه نرم کردن رو مانند شکل تنظیم کنید در قسمت آپشن این گزینه




    حالا نوبت می رسه به شکل هایی که باید خودتون بکشید
    برای این کار به اینجا برید :

    Modeling>plygon>Create Polygon Tool

    و برای ترسیم راحت تر به نمای کنار یا جلویی برید برای این کار کلید Space را بفشارید تا با شکل زیر مواجه شید :



    بهتره در نمای Side یا Front این کار رو انجام بدید پس موس رو روی نمای ساید یا فرنت ببرید و کلید Space را بفشارید

    شکل رو بکشید مثل خشاب اسلحه و در آخر نقطه آخری رو با نقطه اولی وصل نکنید و اینتر رو بزنید



    که میشه شکل زیر :



    حالا شکل شما حجم نداره برای اینکه حجم بدید بعد از انتخاب شکل اینجا برید :

    Modeling>Edit Polygon>Extrude Face

    ولی شما برای اینکه دسته ها رو با محور مچ کنید مثل شکل عمل کنید و روی نقطه مشخص شده در شکل کلیک کنید تا با محور ها تنظیم بشه



    حالا تنظیم شد :



    حالا جابه جایی رو انجام بدید مطابق شکل
    قبل از جابجایی فیس رو انتخاب کنید که یکی هم بیشتر نیست مثل شکل



    و حالا شکل شما حجم پیدا کرد

    شکل های دیگه از این اسلحه رو یا خیلی اجسام دیگه رو می تونید مدلسازی کنید

    با استفاده از مجموع اینها می تونید به راحتی مدل زیر رو بسازید :




    و حالا نوبت می رسه به متریال این اسلحه
    برای رنگ و ... این اسلحه ابتدا اسلحه رو باید یک دست کنید
    یعنی همه رو انتخاب و گزینه زیر :

    Modeling>Polygon>Combine

    در واقع همه این تکه ها از اسلحه تبدیل به یک تکه می شن
    چون این اسلحه فقط یک رنگ داره این کار رو می کنیم

    حالا اسلحه رو انتخاب و مطابق شکل عمل می کنیم و گزینه Bline رو انتخاب می کنیم :



    که حالا شکلمون اینطور میشه :



    سپس به قسمت Attribute Editor میریم با کلید Ctrl + A یا آیکن مطابق شکل :



    آیکن سمت چپی رو انتخاب کنید

    اگر هم این پنجره باز هست نیازی نیست
    رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم مطابق شکل :
    براي اين اسلحه رنگ مشكي رو انتخاب كنيد
    فلش سمت راست هم براي دادن تكسچر و ... است



    حالا به این قسمت میایم و تنظیم می کنیم مطابق شکل برای براق بودن اسلحه :



    حالا به این قسمت میریم از و مطابق شکل تنظیم می کنیم برای میزان منعکس کردن اشیائ در جسم :



    حالا برای گرفتن خروجی به رندر آپشن میریم مطابق شکل :



    یا از منوی:
    Window > Render Editor > Render Setting

    و مطابق شکل ها تنظیم می کنیم
    در شکل زیر سایز مورد نظر رو انتخاب کنید :



    و در این قسمت مانند شکل تنظیم کنید :



    و در آخر Close

    حالا برای مشاهده نتیجه کار مانند شکل عمل کنید :



    و کار خودتونو مشاهده کنید
    اگر کارتون خیلی تاریکه چون اسلحه سیاه رنگه و زمینه های خالی هم به رنگ سیاه در میان پس بهتره یک بک گراند قرار بدید مثل رنگ آبی :
    برای این کار از منوی :
    View>Image Plane > Import Image
    یک بک گراند روشن انتخاب کنید مثل رنگ آبی یا حتی یک عکس

    که میشه این :



    امید وارم مفید باشه براتون
    موفق باشید
    محسن
    Last edited by Scout_Mov; 13-01-2007 at 00:58.

  2. 2 کاربر از Scout_Mov بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند





  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    1

    خواهشا هر کس میبینه آموزش رو نظرش رو راجع به آموزش و ... بده تا در آینده آموزش ها مفیدتر واقع بشه
    آموزش های دیگه رو به گفته ... در تاپیک های جداگانه ... به زودی ...
    Last edited by Scout_Mov; 22-07-2006 at 02:27.

  4. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    ايول شاهكار كردي

  5. #4
    آخر فروم باز BioHazard's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    cmd| echo tehran
    پست ها
    1,125

    پيش فرض

    سلام
    واقعا گل کاشتی

  6. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    من بيشتر مد نظرم بود ببينينم اين قسمت رو چجوري ساختي . اگه مي شه بگو :
    عكس :
    Last edited by ALI Kheradmand; 23-07-2006 at 16:56.

  7. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Scout_Mov's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    299

    1

    نقل قول نوشته شده توسط ALI Kheradmand
    من بيشتر مد نظرم بود ببينينم اين قسمت رو چجوري ساختي . اگه مي شه بگو :
    عكس :
    به خاطر این میگم خیلی ساده است ترکیب این تفنگ چون :

    اون هایی که میبینی همش cub va sylander هست که اسموت شدن و اون فر رفتگی هم (بالایی) با فیس هست که فرو رفته

    من هرچیزی که ام فر رو می ساخت در آموزش نوشتم


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید